vieläkin juristaa!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

vieläkin juristaa!

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Syyskuu 14. 18:07:15 2004

kyseessä 4wd dohc sierra -91.
vaihteisto ja takakardaani vaihdettu.ok kuntoisia.
etukardaani edellisen omistajan mukaan kunnostettu.
renkaat ja vanteet vaihdettu ja tasapainotettu.ok niiltäkin osin.
renkaitten ja kardaanin laitto ei vaikuttanut millään tavalla ko. ilmiöön.

mutta mistä ihmeestä tulee vieläkin jurruuttava ääni? kovimmillaan se on kuudessakympissä ja silloin myös tärisee koko auto.
140 ku on mittarissa no ei mitään ääntä.


ehdotuksia.
iteltä loppuu vaihtoehdot.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Syyskuu 14. 18:44:12 2004

onko pyöränlaakerit käyty läpi?
#446

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Syyskuu 14. 20:21:49 2004

ei ole.seuraavana tarkistuslistassa.
eräs korjaamon pitäjä ehdotti vääntynyttä vetaria.
pitää pyytää joku ajamaan rinnalle ja tsekkaamaan heittääkö pyörät.

tutkita jatkuu.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 14. 21:07:25 2004

Pyöränkulmat tarkistettu?
Puslat kunnossa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Syyskuu 14. 22:32:14 2004

omassa sierrassa hyppäs mörkö takakonttiin möyryämään ~70vauhdissa ja lähti pois yli 140vauhdeissa.. mörkö ilmaantui konttiin örisemään rikkinäisen takapyöränlaakerin takia.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 14. 22:51:39 2004

Tarkista se etukardaani; tekee tuota ja et ehkä tiedä onko se a) korjattu b) vaihdettu toiseen käytettyyn c) korjaamatta/vaihtamatta d) jotain a:n ja b:n paikkeilta ja hajonnut uudelleen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Syyskuu 14. 23:27:58 2004

jjs kirjoitti:Tarkista se etukardaani; tekee tuota ja et ehkä tiedä onko se a) korjattu b) vaihdettu toiseen käytettyyn c) korjaamatta/vaihtamatta d) jotain a:n ja b:n paikkeilta ja hajonnut uudelleen.
miten kardaanin kunto muuten tarkistetaan, kun ensi itselläkin aika pahaa tärinää samoissa vauhdeissa?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » To Syyskuu 16. 16:20:37 2004

todennäköinen syy selvisi.pyörännavan laippa takana.
otin rummun pois ni sieltä löyty lekalla mutkalle hakattu laippa.
syytä en moiselle tuhotyölle jaksa edes arvailla.

on sille etukardaanille jotain tehty kun siellä on oikein rasvanippa.
paljokohan maksaa kardaanin tasapainoitus?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Syyskuu 20. 21:15:41 2004

Ei se paljoa maksa ja onnistuu ihan normaali koneistamossa jossa sällit osaa heittokelloa käyttää
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Vastaa Viestiin