Onknelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Onknelma

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Pe Heinäkuu 23. 13:15:29 2004

Pieni robleemi tuli kaverin auto rojektissa....

Laitellaan 2.9 24v konetta 2.8 4x4 siekkiin.. muuttamatta vetotapaa.

Öljypumppu ei käy 24v koneesta nelkun öljypohjan kanssa yksiin...
Voiskohan käyttää 2.8 öljypumppuu, riittääkö tuotot kun 24v koneessa
hydr.venan nostajat ym.
Vai onko olemassa kenellä valmista ratkasuu onkelmaan??

Koitin ettiä haulla mutta öljypumpun osalta en löytänt tekstii

Ilmeisesti yx tällänen risteytys aiemmin tehty :?:

Nimim. tyhmä kysyy :oops:
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » Pe Heinäkuu 23. 14:06:37 2004

Ainakaan 12venttiiliseen 2.9:iin ei 2.8:n öljypumppu käy. taitaa mennä virittelyksi...

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Heinäkuu 23. 14:31:30 2004

Tai 2.9:n öljypumppu voisi olla mahdollinen tapa

Vilkaisun arvoinen sivusto on asian tiimoilta on
http://www.maddoldbugger.supanet.com/ jos tuon lontoon murre taipuu.
Etenkin tämä osa
http://www.maddoldbugger.supanet.com/oil%20pump.html

Oletteko jo muuten sovitelleet ö-pohjaa paikoilleen? Sopiiko 2.8:n nelikon öljypohja ongelmitta 24venaiseen?
Mitä vaihteistoa kaverisi aikoo käyttää? Type9:sia?
#682

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Heinäkuu 23. 15:00:29 2004

Itse swappasin XR4x4:ään 2.8:n tilalle 2.9 -koneen käyttäen vanhaa öljypohjaa. Ihmettelin siinä niitä imuputkia. 2.9:ssä on isompi imuputki, joten katkaisin sen keskeltä ja hitsasin hieman eri asentoon, tuli sillä hyvä. Kannattaa varoa, ettei putken sisälle jää mitään röpöjä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Heinäkuu 23. 16:43:45 2004

eikös sitä voisi öljypohjaakin muotoilla. rälläkkä, peltiä ja hitsuukone. rälläkällä sopiva reikä, muotoile sopiva pelti reikään niin että ö-pumpulle jää tilaa, jonka jälkeen levitellään sähkölinnun paskaa migillä niin ettei vuoda.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Heinäkuu 23. 16:58:18 2004

Hectori kirjoitti:eikös sitä voisi öljypohjaakin muotoilla. rälläkkä, peltiä ja hitsuukone. rälläkällä sopiva reikä, muotoile sopiva pelti reikään niin että ö-pumpulle jää tilaa, jonka jälkeen levitellään sähkölinnun paskaa migillä niin ettei vuoda.
Tuossa nelikossa kun se vetoakseli menee läpi pohjasta ja pohja on alumiinia. Toki voihan sitäkin näppärä hitsata
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Pe Heinäkuu 23. 18:10:23 2004

Kiitos vastauksista.

Täytynee käydä soveltelee...

Juu.. kyllä käy 2.8:in öljypohjaan, no problem

Ja type9:si sinne jätetään paikalleen

Saattaapi tulla kohtuu rivakka peli, ainakin talviautox.....
Jos ei muuta ni pääsee jääratapäivillä pitemmälle ulos radalta :twisted:
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Heinäkuu 23. 18:18:18 2004

ukormi kirjoitti: Tuossa nelikossa kun se vetoakseli menee läpi pohjasta ja pohja on alumiinia. Toki voihan sitäkin näppärä hitsata
ton vetarin unohdinkin täysin. alumiinihän ei ole sen isompi ongelma kuin peltikään, jos on sellaset laitteet millä voi hitsata alumiinia, vaikka puikko hitsausvehje.

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Heinäkuu 23. 18:27:21 2004

scorpio4x4 kirjoitti:Kiitos vastauksista.

Täytynee käydä soveltelee...

Juu.. kyllä käy 2.8:in öljypohjaan, no problem

Ja type9:si sinne jätetään paikalleen

Saattaapi tulla kohtuu rivakka peli, ainakin talviautox.....
Jos ei muuta ni pääsee jääratapäivillä pitemmälle ulos radalta :twisted:
saattaa tuo type9 turtua aika nopeesti :?
sierra xr4x4
escort mk1

Vastaa Viestiin