ohc lashcapit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

ohc lashcapit

Viesti Kirjoittaja razorass » La Syyskuu 11. 17:35:29 2004

En ole noihin enempää perehtynyt, mutta eikös tarkoituksena ole korjata keinuvivun kulmaa eli "pidentää" venttiiliä. Ajattelin lähinnä tuohon omaan moottoriin kun jäi tuon uuden nokan kanssa keinut aavistuksen verran kallelleen venttiilin suuntaan. Jos joltakin löytyy valmiita mittoja niin kelpaa myös, naapuri on koneistaja joten teko ei tuota ylimääräistä tuskaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » La Syyskuu 11. 17:49:32 2004

venttiili niin lyhyeksi kuin mahdollista siten että "pyyhintäalue" keinussa vielä jää n 0,5mm kosketuspinnan reunasta (mittaa 0-välyksellä)
->
näin saat eniten nostoa
-> eniten poweria
(vaikka efektiivinen nokkien välinen kulma hieman muuttuukin)

----------------

lash cap käytetäänkin suojaamaan pehmeä venttiilin pää, esim on lyhennetty sen verran paljon tai on "blank" venttiili ja karkaisua ei ole jäljellä
esim GP-1 venat tarvitsevat käytännössä lash capit jos haluaa että kestää pitkään

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 11. 17:52:09 2004

Hmm, mielenkiintoinen tieto. Keskelle pyyhintäaluetta olen koittanu saada aina.. Ilmeisesti sinne sen kuulan puoleiseen päähän pitäs saada se kosketusalueen reuna?
Jäsen #606

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » La Syyskuu 11. 18:10:10 2004

Nokasta ei saa kaikkea irti ellei vedä pyyhintää tuonne 0,5mm päähän.
0,5mm päähän reunasta kosketus on tehty viimeiset 10v Ford OHC RF-moottoreita. (Jotkut virittäjät ovat "vedättäneet nostoa" jopa 0,3mm päähän)
Samaa tapaa on sovellettu menestyksellä Ford OHC katumoottoreihin.
(muuten saattaa puuttua jopa 1mm nostosta)

Toki keinujen paikat on sitten korvamerkitty, ja jos keinun vaihtaa tulee kosketus tarkistaa erikseen, koska keinuissa on valuheittoja.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Syyskuu 12. 12:28:00 2004

Nokan pyyhintä alue on mulla alle millin päässä liukupinnan reunasta, ongelma on se että säätöruuveissa ei kovin montaa kierrettä enää riitä kanteen asti. Näkyy noissa tarvike ruuveissa olevan orkkiksiin verrattuna vielä hiukan väljempi kierrekin. Onko pitempiä ruuveja sitten saatavana ja keneltä?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Su Syyskuu 12. 12:41:14 2004

pitkiä ruuveja on speed shopeissa kuten vaikka meillä

Vastaa Viestiin