Sytytysennakko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ma Elokuu 23. 21:04:45 2004

Saako tuota Sierran vakiojakajaa toimimaan edes tyydyttävästi pienillä ahtopaineilla jollakin konstilla? Minkä verran pitäis olla sytytysennakkoa?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 24. 7:26:40 2004

Taralabs kirjoitti:Saako tuota Sierran vakiojakajaa toimimaan edes tyydyttävästi pienillä ahtopaineilla jollakin konstilla? Minkä verran pitäis olla sytytysennakkoa?
Mulla on ollu perusennakko 20 astetta, hiukan heikosti käy tyhjäkäyntiä, mutta minkäs teet, kun pitäis vedossakin riittää...

Eli toimii.

EDIT:

Ja ahdot olleet ~1bar:n luokkaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Re: Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ti Elokuu 24. 8:05:12 2004

PasiZ kirjoitti:
Taralabs kirjoitti:Saako tuota Sierran vakiojakajaa toimimaan edes tyydyttävästi pienillä ahtopaineilla jollakin konstilla? Minkä verran pitäis olla sytytysennakkoa?
Mulla on ollu perusennakko 20 astetta, hiukan heikosti käy tyhjäkäyntiä, mutta minkäs teet, kun pitäis vedossakin riittää...

Eli toimii.

EDIT:

Ja ahdot olleet ~1bar:n luokkaa...
Mulla myös luokkaa 20 astetta perusennakko, tyhjänkäynti ei tosiaan oo paras mahdollinen mut muuten pelaa, n. 0,8bar ajelen..

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ti Elokuu 24. 9:23:48 2004

Onko se jakaja ihan vaan vakiokunnossa teillä kiinni? Ette oo mitään alipaine-ennakkoa pois ottanu? Entä painojen jouset, ihan vakiot?

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ti Elokuu 24. 9:26:32 2004

Taralabs kirjoitti:Onko se jakaja ihan vaan vakiokunnossa teillä kiinni? Ette oo mitään alipaine-ennakkoa pois ottanu? Entä painojen jouset, ihan vakiot?
Minkälainen jakaja sulla on? Ja mikä kone, kaasari vai ruisku?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Elokuu 24. 9:29:52 2004

Taralabs kirjoitti:Onko se jakaja ihan vaan vakiokunnossa teillä kiinni? Ette oo mitään alipaine-ennakkoa pois ottanu? Entä painojen jouset, ihan vakiot?
ei alipaine-ennakkoa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ti Elokuu 24. 9:33:02 2004

Kone on 2 litranen Airesearchin turbolla ja tupla dellortoilla.
Jakaja on 1,6 litrasesta kaasarivehkeestä, jossa ei ollu sitä kauheeta sähkökaasaria.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Elokuu 24. 10:05:50 2004

Jostain Saabin jakajasta saisi 2-toimisen alipainekalvon, joka viivästää ahdoilla. Taisi itseasiassa P100 OHC:ssa myös olla moinen. Ei mikään ohjelmoitavan sytkän veroinen systeemi, mutta ei yhtä kalliskaan.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 24. 10:31:12 2004

Mikäs on yleensä ideana ottaa alipaine systeemi pois toiminnasta?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin