Sierran peltijuttuja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Sierran peltijuttuja
Kuuluuko kynnyskotelon sisäpuolen pellin (se jonka päällä kaikki johdot kulkee takaosaan) yhtyä lattiapelliin jollain muullakin tavalla kun pelkällä korikitillä? Vaikuttaa mielenkiintoselta, kun se on irti koko matkalta, ja siihen tulee myös yksi turvavyön kiinnike kiinni.
Jäsen #606
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Sierran peltijuttuja
Se sisäpelti kääntyy alaspäin ja helmapellin ja pohjapellin kanssa ne muodostavat jäykän sauman. Sisäpuolelta siinä saumassa on tiivistesauma. Ne kolme peltiä on pistehitsattu yhteen.olafu kirjoitti:Kuuluuko kynnyskotelon sisäpuolen pellin (se jonka päällä kaikki johdot kulkee takaosaan) yhtyä lattiapelliin jollain muullakin tavalla kun pelkällä korikitillä? Vaikuttaa mielenkiintoselta, kun se on irti koko matkalta, ja siihen tulee myös yksi turvavyön kiinnike kiinni.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 18:17:58 2005
- Paikkakunta: Uusimaa
Kynnyskotelon hitsaus
Miten Sierran (vm -90 sedan) kynnyskotelon takapää kannattaa korjata? Tarkoitan sisäpuolta, missä takapyörän ripustukset tulevat pahasti eteen?
Pitääkö purkaa? Onko sille puolelle korjauspaloja olemassa?
Pitääkö purkaa? Onko sille puolelle korjauspaloja olemassa?

-
- Ylläpitäjä
Nojoo, ois ihan mukava nähä miten porukka on nuita korjaillut, eli kuvia juuri tuosta kynnyskotelo-helmapelti-lattian yhdistämisestä uudelleen.
Mulla on myös kummankin etupenkin yks kiinnityskohta lähes kokonaan irti (ruostetta ympärillä). Taitaa olla aika yleistä foordeissa tuo penkkien "tippuminen" ?
Mulla on myös kummankin etupenkin yks kiinnityskohta lähes kokonaan irti (ruostetta ympärillä). Taitaa olla aika yleistä foordeissa tuo penkkien "tippuminen" ?
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
- Paikkakunta: Seinäjoki
joo ne ku penkkien pirikkeet kumminkin elää aika hyvin ku jotain 3 pellii päällekkäin niin aika nopeeta sinne kondensoituu vettä väliin ja ruostuu... Ittellä pitti vetää kuskin puolelta oikeen kunnon pala ja apu kuskilta lähti puolet siitä latta palasta... Kynnysten alle laitoin n.1-2mm v raudan palan
nyt uskaltaa sit tunkatakkin siitä... Se sisä puolen reuna kohta on sit melkeen oikeestaan kaikista ruosteessa joitakin valio yksilöitä säilynyt mutta kun pohjaa kattoin omassa ku auton ostin niin näytti ihan iisiltä projektilta mutta voi pojat ku lähti matot irti ja auton pohjaa alettiin raapiin niin kyllä vaan niitä ruostekohtia alko löytyyn mutta onneksi kohta kaikki hitsattu... Sitten kaikille tiedoksi että taka loka suojat jotka näkee perä luukusta (ainakin sedan malli) on kirjaimellisesti vain sillä massalla kiinni, puukolla ku lyö siihen niin holahtaa sinne renkaan luo/runko palkki... Justiin tiputettiin taka akselisto alas onneksi itselläni ei ollut runko palkit yhtään mätä toisin kuin kaverin farkku tuos viime viikol purettiin niin taka akselin ja vetokoukun sai ottaa rauta kangella irti
ei kyllä tiiä mitä ois silläkin autolla voinu tapahtua...
Sitten mulla oli ruostunut sulakerasian vierestä etu kuskin etu renkaan koteloon asti läpi ja sisälle ei oo vissiin vesi läpät oikeen hengittäny...


Sitten mulla oli ruostunut sulakerasian vierestä etu kuskin etu renkaan koteloon asti läpi ja sisälle ei oo vissiin vesi läpät oikeen hengittäny...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Eipä sen puoleen.. Ei ford ole ainoa mikä lahoaa.. Sitä kotelosuoja-ainetta kun muistaa käyttää ja vesille tehdyt reiät muistaa avata mm. ovista, niin pitkälle pääsee.. Ja kun vaurioita hitsaa, niin ei tee mitään röpellystä vaan raa-asti pois vaan kaikki pehmeä ja kunnon terästä tilalle.. Ei petä sitten vierestä..
Ja jos kotelosta kun on puhe, niin kannattaa liuotin-/alustapesulla pestä huolella kaikki alusta ja huuhdella kuumalla vedellä. Ei jää sitten massan ym. alle suola kytemään.. Ja sama koskee koteloita.. Tuohon ei kummoista työkaluarsenaalia tarvita.. Tunkki on hyvä kun valutetaan aineita pitkin koteloita
Ja sinkki on kaveri
Ja kaveri jolla on vehkeet ja tietoa/taitoa on paras kaveri 
Edit; Ja hitsatessa pistäkää se paikka ja sauma mahdollisuuksien mukaan sille puolelle, missä se kosteus on! Omassa autossa joku **ina oli tehnyt juuri toisinpäin ja suoraan tekapyöräkotelon etuosaan (suoraa peltiä), niin mihinköhän se kosteus menee
Ja sitten sinne kotelon/ohjaamon puolelle sinkkiä ja kotelonsuoja-ainetta 
Ja jos kotelosta kun on puhe, niin kannattaa liuotin-/alustapesulla pestä huolella kaikki alusta ja huuhdella kuumalla vedellä. Ei jää sitten massan ym. alle suola kytemään.. Ja sama koskee koteloita.. Tuohon ei kummoista työkaluarsenaalia tarvita.. Tunkki on hyvä kun valutetaan aineita pitkin koteloita

Ja sinkki on kaveri


Edit; Ja hitsatessa pistäkää se paikka ja sauma mahdollisuuksien mukaan sille puolelle, missä se kosteus on! Omassa autossa joku **ina oli tehnyt juuri toisinpäin ja suoraan tekapyöräkotelon etuosaan (suoraa peltiä), niin mihinköhän se kosteus menee

