Ohc vai Dohc kysymyksiä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

bestbass
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Toukokuu 24. 11:03:54 2004
Paikkakunta: Porvoo

Ohc vai Dohc kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bestbass » Ke Heinäkuu 21. 10:03:54 2004

Terveterve
mua askarruttaa nämä sierrojen ohc ja dohc sydeemit. Ohc on vissiin parempi virittää kuin dohc, mutta kumpi on sitten esim. vakiona parempi/tehokkaampi. Onko dohcissa aina 16-venaa?

Dohc luulisin kiihtyvän paremmin, onko näin?

Onko kukaan ajannut yli 180km/h virittämättömällä dohcilla?esim. vm 91.
Irtoaako siitä vielä lisää?

Tuleeko autoon lisää huippunopeutta jos laittaa peltisarjan&putkiston (Martelius)?Auto on 2.0i Dohc.
Montako hv tulee lisää edellämainituista ja FK Twister-filtteristä?

Ja sitten vielä, onko poikittaistuella mitään vaikutusta ajotuntumaan?

Siinä nyt kysymyksiä kerrakseen jos joku viitsii vastailla
Kiitos paljon vastauksista etukäteen

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Heinäkuu 21. 10:25:08 2004

Ohc helpompi / halvempi virittää. Dohc ehdottomasti käyttiksenä parempi, kuluttaa vähemmän ja vetää paremmin. Suurin ero on suuremmassa / alempana olevassa maksimi väännössä, eli mukavampi ajaa. Kaikki sierran 4-koneet on 8-venttiilisiä paitsi Cossu. Mittariin dohc sierra ottaa kyllä sen 200 jos on kunnossa.

Kyllähän se peltisarja ja putkisto jotain tuo lisää, pelkän katin poiston jo huomaa hyvin perstuntumalla. Eiköhän tolla muutoksella jotain 10-15hv voisi ehkä odottaa, hyvällä tuurilla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ke Heinäkuu 21. 10:32:22 2004

Dochissa on 8 venaa. Cossussa 16.
Onhan sitä tullu kerran pöljäiltyä ja kokeiltua eli 195 oon ajanu tolla omalla autolla. Putkisto on tallissa odottamassa, että jos sillä lisätehoja sais. Saanekko sillä sitte huippunopeutta niin en tiedä.

bestbass
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Toukokuu 24. 11:03:54 2004
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja bestbass » Ke Heinäkuu 21. 10:50:05 2004

Selkenipä huomattavasti

Kiitän ja kumarran.

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ke Heinäkuu 21. 11:43:46 2004

bestbass, lähetin Sulle sähköpostissa tämän lehtileikkeen.. Toivottavasti on jotain hyötyä :)

Noista huippunopeuksista.. 200km/h olen saanut mittariin Helsingin moottoritiellä, tullessamme muijan kans -03 kevät miittingistä.. Ja puskurissa "hiosti" viininpunanen Cossu Sierra :shock:

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ke Heinäkuu 21. 12:36:07 2004

Kyllä peltisarjalla ja putkella vähän huippunopeus nousee. Pirteyseroista sen verran, että vakiona Dokki kiihtyy ja kulkee kovempaa. Kaasari-OHC peltisarjalla, putkella + filtterillä otti huippuja joskus mittarin mukaan n.190km/h.

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ke Heinäkuu 21. 13:00:26 2004

no mulla vakio kone paitsi nokka vaihettu joku 280ast. ja putkisto on ns. sporttiputkisto (vakio pakosarja kylläkin) ja huiput pitkän ja hartaan kiihyttelyn jälkeen se 200 mittariin

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 21. 13:22:42 2004

Just joo :roll:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 21. 15:30:58 2004

Jos virittää aikoo, niin vaihtoehtoja on Ohc ja Cosworth.

Sillä dokilla voi heittää vesilintua, on sen verran hankala saada viriosia.

Ja ei poikittaistuki mitään ihmeellisiä tee. Jos runko on löysä, saattaa huomata eron.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin