EDIS-6 ja ruiskut...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

EDIS-6 ja ruiskut...

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 4. 17:13:26 2004

Yksinkertainen kysymys: Toimiiko EDIS-6 esim. DTA:n tai Perfect Power PRS-8:n kanssa yhteen?
Jäsen #606

jive
Ylläpitäjä

Re: EDIS-6 ja ruiskut...

Viesti Kirjoittaja jive » To Elokuu 5. 15:04:21 2004

olafu kirjoitti:Yksinkertainen kysymys: Toimiiko EDIS-6 esim. DTA:n tai Perfect Power PRS-8:n kanssa yhteen?
Mitähän mahdat tarkoittaa? EDIS6 puolaa varmaankin? Itse sytkänohjain lienee yhteensopiva vain oman ohjainboksinsa kanssa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 5. 17:05:22 2004

EDIS-6 on nimenomaan se rasia mikä ohajaa niitä kolmee tuplapuolaa, tai siis sitä puolapakettia missä on integroitu 3 tuplakipinäpuolaa.

MUTUA: Kuvittelisin vaan että noi ruutat voi saada toimiin ton EDIS:n kanssa. Ihan vaan sytkäasetuksilla kikkailemalla. Niin tarkkaa sytkän ohjausta vaan tuskin saa kuin "normaalisti" sais noilla ruiskuilla.

Mutta varmaa faktatietoa kaivataan edelleen.

EDIS:n pitäis muuten toimia ilman ruiskuboksiakin, mutta ennakko ei muutu. Megasquirtilla pystyis ohjaamaan myös, ja itselläkin on sellainen. Se mun alunperin oli tarkotus laittaakkin.

Infoa asiasta hieman:
http://www.bgsoflex.com/mjl/mjl_edis_summary.html

Täysin poissuljettu vaihtoehtohan ei tietenkään ole jälleen herätellä tota MS-projektia tulille, onhan se lähes valmiissa kunnossa. Puuttuu kyllä vähän kaikkee mutta loppupeleissä maksaa yhden kymmenesosan kaupallisista ruiskuista.

Tarttisin muuten EDIS-boksin kanssa tarkotetun puolapaketin. En uskalla kytkee siihen muita puolia, ettei säry.
Jäsen #606

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Pe Elokuu 6. 7:29:33 2004


JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 6. 8:29:05 2004

En tiedä onko Mazdalla V-koneita, mutta samoja puolia näyttävät ainakin käyttävän kuin Ford. Vain liitin oli erilainen, kun naapurin auton pellin alle kurkistin.

edit: näytää noita kutospuolia löytyvän www.varaosahaku.fi sivuiltakin, mutta hintaa noin 100-120e (tarjota saa toki). Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Fordilla uusien EDIS-4 ja EDIS-6 puolien hinnat ovat reilusti alle 100e ja niistä saa vielä varsin hyvät klubialennukset.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Pe Elokuu 6. 9:32:55 2004

vajaa vuosi sitten ostin scorpioon just tuommosen EDIS-6 palikan kun entinen hajosi ja maksoi n.160 euroa.saksasta asti tilasivat kun ei ollut hyllyssä.eikä tullut klubialennusta vaikka kivitilalta sen tilasin
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 6. 10:42:45 2004

Tuo Scorpiocossun puola onkin lähes puolet kalliimpi kuin esim. Mondeon V6 koneen EDIS-6 puola. Muoto ja kiinnitys ovat hieman erilaisia. Kolmas vaihtoehto on käyttää kolmea Doch koneen puolaa (DOCH:ssa siis kaksi). Ne on suunniteltu nimenomaan EDIS-4 yksikköä varten. Ne ovat siis yksittäisiä puolia joissa valmiina kaksi ulostuloa. Eli vähän niinkuin puolikas EDIS-4 puola. Hinta ei ollut kovin paha.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re: EDIS-6 ja ruiskut...

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Elokuu 6. 10:51:08 2004

olafu kirjoitti:Yksinkertainen kysymys: Toimiiko EDIS-6 esim. DTA:n tai Perfect Power PRS-8:n kanssa yhteen?
DTA ei tarvitse kyseistä laitetta vaan ecu ohjaa suoraan sytytystä (elikkä tuskin toimii) kampiakselin asentotunnistin menee suoraan eculle eikä edisille, perfect powerista ei tietoa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: EDIS-6 ja ruiskut...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Elokuu 6. 15:36:37 2004

cossuesco kirjoitti: DTA ei tarvitse kyseistä laitetta vaan ecu ohjaa suoraan sytytystä (elikkä tuskin toimii) kampiakselin asentotunnistin menee suoraan eculle eikä edisille, perfect powerista ei tietoa.
Menee muuten suoraan EDIS kokkareeseen. Edikseltä sitten lähtee johdot puolalle ja ECU:lle.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re: EDIS-6 ja ruiskut...

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Elokuu 6. 16:01:31 2004

MouTine kirjoitti:
cossuesco kirjoitti: DTA ei tarvitse kyseistä laitetta vaan ecu ohjaa suoraan sytytystä (elikkä tuskin toimii) kampiakselin asentotunnistin menee suoraan eculle eikä edisille, perfect powerista ei tietoa.
Menee muuten suoraan EDIS kokkareeseen. Edikseltä sitten lähtee johdot puolalle ja ECU:lle.
Niin EEC-IV:ssa mutta minä kirjoitin DTA:n ruutasta, elikkä siihen käy fordin oma kampiakselin asentotunnistin joka menee suoraan eculle joten EDIS poistetaan

Vastaa Viestiin