Suorakytkentälaatikko ja etuperä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Suorakytkentälaatikko ja etuperä

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Syyskuu 8. 12:56:47 2004

Olen kuullut että 4x4 cossun etuperä ei kestäisi kasassa, jos autoon laitetaan suorakytkentälaatikko? Onko kellään tietoa mikä siellä hajoaa ja
miten on a-ryhmäläisen etuperää vahvistettu?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Suorakytkentälaatikko ja etuperä

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 8. 14:14:59 2004

sprint kirjoitti:Olen kuullut että 4x4 cossun etuperä ei kestäisi kasassa, jos autoon laitetaan suorakytkentälaatikko? Onko kellään tietoa mikä siellä hajoaa ja
miten on a-ryhmäläisen etuperää vahvistettu?
Minä olen nähnyt myynnissä 7.5" ja 8.5" A:n etuperiä niin eikös niitä ole vahvistettu kokoa kasvattamalla. 6.5" etuperää on saatavana vahvistetuilla kuorilla ainakin Quaifelta ja sinne sisälle, kun laittaa Quaifen ATB:n niin jää räjähtelevät pikkurattaat pois ja saadaan luistonrajoitinkin eteen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Suorakytkentälaatikko ja etuperä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Syyskuu 8. 14:59:15 2004

sprint kirjoitti: miten on a-ryhmäläisen etuperää vahvistettu?
Ihan eri perä. Joutuu muistaakseni vaihtamaan etupalkin, öljypohjan ja vetarit...

Öljypohjan mukana taisi joutua rakentamaan kuivasumppu voitelun.

Helppoa ja ennenkaikkea halpaa :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Suorakytkentälaatikko ja etuperä

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Syyskuu 8. 15:12:54 2004

SLEI kirjoitti:
6.5" etuperää on saatavana vahvistetuilla kuorilla ainakin Quaifelta.
Kiitti jätkät vastauksista :D . Onko noista vahvistetuista kuorista sen enempää tietoa?
SLEI: toi vois olla kokeilun arvoinen variaatio, mutta mitäs jos ton ATB:n laittais vakiokuoriin vahviketiivisteen kera?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 8. 18:35:44 2004

Eiköhän se vahvistettu vakiokin toimi ATB:n kanssa ja sen taas kertoivat kestävän enemmän kuin muut osat 7.5" Cossu perässä. Rattaat, tai mitä ne kierteiset rullat sitten on,tuskin on pienempiä 6.5" perässä ei kai niitä kauheasti erilaisia kannata valmistaa.

Vahvikelevyn tekemistä kokonaan alumiinista olen myös pähkäillyt, lankku pitäisi olla n. 30mm paksu. Jos lankun leikkauttaa muotoonsa ja teetättää ne pari reikää joissa on holkki, niin loput työstöt pystyy hyvin varustetun tallin kaluilla tekemään itse. Kanteen vähän uria jäähdytystä tehostamaan, loput pultin reiät ja kolo lautaspyörälle.
Onko niillä alkuperäisen kannen reunan kynsillä joku tehtävä?
Jos joku nelarinsa alla sattuu ryömimään niin voisi vilkaista mahtuisiko tollainen paksu yhtenäinen kansi sinne?

Quaifelta kannattaisi varmaan kysellä noita etupään ATB-osia klubi-tilauksena, eikös niistä viimeksi aika monta puntaa ollut allennusta tulossa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Syyskuu 9. 7:55:46 2004

Kuinkan vahva se kokonaisesta alumiinistä tehty kansi olisi? Voisi kuitenkin kuvitella ettei se kuitenkaan pärjää murtumiskovuudessa teräs levylle. Muistelisin ettei perän kopan väliin voinut laittaa kun 5mm teräslevyn, joten kait se on alumiinikannenkin maksimi kokonaispaksuus (koppa+5mm).
Tollaisista kannen kynsistä en kyllä muista mitään ainakaan omassa etuperässä. Jos siellä sellaiset on niin vääntelyä vähentämistä varten ne sinne on varmaan laitettu.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 9. 10:40:07 2004

Vakio kansi on sen 30mm paksu, mutta reunat on vaan 5-6mm.
Yhtenäinen levy on kyllä minun mielestäni tukevampi kuin vakiokoppa + levy ja jos auto on ympärivuotisessa käytössä tuossa paikassa alumiinin ja raudan välissä syntyy mukavaa korroosiota.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Syyskuu 9. 10:56:49 2004

Noita korroosio juttuja ei tuu mietittyä kun auto ympärivuotisessa korjauksessa ja satunnaisessa käytössä :D .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Vastaa Viestiin