Puristuspaineet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Puristuspaineet
Mittailin tuossa piruuttani paineet pytyistä ja sain seuraavia lukemia;
Läpät auki, kuuma kone. 1, 18.2bar 2, 18.2bar 3, 18.1bar 4, 18.1bar (tai ainakin tuon verran jaksaa käsin painaa mittaria paikalleen)
Nokassa on kuitenkin imupuolella papereiden mukaan 304, ja pako 292 astetta. Kentin rl30. Vaikka puristussuhde on yli 11 niin silti tuntuu aika hurjilta paineet pannuissa. Tarkistin muuten kahdella täysin erilaisella mittarilla. Sytytyksen Perusennakko on 17ast, maksimi 38 eikä kilise.
Minkälaisia paineita muilla on koneissaan(ohc) ollut (ruttu/paine)?
Läpät auki, kuuma kone. 1, 18.2bar 2, 18.2bar 3, 18.1bar 4, 18.1bar (tai ainakin tuon verran jaksaa käsin painaa mittaria paikalleen)
Nokassa on kuitenkin imupuolella papereiden mukaan 304, ja pako 292 astetta. Kentin rl30. Vaikka puristussuhde on yli 11 niin silti tuntuu aika hurjilta paineet pannuissa. Tarkistin muuten kahdella täysin erilaisella mittarilla. Sytytyksen Perusennakko on 17ast, maksimi 38 eikä kilise.
Minkälaisia paineita muilla on koneissaan(ohc) ollut (ruttu/paine)?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
joku sulla nyt on päin helvettiä
mulla oli näin 2.0 OHC (uusi kone)
piper BP285 nokka
todelliset mitatut aukiolot ja nostot (0,20imu ja 0,25pako välyksillä)
imu 292,5º/11,70mm
pako 285º/11,83mm
max imu nosto 108º jälkeen yläkuolokohdan
puristus-suhde 11.8:1
puristuspaineet (kuuma moottori,läpät auki) 13,5bar

mulla oli näin 2.0 OHC (uusi kone)
piper BP285 nokka
todelliset mitatut aukiolot ja nostot (0,20imu ja 0,25pako välyksillä)
imu 292,5º/11,70mm
pako 285º/11,83mm
max imu nosto 108º jälkeen yläkuolokohdan
puristus-suhde 11.8:1
puristuspaineet (kuuma moottori,läpät auki) 13,5bar
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Olen tarkastanut suurin piirtein kaiken mitä keksin;
Välykset imu 0.25, pako 0,30, venttiilistä mitattu nostoa 12.75imu/12.3pako, aukioloa en vielä mitannut.
imu täysin auki 110ast. ykk jälkeen (ohje 105ast), en ole vielä käynyt dynossa ja olen kokeillut 105ast +-5 ajoitusta. Tämä vaikuttaa tietysti hiukan muttei noin paljoa.
Joko minulla on kaksi paskaa painemittaria tai olen mitannut palotilat jollakin käsittämättömällä tavalla päin vittua. Kone on kuitenkin toiminut täysin moitteetta. Mittaan huomenna nokan asteet ja paineet vielä duunissa kolmannella mittarilla.
Ei tää mikään diiseli pitänyt olla.
edit; Edellisellä miedommalla nokalla autoa rääkättiin dynossa parhaimmillaan 8h putkeen tulikuumassa hallissa eikä mitään kilinä ongelmia esiintynyt. Tosin eri nokalla mutta ennakot oli samaa luokkaa.
Välykset imu 0.25, pako 0,30, venttiilistä mitattu nostoa 12.75imu/12.3pako, aukioloa en vielä mitannut.
imu täysin auki 110ast. ykk jälkeen (ohje 105ast), en ole vielä käynyt dynossa ja olen kokeillut 105ast +-5 ajoitusta. Tämä vaikuttaa tietysti hiukan muttei noin paljoa.

