Kenguru bensaa ja häkää

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kenguru bensaa ja häkää

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Elokuu 4. 16:18:03 2004

Elikkä autossa on kaks ongelmaa. Ensimmäinen ja oleellisempi vika on liian iso häkä pitoisuus tyhjäkäynnillä. Toinen vika (joka saattaa liittyä ensimmäiseen?) on se että autossa on kenguru bensaa pienillä kierroksilla ja nopeuksilla, erityisesti liikkeelle lähdettäessä.

Kone 1.6cvh
- Kansiportattu (virtaus n.170hp)
- cvh22k nokka, nostajat ym
- Säädettävä nokkapyörä (ei säädetty, alkuperäistä nokkapyörää vastaavassa asennossa).
- peltisatsi
- 3" ränni (vuotaa jostain hieman)
- Sytty puolella on bilteman piuhat, uudehko jakajankansi, uudet motocraftin tulpat. Uus puola on hankittu, mutta johdot ei sovi siihen kiinni?
- Kaasarina normi weberi automaattiryypyllä.

Elikkä ehdotuksia mitä tällä vois tehdä? Ratkaisevien vihjeiden antajille tarjotaan kaffet :wink:

ps. korkeilla kierroksilla arvot oli ok, tyhjäkäynti kierrokset n.900-1000.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Elokuu 4. 16:24:21 2004

Voisin veikata että tuossa vakio kaasarissa ei riitä suuttimilla koko, itellä on 1.4cvh + cvh22 ja samankaltaisia ongelmia, tosin en ole vielä edes käynyt mittauttamassa päästöjä. En ole muutakaan keksinyt omalta osalta, kiihdyttäessä toimii ihan hyvin, mutta tyhjäkäynti on huonoa ja pintakaasulla / tyhjäkäynnillä auto nykii pahasti.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Kenguru bensaa ja häkää

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 4. 21:39:39 2004

Tharkad kirjoitti:Elikkä autossa on kaks ongelmaa. Ensimmäinen ja oleellisempi vika on liian iso häkä pitoisuus tyhjäkäynnillä. Toinen vika (joka saattaa liittyä ensimmäiseen?) on se että autossa on kenguru bensaa pienillä kierroksilla ja nopeuksilla, erityisesti liikkeelle lähdettäessä.

Kone 1.6cvh
- Kansiportattu (virtaus n.170hp)
- cvh22k nokka, nostajat ym
- Säädettävä nokkapyörä (ei säädetty, alkuperäistä nokkapyörää vastaavassa asennossa).
- peltisatsi
- 3" ränni (vuotaa jostain hieman)
- Sytty puolella on bilteman piuhat, uudehko jakajankansi, uudet motocraftin tulpat. Uus puola on hankittu, mutta johdot ei sovi siihen kiinni?
- Kaasarina normi weberi automaattiryypyllä.

Elikkä ehdotuksia mitä tällä vois tehdä? Ratkaisevien vihjeiden antajille tarjotaan kaffet :wink:

ps. korkeilla kierroksilla arvot oli ok, tyhjäkäynti kierrokset n.900-1000.
Käännä tyhjäkäyntiä pienemmälle, niin saat seosruuvista co:n kohalleen.

Kun seos on kohdallaan ja lambda ~1 niin ei pitäisi enään pomppia.

P.S ja varmista että kone on testerissä kiinni ollessaan varmasti kuuma, ja laita kaffipannu päälle myös.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Elokuu 4. 23:40:25 2004

Päivitystä sen verran että sovin jo tuossa kaupat tuplista kun ei toi kaasari kuitenkaan riitä.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 4. 23:43:29 2004

Tharkad kirjoitti:Päivitystä sen verran että sovin jo tuossa kaupat tuplista kun ei toi kaasari kuitenkaan riitä.
Just just, heti mennään puihin ku kaffia pitäis tarjota :lol: :lol: :lol:

Älä ota vakavasti...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Elokuu 5. 0:25:22 2004

Aikanaan kun omaa nokkaviritteistä yritettiin saada säätöihin niin syttyennakosta se korjaus sitten löytyi. Kun oli kuitenkin käänetty ennakkoa jonkun matkaa aikaisemmalle - toimi ajossa huomattavasti paremmin - niin päästöt oli mitä oli, mutta niitä kun sitten käänneltiin lähemmäs 'oikeaa' niin saatiin päästötkin niukin naukin rajojen sisään.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Elokuu 6. 17:08:16 2004

Mistäs kannattaa ottaa b-pumpun releelle ohjausvirta?

Mites ton puolan asennuksen kanssa kun noi alkup johdot ei sovi siihen (uudessa puolassa liian pienet ne kierteen mihin ne + ja - johtojen hatut tulee kiinni)? Liittimethän vois leikkaa pois ja laittaa uudet, saako niitä?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 6. 22:12:16 2004

Tharkad kirjoitti:Mistäs kannattaa ottaa b-pumpun releelle ohjausvirta?

Mites ton puolan asennuksen kanssa kun noi alkup johdot ei sovi siihen (uudessa puolassa liian pienet ne kierteen mihin ne + ja - johtojen hatut tulee kiinni)? Liittimethän vois leikkaa pois ja laittaa uudet, saako niitä?
nk. käynnistysvirran tunnistuksesta, eli pisteestä, jossa on virta sekä virrat päällä että startattaessa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Elokuu 11. 3:50:08 2004

Tyhjäkäyntiä rupes tuplilla käymään jo ihan ok. Kaivataan vinkkejä siihen että mistä "kimeähkö" paukkuminen johtuu? Paukkumista ilmenee kun kaasuttelee ja päästää kaasun, kierrosten laskiessa.

Omia arvauksia:
- Imuvuoto (onnistuin murtamaan pakosarjan alipaine letkun kiinnikkeen :oops: ... saatiin kuitenkin pikku pajotuksella letku kierteille tukevasti mutta voihan se tosta kuitenkin vuotaa.)
- Bensaa liikaa (ei paluu letkua ja sähköinen bensapumppu...)
- Säädöt metsässä (tuplat otettu jostain "samanlaisesta" escosta joitain vuosia sitten pois, säätöihin ei kuulemma koskettu sen jälkeen).

Eipä tosin ole tietoa miltä se imuvuoto edes mahtaa kuullostaa joten ehdotuksia kaivataan...

ps. huom kellonaika, toivottavasti jutusta saa selvää :D

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 11. 8:26:02 2004

Tharkad kirjoitti:Tyhjäkäyntiä rupes tuplilla käymään jo ihan ok. Kaivataan vinkkejä siihen että mistä "kimeähkö" paukkuminen johtuu? Paukkumista ilmenee kun kaasuttelee ja päästää kaasun, kierrosten laskiessa.

Omia arvauksia:
- Imuvuoto (onnistuin murtamaan pakosarjan alipaine letkun kiinnikkeen :oops: ... saatiin kuitenkin pikku pajotuksella letku kierteille tukevasti mutta voihan se tosta kuitenkin vuotaa.)
- Bensaa liikaa (ei paluu letkua ja sähköinen bensapumppu...)
- Säädöt metsässä (tuplat otettu jostain "samanlaisesta" escosta joitain vuosia sitten pois, säätöihin ei kuulemma koskettu sen jälkeen).

Eipä tosin ole tietoa miltä se imuvuoto edes mahtaa kuullostaa joten ehdotuksia kaivataan...

ps. huom kellonaika, toivottavasti jutusta saa selvää :D
Säädöltä kuulostaisi. Käyppäs säätelemässä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Elokuu 23. 21:56:11 2004

Joopajoo... mittailtiin puristuspaineita ja sellanen 7-7.5 tuli joka pytystä. Mikähän mahtas olla vialla? Kyllä toi kiesi ainakin jotenkin kulkee.

Eli toi kansi on peräsin 1.3litrasesta (kaiveltu) ja alakerta 1.6 vakio. Nokkahan oli toi cvh22k. Hyviä ehdotuksia mikä mättää vai mättääkö mikään?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 24. 7:57:58 2004

Tharkad kirjoitti:Eipä tosin ole tietoa miltä se imuvuoto edes mahtaa kuullostaa joten ehdotuksia kaivataan...
Imuvuoto aiheuttaa tuplilla ontumisen, eli letkulla kun kuuntelee, niin yksi kurkku lotkottaa rumasti, saattaa myös paukkua (putsariin päin).

Jos säätöihin ei ole koskettu niin suosittelen lämpimästi rullille menoa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Elokuu 24. 22:36:36 2004

Tharkad kirjoitti:Joopajoo... mittailtiin puristuspaineita ja sellanen 7-7.5 tuli joka pytystä. Mikähän mahtas olla vialla? Kyllä toi kiesi ainakin jotenkin kulkee.
Joopajoo ei sitten eilen pidetty sitä kaasua pohjassa kun mitattiin. Elikkä tänään niitä puristuspaineita löyty 11.5-12.

Vastaa Viestiin