Päästöarvoja colognen V6T31 nokalla?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Päästöarvoja colognen V6T31 nokalla?

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Elokuu 10. 17:08:26 2004

Onko joku saanut ko. Kent Camsin nokalla pakokaasutestin ihan rehellisin keinoin läpi? Siis pelkällä bensalla ja säätämisellä.

Ei olis Caprin rekisteröinti muusta enää kiinni, mutta HC-arvoja ei saa kirveelläkään alle 2000ppm (raja 1000ppm). Letkut ja sytkäpuoli PITÄISI olla kunnossa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ti Elokuu 10. 20:03:33 2004

Mulla oli päästöt ok v6t3 nokalla k-jetin kanssa caprissa ,arvoja en muista
olisko ollu CO yhden pintaan ja HC:et 200-300.
Luulis saavan kohilleen tuonkin nokan kanssa.
Aika paljon kyllä menee palamatonta jos on HC 2000ppm ,kannattaa varmaan tarkastaa sytkävehkeitten lisäksi venavälyksetkin.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ke Elokuu 11. 1:53:24 2004

kokeile laittaa 1mm välykset imu-ja pako puolelle. nimimerkillä 4 kertaa konttorilla päästöjen takia viime kesänä :cry: sama nokka kun sulla,moottorina 2.8 ruisku.kaiken pitäisi olla tuossakin moottorissa kunnossa. se kestää sen kyllä,kun et kierrättele. paikalliset viri-velhot tuon mulle neuvoi, ja päästöt parani HUOMATTAVASTI.ilmeisesti imu-ja pakopuoli on n.nanosekunnin saman aikaa auki.. :wink: tämä mun moottori on muutenkin viritelty,joten kyllä muuten vakion..? pitäisi läpi mennä. mulla meinasi todellakin loppua usko tuon kanssa,koeta jaksaa taistella :wink:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ke Elokuu 11. 1:57:05 2004

ai niin-läpi meni. :P
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Elokuu 11. 8:11:19 2004

Juu, siis k-jetillä tuo minunkin vehje on. Kevyesti portattu kanavia ja sytkänä Lumenitionin "kisasytkä". Auto on seissyt vuodet 1997-2002 ja senkin jälkeen ajettu lähinnä muutama siirtoajo ja käytelty pihassa/tallissa. Liekkö silläkin osuutensa asiaan...?

Pitänee vielä käydä läpi venttiilivälykset, sytkävermeet ja imupuolen letkut. Eikös imupuolen vuodot oireile samalla tavalla?

Mutta kiitoksia tiedoista, että toivoa (ehkä) on!
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 11. 8:32:43 2004

jouni kirjoitti:Juu, siis k-jetillä tuo minunkin vehje on. Kevyesti portattu kanavia ja sytkänä Lumenitionin "kisasytkä". Auto on seissyt vuodet 1997-2002 ja senkin jälkeen ajettu lähinnä muutama siirtoajo ja käytelty pihassa/tallissa. Liekkö silläkin osuutensa asiaan...?

Pitänee vielä käydä läpi venttiilivälykset, sytkävermeet ja imupuolen letkut. Eikös imupuolen vuodot oireile samalla tavalla?

Mutta kiitoksia tiedoista, että toivoa (ehkä) on!
Ja muista se, että kauan seisoneen bensan ominaisuus on nostaa hiilivedyt huimiin lukemiin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ke Elokuu 11. 10:58:58 2004

mä sain kaikki muut arvot suunnilleen kohdalleen, mutta jäännöshappea en sitten millään,paitsi noiden välyksien jälkeen.on sekin helpompaa kun nokan vaihtaminen. :) imuvuotojakin löytyi,mutta ei ne tuoneet tuota jäännöshappiarvoa tarpeeksi alas.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Elokuu 11. 11:56:17 2004

taneli kirjoitti:mä sain kaikki muut arvot suunnilleen kohdalleen, mutta jäännöshappea en sitten millään,paitsi noiden välyksien jälkeen.on sekin helpompaa kun nokan vaihtaminen. :) imuvuotojakin löytyi,mutta ei ne tuoneet tuota jäännöshappiarvoa tarpeeksi alas.
Yleensä jäännöshappea tulee paljon jos putki vuotaa jostain
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ke Elokuu 11. 12:45:34 2004

viime kesänä putkisto uusittiin täysin...ja myös tarkastettiin liitokset saman epäilyn takia jälkeenpäin :D viritetyissä autoissa tuppaa näitä ongelmia aina välillä ilmetä.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Vastaa Viestiin