Suorakytkentälaatikko ja etuperä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Suorakytkentälaatikko ja etuperä
Olen kuullut että 4x4 cossun etuperä ei kestäisi kasassa, jos autoon laitetaan suorakytkentälaatikko? Onko kellään tietoa mikä siellä hajoaa ja
miten on a-ryhmäläisen etuperää vahvistettu?
miten on a-ryhmäläisen etuperää vahvistettu?
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Suorakytkentälaatikko ja etuperä
Minä olen nähnyt myynnissä 7.5" ja 8.5" A:n etuperiä niin eikös niitä ole vahvistettu kokoa kasvattamalla. 6.5" etuperää on saatavana vahvistetuilla kuorilla ainakin Quaifelta ja sinne sisälle, kun laittaa Quaifen ATB:n niin jää räjähtelevät pikkurattaat pois ja saadaan luistonrajoitinkin eteen.sprint kirjoitti:Olen kuullut että 4x4 cossun etuperä ei kestäisi kasassa, jos autoon laitetaan suorakytkentälaatikko? Onko kellään tietoa mikä siellä hajoaa ja
miten on a-ryhmäläisen etuperää vahvistettu?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Suorakytkentälaatikko ja etuperä
Ihan eri perä. Joutuu muistaakseni vaihtamaan etupalkin, öljypohjan ja vetarit...sprint kirjoitti: miten on a-ryhmäläisen etuperää vahvistettu?
Öljypohjan mukana taisi joutua rakentamaan kuivasumppu voitelun.
Helppoa ja ennenkaikkea halpaa

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: Suorakytkentälaatikko ja etuperä
Kiitti jätkät vastauksistaSLEI kirjoitti:
6.5" etuperää on saatavana vahvistetuilla kuorilla ainakin Quaifelta.

SLEI: toi vois olla kokeilun arvoinen variaatio, mutta mitäs jos ton ATB:n laittais vakiokuoriin vahviketiivisteen kera?
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eiköhän se vahvistettu vakiokin toimi ATB:n kanssa ja sen taas kertoivat kestävän enemmän kuin muut osat 7.5" Cossu perässä. Rattaat, tai mitä ne kierteiset rullat sitten on,tuskin on pienempiä 6.5" perässä ei kai niitä kauheasti erilaisia kannata valmistaa.
Vahvikelevyn tekemistä kokonaan alumiinista olen myös pähkäillyt, lankku pitäisi olla n. 30mm paksu. Jos lankun leikkauttaa muotoonsa ja teetättää ne pari reikää joissa on holkki, niin loput työstöt pystyy hyvin varustetun tallin kaluilla tekemään itse. Kanteen vähän uria jäähdytystä tehostamaan, loput pultin reiät ja kolo lautaspyörälle.
Onko niillä alkuperäisen kannen reunan kynsillä joku tehtävä?
Jos joku nelarinsa alla sattuu ryömimään niin voisi vilkaista mahtuisiko tollainen paksu yhtenäinen kansi sinne?
Quaifelta kannattaisi varmaan kysellä noita etupään ATB-osia klubi-tilauksena, eikös niistä viimeksi aika monta puntaa ollut allennusta tulossa?
Vahvikelevyn tekemistä kokonaan alumiinista olen myös pähkäillyt, lankku pitäisi olla n. 30mm paksu. Jos lankun leikkauttaa muotoonsa ja teetättää ne pari reikää joissa on holkki, niin loput työstöt pystyy hyvin varustetun tallin kaluilla tekemään itse. Kanteen vähän uria jäähdytystä tehostamaan, loput pultin reiät ja kolo lautaspyörälle.
Onko niillä alkuperäisen kannen reunan kynsillä joku tehtävä?
Jos joku nelarinsa alla sattuu ryömimään niin voisi vilkaista mahtuisiko tollainen paksu yhtenäinen kansi sinne?
Quaifelta kannattaisi varmaan kysellä noita etupään ATB-osia klubi-tilauksena, eikös niistä viimeksi aika monta puntaa ollut allennusta tulossa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Kuinkan vahva se kokonaisesta alumiinistä tehty kansi olisi? Voisi kuitenkin kuvitella ettei se kuitenkaan pärjää murtumiskovuudessa teräs levylle. Muistelisin ettei perän kopan väliin voinut laittaa kun 5mm teräslevyn, joten kait se on alumiinikannenkin maksimi kokonaispaksuus (koppa+5mm).
Tollaisista kannen kynsistä en kyllä muista mitään ainakaan omassa etuperässä. Jos siellä sellaiset on niin vääntelyä vähentämistä varten ne sinne on varmaan laitettu.
Tollaisista kannen kynsistä en kyllä muista mitään ainakaan omassa etuperässä. Jos siellä sellaiset on niin vääntelyä vähentämistä varten ne sinne on varmaan laitettu.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Vakio kansi on sen 30mm paksu, mutta reunat on vaan 5-6mm.
Yhtenäinen levy on kyllä minun mielestäni tukevampi kuin vakiokoppa + levy ja jos auto on ympärivuotisessa käytössä tuossa paikassa alumiinin ja raudan välissä syntyy mukavaa korroosiota.
Yhtenäinen levy on kyllä minun mielestäni tukevampi kuin vakiokoppa + levy ja jos auto on ympärivuotisessa käytössä tuossa paikassa alumiinin ja raudan välissä syntyy mukavaa korroosiota.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi