Päättötyö....

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Päättötyö....

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ti Elokuu 17. 12:30:57 2004

Eli olen alkanut tekemään päättötyötä ja teen sen turboahtamisesta eli asiatieto sivuja toivoisin ja jos budjettini sallii niin ostan oman turbon ym... hukkaportit ja dumpit.... Eli tarkoitus olisi asentaa turbo JPA CVH koneeseen 1.3... Eli mistä kannattaisi aloittaa ym... Puristusten lasku, mutta mitkä männät ja muut osat.... Turbo olisi joku pieni eli tehoa ei ensi sijaisesti haeta vaan pienempää kulutusta, vääntöä ja ennen kaikkea sitä, että se toimii...eli olisin kiitollinen kaikesta avusta.... :wink:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Päättötyö....

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 17. 13:13:57 2004

johnlee5 kirjoitti:Eli olen alkanut tekemään päättötyötä ja teen sen turboahtamisesta eli asiatieto sivuja toivoisin ja jos budjettini sallii niin ostan oman turbon ym... hukkaportit ja dumpit.... Eli tarkoitus olisi asentaa turbo JPA CVH koneeseen 1.3... Eli mistä kannattaisi aloittaa ym... Puristusten lasku, mutta mitkä männät ja muut osat.... Turbo olisi joku pieni eli tehoa ei ensi sijaisesti haeta vaan pienempää kulutusta, vääntöä ja ennen kaikkea sitä, että se toimii...eli olisin kiitollinen kaikesta avusta.... :wink:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ight=kirja
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 17. 14:20:24 2004

Turha niitä puristuksia mihinkään on laskea, jos haluaa lähinnä ajettavan pelin, jossa on hyvä tehoalue. Monet on CVH koneita turbottanut ihan niillä vakiopattimännillä onnistunein tuloksin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 17. 18:49:54 2004

Toi oli mainio kohta "tähtää kulutuksen pienentämiseen" :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 17. 19:08:02 2004

jjs kirjoitti:Toi oli mainio kohta "tähtää kulutuksen pienentämiseen" :)
Riippuen oikean jalan asennosta...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Kiitos

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Pe Elokuu 20. 15:25:47 2004

Noista oli apua... Ja siihen kulutus juttuun esim. Volvon kuorma-auto F6 käy korkeilla kierroksilla mikäli ajetaan taloudellisellä alueella, turbo suunnittelu oli vaiheessa ja turbot lähtivät mukaan vasta kun kierroksia oli tarpeeksi...autokoulussa ajoin kyseisellä kuorma-autolla ja siinä turbo rupesi toimimaan kunnolla vasta korkeammilla kierroksilla. 8)
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Viesti Kirjoittaja Tupe » La Elokuu 21. 16:16:19 2004

Kuorma-auton dieseli on kuitenkin eri asia kuin 1.3 bensakone... :roll:

-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

No joo...

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Su Elokuu 22. 16:15:31 2004

No onhan se, mutta taloudellisuus kyllä pitäis parantua jos ajaa rauhallisesti, mutta se on taas toinen asia... :lol:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Vastaa Viestiin