
Elikkä mistä kiikastaa että tyhjäkäynti vaan nousee ja nousee kun ennakkoa pienensin. Aloitin siitä kun startatessa nakutti ekoja kertoja, sillo oli jo liikaa ennakkoo. siitä menny lisänny ennakkoa vähitellen aina testaillen, kävi näin: ensin rupes käymää paremmin, sit vielä apremmi, ja se että jonku pytyn sytytys jäänny väliin jäi pois eli se käy tasasesti. Sit ku vielä myöhästytti ni tasanen käynti jatkuu mutta tyhjäkäyntinopeus nousee. Tällähetkellä tyhjäkäynti 3000rpm ja säätövara loppu, huomenna neljäsosakiekkaa takas runko ja tulpanjohtojen vaihto saman verran että taas on säätövaraa.
Mutta ihmetyttää että muute kaikki samaa paitsi sytytys muutettu vakiosta lumenitioniin siis kaikki säädöt samat ja tyhjäkäynti on 3000rpm
Onko sit ollu nii et vakiona on sytty nii myöhässä et se on käynny sitä 800 samoilla säädöillä ?
btw. tuli huomattua että ennakon ollessa siellä lähellä nakutusta käynnistettäessä niin käyntiääni on paljon kireempi, eli kyllä niitä voimareservejä löytyis varsinkin alakierroksilla ihan pelkästään syttyä säätämällä, eli jos mäntä sais tehä koko matkan töitä.