Zetecci kansista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Zetecci kansista

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Heinäkuu 22. 11:10:53 2004

Eli kun joku tuossa kaupitteli tollasta 2.0L Mondeon kantta, niin ajatus oli tiputtaa se kokonaisena 1.8L Escortin keulalle. Hmm, muuten tuo ilmeisesti sopii suoraan mutta onko noissa eri kokoiset palotilat? Pitää varmaan sittenkin vaihtaa pelkät nokat osineen.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Heinäkuu 22. 11:54:35 2004

on ja vielä muodoissakin on eroja, riippuen vuosimallista.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Heinäkuu 22. 12:18:53 2004

jive kirjoitti:on ja vielä muodoissakin on eroja, riippuen vuosimallista.
Ok. Kansi on 94vm. Mondeosta. Eli nokat pitää siis vaihtaa.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Heinäkuu 23. 9:37:23 2004

Passionfordin sivuilla joku kirjoitti, että oli asentanut 2.0L koneeseen 1.8L koneen kannen ja BurtonPowerista kun kysyin niin sain tälläisen vastauksen:
This is a good question that i have been asked already this week... - honest
answer, I don't know for sure.
I am told they are the same, but for the compression ratio to be the same
(which they are, both 10:1) then there has to be more volume above the
piston at TDC on the 2.0L engine - now the pistons on a 1.8 come out of the
top of the block by about 0.5mm on a 1.8L, but as I understand not on a
2.0... so maybe this is where the extra volume is gained, and the head
itself is actually the same..??

Vastaa Viestiin