tukivarsien puslat irti ja uudet tilalle

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ari

tukivarsien puslat irti ja uudet tilalle

Viesti Kirjoittaja Ari » To Heinäkuu 22. 9:04:45 2004

MK3-Fiestan etutukivarsien puslat pitäisi uusia ennnen leimalle menoa. Oisko pääkaupunkiseudulla jollakin käytössä prässi jolla homma kävisi sutjakkaasti tai tuntee jonkun joka tuon homman suht edullisesti tekisi. Varret irroitan autosta tietysti itse.

Turbo_IS

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Heinäkuu 22. 9:40:01 2004

Tarviiko siinä prässiä? En tarkkaan tiedä millaiset systeemit Fiestassa on, mutta just vaihdoin Sierraan puslat. Poralla muutama reikä holkin vierestä kumin läpi ja vasaralla muutama isku holkkiin ja pusla irtosi ihan nätisti.
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

tanari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Heinäkuu 22. 9:56:30 2004

ite oon aina ruuvipenkissä vaihtanut niin että puslan takapuolelle putkenpala tai iso hylsy minkä sisään pusla mahtuu. sitten sitä puslaa puristaa toiselta puolelta vaikka pienemmällä hylsyllä, sitten se vaa lähtee irti :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Heinäkuu 22. 11:13:54 2004

tanari kirjoitti:ite oon aina ruuvipenkissä vaihtanut niin että puslan takapuolelle putkenpala tai iso hylsy minkä sisään pusla mahtuu. sitten sitä puslaa puristaa toiselta puolelta vaikka pienemmällä hylsyllä, sitten se vaa lähtee irti :wink:
jaa Fiestan puslaa? Ei taida mk3 onnistua. Itse kun vaihdoin puslat puristin ensin sielun pois, kaavin ylimääräiset kumit veks ja sitten jyrsin kehän poikki. Menee tuollainen puoli tuntia per pusla.

tuollainen siitä tuli...

kolmoskoppaisen puslia ei voi painaa suoraa läpi, kun pusla on tukivarren taskussa. Jos haluaa nopeasti tehdä tarttee ensin sisälmykset poistaa, sitten hitsata puslan kehään lappu ja painaa siitä läpi.

Ari

puslat

Viesti Kirjoittaja Ari » To Heinäkuu 22. 12:24:16 2004

Haen nyt helpompaa ja nopeampaa tapaa kun ei olisi aikaa turata. Toissatalvena vaihdoin toiseen fiestaan polyuretaanipuslat ajan kanssa ja sain lainaksi kaverilta joka mersulla töissä sellaisen ruuvattavan työkalun jossa erikokoisia hylsyntapaisia. Se tukivarren tasku vaikeutti mutta puristi vain sen verran että tuli vetoa puslaan ja vasaralla kopautti puslan kylkeen niin lensi pusla mäkeen. Nyt en vaan noita työkaluja saa käsiini ja ajattelin että prässillä voisi lähteä ja jos on jollain prässi niin monasti on oheiskamojakin siihen.
Jos ei onnaa niin kaippa se on järjestettävä aikaa ja alettava turaamaan :(

Vastaa Viestiin