Missä vika, täristää?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Missä vika, täristää?

Viesti Kirjoittaja venom » Pe Elokuu 27. 11:21:11 2004

Liekköhän jarrulevyt kierot kun n. 40 km/h vauhdista jarruttaa niin rattia vispaa niin pirusti.. Kovemmassa vauhdissa ei niin kovasti ja hiljaisemmassa ei ollenkaan..?? Normaali ajossa hieman ratti tärisee. Myöskin kääntäessä tai kovemmin kuoppaan ajaessa kuuluu hassu ääni, ihan kuin joku hieman hankaisi, ei kuitenkaan renkaat ota mihinkään. Levyt on aika kuluneet. Ja auto on Rs turbo -88, vaikka merkillä tuskin väliä onkaan..

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Elokuu 27. 11:29:46 2004

Itselleni vaihdoin uudet jarrulevyt niin tärinä hävisi.... täristi meinaan aika pirusti oli vauhti mikä tahansa. Parin kuukauden jälkeen tärinä palasi.
Olen kuullut että muillakin on RST:n levyt menny kieroks... parempi vaihtoehto olis varmaan vaihtaa alle 2wd cossun levyt + satulat pienellä modaamisella tietenkin.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 27. 11:40:53 2004

ei vaikutusta toisien levyjen laittoon.
puslat kireiksi ja varmisitut että levyt ei pääse kieroks sit toimi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Pe Elokuu 27. 12:17:09 2004

Ja yks asia mikä escorteissa pettää on vetarin sisemmät ns. laakerit
Ja muuten tärisee sit ja vain kiihdyttäessä
(omassa oli sama juttu mut hävis laatikon vaihdon yhteydessä)
Se on pahin mahd. vika..
Mut levyistähän kannaattaa alottaa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 27. 14:27:22 2004

rst1power kirjoitti:Ja yks asia mikä escorteissa pettää on vetarin sisemmät ns. laakerit
Ja muuten tärisee sit ja vain kiihdyttäessä
(omassa oli sama juttu mut hävis laatikon vaihdon yhteydessä)
Se on pahin mahd. vika..
Mut levyistähän kannaattaa alottaa.
Laatikon poskilaakerit ne on, mitkä escoissa pettää...

Ja sen huomaa siitä että nopeusmittarin neula ei vakaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Elokuu 27. 17:28:08 2004

jos on heittokello, niin tarkasta sillä ne levyt. pulttaat ne renkaiden pultit siihen jarrulevyyn. pistä ne pultit väärinpäin, ettei mene kartio lyttyyn. eli se tasainen puoli levyä vastaan. sitten vaan pyörittelet ja katsot paljo heittää.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Pe Elokuu 27. 18:54:16 2004

Ittellä kanssa meni levyt kieroiksi,vaihdoin uudet ja ei mennyt kuin vähän aikaa niin taas täristi.Väljää löytyi ohjausvaihteesta,se vaihtoon niin taas loppui tärinät.
Focus ST -06
#289

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Pe Elokuu 27. 22:16:01 2004

PasiZ kirjoitti:
rst1power kirjoitti:Ja yks asia mikä escorteissa pettää on vetarin sisemmät ns. laakerit
Ja muuten tärisee sit ja vain kiihdyttäessä
(omassa oli sama juttu mut hävis laatikon vaihdon yhteydessä)
Se on pahin mahd. vika..
Mut levyistähän kannaattaa alottaa.
Laatikon poskilaakerit ne on, mitkä escoissa pettää...

Ja sen huomaa siitä että nopeusmittarin neula ei vakaa...
No nepä ne :D

Vastaa Viestiin