CVH keinuvivut

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

CVH keinuvivut

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 11. 13:19:35 2004

Arvelin vaihtaa noi keinutkin kun jäivät vaihtamatta korjauksen yhteydessä.

Tilasin keinut tarvikkeena varaosasta, kysyin varmistukseksi että kaikki tarvittavat osat tulevat mukana. Eli keinut ja laakerivastinkappaleet. Aluslevyt ja mutterit luonnollisesti pitää ostaa erikseen.

No myyjä sanoi että pari sarjaa on vastikään myyty ja kaikki tulee mukana. No eipä tullut. Paketissa oli vain keinut, ei mitään muuta ja hintaa 80 euroa. Miten porukat on noita laitellut? Entisillä laakerivastinkappaleilla? En kyllä suostu laittamaan vanhaa osaa, joka on kulunut vanhan keinun kanssa sopivaksi, uuteen tuliterään keinuun. Paikallinen voorti sanoi ettei noita vastinkappaleita ole mennyt heidän kauttaan :D

Katti tuntee tuon puuttuvan osan nimellä keinuvivun laakeritappi 6096193. Hintaa on luokkaa 4 euroa kappale. Vissiin noi pitää sitten tilata erikseen jos noi keinutkin haluaa vaihtaa..

Hmm...pakottavaa tarvetta tuohonkaan vaihtohommaan ei olisi, taas vain palaa reilu 110 luiroa
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 11. 14:11:30 2004

Itse kolme kerta kansiremontin vastaavaan tehneenä
en ikinä ole vaihtanut noita osia ja toiminta on ollut virheetöntä..
Joten..

toki varma on aina varmaa muta millä hinnalla :shock:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 11. 14:42:36 2004

rst1power kirjoitti:Itse kolme kerta kansiremontin vastaavaan tehneenä
en ikinä ole vaihtanut noita osia ja toiminta on ollut virheetöntä..
Joten..

toki varma on aina varmaa muta millä hinnalla :shock:
No kun ihan pikkasen rapisee silloin tällöin tuo kone. Selvästi tulee nostajista tai keinuista. Entisten keinujen venttiili- sekä nostajavastinpinnat hioin kuntoon mutta ainahan noi laakeripinnat kuluvat eikä niille voi tehdä mitään, ei ne kyllä kauheilta näyttäneet.
80 eetä olisin maksanut hampaita kiristellen koko paketista vaikka sekin on perkleen paljon moisista osista kun nokkasarjan sain 150 ja siihen tulee nostajatkin mukaan. Mutta 110 alkaa olla jo kipurajan yläpuolella :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 11. 22:24:44 2004

kuis paljon sillä koneella on ajettu?
Mulla on kaikki rapinat hävinny nostajia vaihtamalla..
Toki jos nostajien reijät on kulunu väljiks ni ei paljon nostajien vaihtokaan
auta..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 11. 23:03:44 2004

rst1power kirjoitti:kuis paljon sillä koneella on ajettu?
Mulla on kaikki rapinat hävinny nostajia vaihtamalla..
Toki jos nostajien reijät on kulunu väljiks ni ei paljon nostajien vaihtokaan
auta..
http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=79115

Koneella oli ajettu ennen kunnostusta 184tkm. Reiät eivät olleet väljät. Ei tuo nyt varsinaisesti raplata mutta voisi se olla hiljaisempikin. Ehkäpä pieni ääni kuuluukin cvh koneeseen, ainakin ruiskut napsuttavat kuten niiden kuuluukin. Tuossa ei ole mitään muuta entistä kannessa kuin keinut ja kolme pakoventtiiliä itse kannen lisäksi. Imuvenat oli saksan poika vaihtanut jossakin vaiheessa, pakoset olivat orkkikset.

Ehkäpä sitä vain tottui dokkilaisen hiljauteen :D

Arvelin vain että jos keinutkin vaihtaisi niin olisipa ainakin venttiilikoneistossa kaikki uutta ja kestäisi pakettina pidempään..No joo..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » To Elokuu 12. 10:09:20 2004

ukormi kirjoitti:
rst1power kirjoitti:Itse kolme kerta kansiremontin vastaavaan tehneenä
en ikinä ole vaihtanut noita osia ja toiminta on ollut virheetöntä..
Joten..

toki varma on aina varmaa muta millä hinnalla :shock:
No kun ihan pikkasen rapisee silloin tällöin tuo kone. Selvästi tulee nostajista tai keinuista. Entisten keinujen venttiili- sekä nostajavastinpinnat hioin kuntoon mutta ainahan noi laakeripinnat kuluvat eikä niille voi tehdä mitään, ei ne kyllä kauheilta näyttäneet.
80 eetä olisin maksanut hampaita kiristellen koko paketista vaikka sekin on perkleen paljon moisista osista kun nokkasarjan sain 150 ja siihen tulee nostajatkin mukaan. Mutta 110 alkaa olla jo kipurajan yläpuolella :D

Ihan milenkiinossta kysäsen että mistä sait ton nokkasarjan tohon 150€? Ite kans vaihdon just tohon omaan efi mk5 noi nokan ja nostaja ja ei ensinnäkään meinannut tota efin sarjaa löytyä oikein mistään. Tammer Dieseliltä olis kai saanu muistaakseni 180€. Lopulta kuitenkin otin paikalliselta varaosakaupalta nokka 130€ ja nostimet jotain 60€.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 12. 10:22:43 2004

Varaosamaailmasta Joensuusta. Arwidsonin sarja.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin