2,0i ohc:n ruutta dfth:n tilalle?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

2,0i ohc:n ruutta dfth:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Syyskuu 2. 22:02:32 2004

Tällainen homma pitäis toteuttaa viikonloppuna:
Olen purkanut -87 2,0i ohc: stä ruiskun (boschin pikkujakajalla) osat pois ja ne täytyis asentaa -88 2,0 dfth:n tilalle.
Eli homma ois muuten hallinnassa, mut konehuoneen ja boksin välillä ei ollut minkäänlaisia releitä vaikka tietääkseni siellä pitäis 2 (boksin ja pumpun) relettä olla. Hanskalokeron takaa irroitin 2-liitintä(mustavalkoinen 9-nastaa ja ruskea 6- nastaa), josta ruiskun johtosarja oli kytköksissä auton muihin sähköihin... tuossa kaasari- versiossa samanlaiset liittimet, johtojen väreissä eroa ja kaasaripelissä tais olla 1 piuha vähemmän.
Onko kukaan tehny tällaista asennusta.. meneekö suoraan (ei varmaan :( ), että laitetaan vaan liittimet kiinni ja b- pumpulle sitten rele + sulake "omasta päästä". Vinkkejä, apua, neuvoja.. :roll:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Syyskuu 3. 0:26:22 2004

Menee ihan suoraan eli releitä ei tarvita, tökkii vaan liittimet kiinni.
Laturin johdot akkuun tais olla myös tossa kaasarinjohtosarjassa eli ne pitää tehdä uudet tai purkaa entisestä. Ainut konehuoneen puolelta liitettävä johto auton sisään oli muistaakseni toi laturin heräte.
Bensapumpun virran otin ite virtalukon pohjasta ilman relettä ja ainakin vakiokäytössä on ihan hyvin toiminut.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Pe Syyskuu 3. 16:38:06 2004

Juu.. No tämäpä hyvä tietää. Säästyy suurelta vaivalta. :D Mulla tuli nuo laturin johdot tuon ruiskun johtosarjan mukana.. Lienee tyhmä kysymys, mutta mihin tuo laturin heräte laitetaan kiinni ja mikä se niistä kolmesta nastasta on? :oops:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Syyskuu 3. 21:11:53 2004

Jos on tavallinen laturi niin siinä on kaks isompaa ja yks pienempi lattaliitin. Toi "pieni" liitin on se heräte.
Sen verran meinasinkin just tarkentaa, että mulla tuli omassa toi laturin heräte myös konehuoneen puolelle siinä johtosarjassa ja se piti vain jatkaa sitten laturille asti, mutta jos sulla on noi kaikki jo valmiina niin asennuksessa ei pitäs olla mitään ongelmia, kun vain kaikki maajohdot ruuvaat lisäksi kiinni.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Pe Syyskuu 3. 21:36:04 2004

Jep.. Ihan tavallinen laturi mulla on tuossa. Selvä peli.. Aamulla sierran kimppuun... Liittimet kii ja menoksi, näin ymmärsin. :D

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Syyskuu 5. 19:55:08 2004

Otitko ruiskukoneesta kannen myös vai kaivoitko kolot vanhaan kanteen suuttimia varten vai oliko jo valmiina?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Syyskuu 6. 16:02:18 2004

Eli nyt on sitte ruisku kiinni ja toimii. :lol: ..Ihan kaasaripelin kansi on kyseessä, joskin kaiveltu kaikinpuolin. 8) Ainut vaan, että en saa kyllä tuota lähtemään sillä tavalla kuin kansi edellyttäisi (40 tuplilla toimi paremmin). Pitänee alkaa sorkkimaan tuota ilmamäärämittaria, josko sitä seosta sais hivenen rikkaamalle kun ei edes mustaa tule putkesta.
Ihme juttu, kun ei syttyä voi strobolla katsoa.. Mikähän lienee syy, ei ainakaa toimi tuossa mulla.. Mutta eiköhän se oo sillon kohillaan, ku nakuttamatta mahdollisimman suurella ennakolla menee.
.. Niin ja kiitos avusta!

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Syyskuu 6. 23:08:06 2004

No kyllä se pitäs ihan normi ajoituslampulla toi sytkänsäätö onnistua.
Ja toisekseen ei toi ruisku oo vakioasetuksilla tehty kuin 115 hepan tehoille kun taas noilla webruilla taitaa päästä jo yli 150:n eli mahtaa siitä johtua toi tehon puute.

Vastaa Viestiin