Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » Ti Syyskuu 14. 20:39:24 2004
Normaalistihan tuon letkun nippa on kompurapesässä ja siihen ahtimen myyjä neuvoi sen poraamaankin jälkeenpäin. Oli unohtunut tai tingin liikaa halpojen tehojen toivossa

. Taitaa jäädä pesään vaan aika paljon lastua kun ahdin on jo kasattu

. Välijäähdyttäjän letkulähtöön onnistuisi ainakin pienemmällä metallilastun määrällä.
http://img.photobucket.com/albums/v486/ ... 33_IMG.jpg
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Syyskuu 14. 20:52:42 2004
Painekotelosta.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Hartsa
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Viesti
Kirjoittaja Hartsa » Ke Syyskuu 15. 10:08:45 2004
Niin tietysti. Sama paine sielläkin.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 15. 10:10:48 2004
Hartsa kirjoitti:Niin tietysti. Sama paine sielläkin.
Suunnilleen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ke Syyskuu 15. 10:44:44 2004
mitenhän mahtaa toimia, jos painekotilosta ottaa läppärungon takaa? Meneekö paskaks kun hukkaportti lävähtää kiinni? Ei se lastu kai painovoimaa uhmaa? Tuohon turbiinin ulostulon kylkeen reikä, niin ei se kait siitä mihinkään eksy? Tukkii tien turbiinikammioon vaikka sopivalla määrällä kangasta varmuudeksi.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ke Syyskuu 15. 12:35:55 2004
Painekotelosta mittarille ja ahtimelta hukkaportille.
Mulla on kyllä ollut molemmat painekotelosta aina. Mittarille painekotelosta siksi että näyttää oikein myös imupuolen jos sitä tietoa kaipaa.
Paine ja hukkaportin jousi ohjaavat hukkaporttia joten ei sieltä mitään painetta takasinpäin tule, kalvotkin välissä.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 15. 21:53:42 2004
Hartsa kirjoitti:Normaalistihan tuon letkun nippa on kompurapesässä ja siihen ahtimen myyjä neuvoi sen poraamaankin jälkeenpäin. Oli unohtunut tai tingin liikaa halpojen tehojen toivossa

. Taitaa jäädä pesään vaan aika paljon lastua kun ahdin on jo kasattu

. Välijäähdyttäjän letkulähtöön onnistuisi ainakin pienemmällä metallilastun määrällä.
http://img.photobucket.com/albums/v486/ ... 33_IMG.jpg
Jos on paineilmaa, ei sen nipan kierteiden tekeminen kompurakoteloon kasatussa ahtimessa ole temppu. Reikä tulee ulospuhallusputken varteen, eli ei mene lastua pyörän väliin jos pitää sopivassa asennossa ja puhaltaa paineilmalla sisäänmenon kautta hiutaleet ulos.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
RubberDuck
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja RubberDuck » To Syyskuu 16. 1:25:15 2004
mikäs on kun suositellaan kompurakotelon putkeen eikä painekoteloon?
mulla on ihan painekotelosta ruuville ja siitä mittarille ja ruuvin toisesta lähdöstä portille.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » To Syyskuu 16. 9:23:48 2004
RubberDuck kirjoitti:mikäs on kun suositellaan kompurakotelon putkeen eikä painekoteloon?
mulla on ihan painekotelosta ruuville ja siitä mittarille ja ruuvin toisesta lähdöstä portille.
Näistähän voi pilkkua viilailla hamaan tulevaisuuteen asti. Itse en huomannut minkäänlaista eroa kun kokeilin kompurakotelosta ottaa lähdöt.
Se on makuasia sano koira kun muniaan nuoli.
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Viesti
Kirjoittaja magelius » To Syyskuu 16. 17:22:22 2004
RubberDuck kirjoitti:mikäs on kun suositellaan kompurakotelon putkeen eikä painekoteloon?
mulla on ihan painekotelosta ruuville ja siitä mittarille ja ruuvin toisesta lähdöstä portille.
Painekotelosta kellolle, ja siinä kun on normaali turboruuvi välissä, eli ohittaa ilmaa.
Voi olla että vaikuttaa tyhjäkäyntiin, kun pääsee tyhjäkäynnillä imemään "välistä" enemmän ilmaa. Mulla ainakin nousi cosassa tyhjäkäynti kun dumpista lähti ohjausletku irti. Tosin ero ei mikään suuri ollut.