Joko minulla on kaksi paskaa painemittaria tai olen mitannut palotilat jollakin käsittämättömällä tavalla päin vittua. Kone on kuitenkin toiminut täysin moitteetta. Mittaan huomenna nokan asteet ja paineet vielä duunissa kolmannella mittarilla.
Ei tää mikään diiseli pitänyt olla.
edit; Edellisellä miedommalla nokalla autoa rääkättiin dynossa parhaimmillaan 8h putkeen tulikuumassa hallissa eikä mitään kilinä ongelmia esiintynyt. Tosin eri nokalla mutta ennakot oli samaa luokkaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Tuohon on olemassa suuntaa antava kaavakin kun vain muistais mikä.Hectori kirjoitti:eikös ton teoreettisen baarimäärän voisi laskeakin. saisi sitä minkäsuuntanen luku pitää olla.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Nokka vaihtaessani tarkastin taas kertaalleen palotilat, 40,5cc, palotilan laskennallinen kokonaistilavuus 48,1cc, poraus 91.303mm, isku 77mm, ~11.5:1. Täytyy olla nuo molemmat mittarit paskana.Brenda kirjoitti:ja olethan varmasti laskenut puristus-suhteen oikein:
(iskutila+palotila)/palotila
etkä näin:
iskutila/palotila
ihan vaan varmistuskysymys, koska tuon tuostakin törmää kavereihin jotka käyttävät alempaa kaavaa

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Nyt on taas pakko esittää tyhmä kysymys eli miksi ei noi paineet muka voi olla noin isot.
Omakohtainen esim. 2.0 OHC alakerta 0,5mm ylikokomännillä ja päällä noin millin laskettu 1,6:sen kansi 2,0:n vakionokalla (ja nokkapyörällä). Puristuspaineet 15,5-16bar.
Tutulla VW/SAAB alakerta, puristussuhde n. 11,8 ja paineet n. 17,5 bar. Nokkana joko enem A8 tai Burton BF63, tosta en oo ihan varma.
Omakohtainen esim. 2.0 OHC alakerta 0,5mm ylikokomännillä ja päällä noin millin laskettu 1,6:sen kansi 2,0:n vakionokalla (ja nokkapyörällä). Puristuspaineet 15,5-16bar.
Tutulla VW/SAAB alakerta, puristussuhde n. 11,8 ja paineet n. 17,5 bar. Nokkana joko enem A8 tai Burton BF63, tosta en oo ihan varma.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Mittasin paineet piirtävällä 0-17bar mittarilla. Asteikko menee pohjaan joka pytyssä.
..Eli johtopäätöksenä pipetti jonka asteikon mukaan mittasin palotilat ei pidä paikkaansa. Todellinen ruttu lienee jopa päälle 12:1. Mittaa ostaessani painotin aikanaan myyjälle asteikon tarkkuutta. No eipä väliä, hianosti toimii ja potkii joten turhapa tuolla paineella on enempää päätänsä vaivata. Täytyy soittaa sporttijannelle ja sopia aika rullille niin näkee sitten paperilla mitä sieltä irtoaa ja minkälaisia ennakoita se todellisuudessa kestää.
funk dat
..Eli johtopäätöksenä pipetti jonka asteikon mukaan mittasin palotilat ei pidä paikkaansa. Todellinen ruttu lienee jopa päälle 12:1. Mittaa ostaessani painotin aikanaan myyjälle asteikon tarkkuutta. No eipä väliä, hianosti toimii ja potkii joten turhapa tuolla paineella on enempää päätänsä vaivata. Täytyy soittaa sporttijannelle ja sopia aika rullille niin näkee sitten paperilla mitä sieltä irtoaa ja minkälaisia ennakoita se todellisuudessa kestää.
funk dat
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
8,5 bar kyllä. On ohjearvo.L@RE kirjoitti:8,5 bar.Laze kirjoitti:asiaan liittyen.. mikä on suotava puristuspaine kun ajattelin mitata tossa ennen korjausprojektia. eli tarkotan noin arvoa. kyseessä on Cossu Sierra -89.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
ok. kiitoksia.ukormi kirjoitti:8,5 bar kyllä. On ohjearvo.L@RE kirjoitti:8,5 bar.Laze kirjoitti:asiaan liittyen.. mikä on suotava puristuspaine kun ajattelin mitata tossa ennen korjausprojektia. eli tarkotan noin arvoa. kyseessä on Cossu Sierra -89.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti: