Esco 5 nykii hermoja..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Esco 5 nykii hermoja..

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Syyskuu 12. 21:58:07 2004

Visailu käytännön ongelmasta:

Escort mk5, siis CVH EFI Kat, nykii sairaasti lämmettyään yli n.60ast. (kylmänä käy ok.), tiputtaa tyhjäkäynnin 5-600:n (käy silloin todella karkeasti ja haisee putkesta), ampuu moottorijarrutuksessa vähän putkeen, vääntö pois pahasti ja tuhlaa soossia huolella.
Ja 2 seikkaa; 1) monttuun ajaessa nykii hetken 2) Sammutuksen/uud. käynnistyksen jälkeen käy hetken (10sek.- 2min) ok.

Seuraavat asiat tutkittu:
Purettu ECUsta vikakoodit; herjaa O2 -tunnistinvikaa (lambda) ja TPS/MAP -ongelmaa. Lambda antaa kuitenkin signaalia, maadoitus varmistettu ja MAP vaihdettu, samoin kokeiltu ilman kääsuläppätunnistinta.

Syy tähän triviaaliin on se, ettei korjaajalla ole aikaa korjata omia romuja, joten vihjeet näinkinpäin huomioidaan. Kokeilen vinkkejä ja raportoin tulokset tänne.

Nimimerkki: joko saan vastinetta jäsenmaksulle :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Su Syyskuu 12. 22:01:49 2004

Liekkös katti missä kunnossa?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Syyskuu 12. 23:33:53 2004

Vaikkaisin kattia myös . Lämpimänähän katti alkaa "toimia" . Tutun mk5 tekee samaa ei tosin noin radikaalisti . Leikkasin raakasti viimeisen pöntön huitsin nevadaan niin alkoi toimia paremmin , nykiminen väheni .
Heti kun on aikaa , revitään katti pois :D
ex Jäsen #10

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 13. 20:26:30 2004

hmmm? Katti aiheuttaa nykimistä? Jos katti on tukossa, kuten usein on, seurauksena on imuäänien kasvaminen ja tehojen huomattava lasku; eräs mk5 ei enää ottanut paikoillaankaan yli 3500rpm. Teoriassa voisi ajatella jotain häiriötä tulevan osittaisesta tukkeumasta joka vähän onnistuisi sekoittamaan lambdaa, mutta kyllä pahasti epäilen sitäkin.

Vika ilmeisesti löytyi, ei näillä vinkeillä tosin :wink: , syyllinen kaikesta huolimatta lambda-anturi. Eihän siinä voinut vikaa olla koska korkeimman omakätisesti sen mittasin, ja se oli hereillä, eli signaali vaihtui kuorman mukaan. No, kuitenkin kun sen tänään suostuin silti irti kytkemään, auto rauhoittui. Tosin ajoin vasta 6-7km, mutta sille näyttää.
Lopullinen tuomio tulee lähipäivinä kun saan uuden asennettua; vika voi edelleen olla (pistokkeessa, piuhoissa, <- nämä mitattu, ok) ECUssa tai maadoituksessa välillä ECU-maa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Syyskuu 13. 20:52:21 2004

:oops:

Toivottavasti tulee kuntoon .
ex Jäsen #10

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 14. 9:17:55 2004

Kaverin escortti oli mulla vähän aikaa huollossa juuri tuollaisen vian takia, vaihtoon meni ilmamäärämittari (yllätys yllätys oli twister hypeputsari). Tällä korjaantui, lambda oli ehjä, kokeilin myös toisella.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 14. 9:33:06 2004

Tässä ei ole ilmamäärämittaria, vain MAP. Vielä pelittää; nyt 15km.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Syyskuu 14. 9:52:47 2004

Jatketaan samaa aihetta;

90' cvh efi ei kattia. Kylmänä nykii kevyelle kaasulla, kun nykiessä pudottaa vapaalle mutta pitää kaasun asennon samana kierrokset pomppii about 2300-2700. Lämmetessään korjaantuu.

lambda? TPS:ää epäilin mutta luulisi oireilevan samalla tavalla riippumatta lämpötilasta. Tulpat vaihdettu sekä kaikki liitokset tarkistettu/puhdistettu. Kun saan kerättyä motivaatiota niin voisi vikakooditkin lukea, mutta sitä ennen vinkit tervetulleita.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 14. 11:00:14 2004

razorass kirjoitti:Jatketaan samaa aihetta;

90' cvh efi ei kattia. Kylmänä nykii kevyelle kaasulla, kun nykiessä pudottaa vapaalle mutta pitää kaasun asennon samana kierrokset pomppii about 2300-2700. Lämmetessään korjaantuu.

lambda? TPS:ää epäilin mutta luulisi oireilevan samalla tavalla riippumatta lämpötilasta. Tulpat vaihdettu sekä kaikki liitokset tarkistettu/puhdistettu. Kun saan kerättyä motivaatiota niin voisi vikakooditkin lukea, mutta sitä ennen vinkit tervetulleita.
Jokin lämpöantureista?? Mahdollisesti imuilmanlämpö tai jäähdytysnesteen lämpö...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 15. 21:45:32 2004

Kaikkea sitä tulee vastaan. Olkoon opiksi kaikille jotka elävät ajatuksessa että lambda on kunnossa jos pukkaa signaalia (ja rikki jos ei). Yleismittarilla mitattuna tyrkytti "läheltä liippaa" arvoja, mutta sökö oli. Uusi anturi ja toimii.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin