Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 17. 20:37:32 2004
Mihinkäs momenttiin ootte kansianne laittanu kun laitetaan venymättömiä pultteja?
Onko kukaan yleensä turboescorttia varustanu venymättömillä

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Elokuu 17. 21:18:53 2004
valmistajan antamien momenttien mukaan, tai sitten pulttien mukana tulleiden arvojen mukaisesti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 17. 22:02:36 2004
valmistajan momentit on venyville pulteille..
ja jos mulla olis ohje mitä katsoo ni tuskin kysyisin asiasta

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Elokuu 17. 22:20:45 2004
rst1power kirjoitti:valmistajan momentit on venyville pulteille..
ja jos mulla olis ohje mitä katsoo ni tuskin kysyisin asiasta

mistä olet sitten venymättömät pultit löytänyt? yleensä pakkauksessa lukee. ja mitkä pultit ne ylipäänsä on. siis kuka valmistanut? ARP vai?
eli tää löyty netistä, ja on tolle cossuescolle annettu arvot:
CYLINDER HEAD(STRETCH BOLTS)
STAGE 1 20-25nm
STAGE 2 45-50nm
STAGE 3 +90deg
STAGE 4 +90deg
CHECK TORQUE(IF BOLTS TURN-REPLACE THEM) 110nm
eli itse vetäisin tonne 110 nm. jollain 4-5 kiristyksellä, jos ei mitään muita ohjeita ole.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 18. 9:42:17 2004
Pultteja saa pulttikaupasta
noissa venymättömissä on vaa oleellista vissiin se että muistetaan
jälkikiristää ne..
Ja eiköhän ne tolla 11kg:lla pysy kiinni sitten..
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 18. 10:54:10 2004
Puma Racingin Dave oli suositellut 102 Nm Jim Hearnen ZVH koneeseen venymättömille pulteille.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Ilpo
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Viesti
Kirjoittaja Ilpo » Ke Elokuu 18. 11:09:46 2004
Itse olen vetänyt cvh:n kannen zetecin lohkoon pulttikaupan 12.9 pulteilla 90Nm momenttiin ja hyvin on pitänyt.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 18. 11:31:16 2004
Ilpo kirjoitti:Itse olen vetänyt cvh:n kannen zetecin lohkoon pulttikaupan 12.9 pulteilla 90Nm momenttiin ja hyvin on pitänyt.
Missä vaiheessa teit jälkikiristyksen?
vai teitkö ollenkaan??
-
Ilpo
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Viesti
Kirjoittaja Ilpo » Ke Elokuu 18. 12:01:37 2004
En muista enää ihan tarkkaan, saattoi olla että kiristin jälkikäteen vielä 95 tai 100 Nm.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Elokuu 18. 21:36:07 2004
rst1power kirjoitti:
Missä vaiheessa teit jälkikiristyksen?
vai teitkö ollenkaan??
no ajat vaikka tonnin ja kiristät sen jälkeen uudestaan. ja siis sama momentti riittää, kun vain aukaiset yhden pultin kerrallaan, ja vedät momenttiin (sama kuin ekalla kerralla) kiristys järjestyksen mukaan. eli aukaistaan vain yksi pultti kerrallaan niin että se ei ole enään kiinni ja heti takas momenttiin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.