Spekulointia aiheesta 2.9i 24v Cossu -vs- 2.5i 24v Duratech

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Spekulointia aiheesta 2.9i 24v Cossu -vs- 2.5i 24v Duratech

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 16. 22:54:12 2004

Heräsi ihan mielenkiinto tämmöiseen Duratechiin, kun näin sellasen myynnissä tuola noin... Onko täälä alan ihmisiä jotka olisisvat perehtyneet koo'oo koneeseen? Itse en ole ja rupesin mielenkiinnostoa pohtimaan, kumpi parempi. Cossu on isompi joka väkisinkin antaa enempi potetiaalia, mutta entäs muuten?

Entä myykö jokus firma kytkinkoppia RWD käyttöön?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Pe Syyskuu 17. 1:48:12 2004

Mitä nyt olen kuullut niin ilmeisesti tuosta duratecista ei olisi kauheesti mihkää. Kysymys siis varmaankin on tuosta mondeoissa olevasta kikkareesta?
Ilmeisesti ST200 versio on parasta mitä siitä koneesta saa eli parisataa kaakkia on jos sen hankkii. Toki siitä voinee saada hieman enemmänkin jollain viilailuilla mutta noihin ei oikeestaa taida just mistään saada palikkaa eli vain yleismallin sorvailuja voi tehä.

Ahtamisesta sitten ei tiedä miten kestää... :roll:

Sinänsä melkeen pitäityisin cossun koneessa tos kohtaa jos teho on mielessä.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Syyskuu 17. 11:52:39 2004

Duratec V6 on käsittääkseni alunperin jenkkimarkkinoille suunniteltu. Jossakin (jenkkilässä) näin kyllä niihin kompressoria/turboa tarjottavan. Osien saanti ilmeisesti heikkoa vanhalle mantereelle. Joku valitteli muistaakseni (hämärä muistikuva), että ei saa tiivisteitä kuin tilaamalla.

jive
Ylläpitäjä

Re: Spekulointia aiheesta 2.9i 24v Cossu -vs- 2.5i 24v Durat

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Syyskuu 17. 12:02:14 2004

MouTine kirjoitti: Entä myykö jokus firma kytkinkoppia RWD käyttöön?
Samat kujeet tuon kanssa on kuin Zetecinkin RWD käytössä. Burton Power on siis suunta...

Jos koneesta aikoo vähäpäästöisen niin varmaankin on hommaa. Muutenkin taitaa tosiaan vaatia aikamoista pioneerihenkeä. Ei ole netissä kävellyt vastaan muita kuin remmiahdettuja Duratec V6 koneita. Joskus olen kuullut valituksia, ettei jakopää kestäisi.

ST220 olis kolmelitranen ja vähän uudempaa tuotantoa. Ehkä siitä saisi potentiaalisemman virityskohteen?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 17. 13:16:56 2004

Noble merkkisissä autoissa on tuota Mondeon V6 duratec konetta käytetty ja tehoja on otettu reilut 400hv, toki ahdettuna:
http://www.fast-autos.net/noble/noblem400.html
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Syyskuu 17. 13:59:48 2004

Rupeaa tuntumaan siltä että Cossuun osien saatavuus tulevien vuosien aikana ei ainakaan parannu, joten jotain uudempa tekee mieli.

Juu, eihän Capri mitään vähäpäästösyyksiä vaadi...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Boss429
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 » Pe Syyskuu 17. 16:52:49 2004

´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Syyskuu 17. 21:27:55 2004

MouTine kirjoitti:Juu, eihän Capri mitään vähäpäästösyyksiä vaadi...
Jaa että capriin... no eihän siinä sitten muuta kun vahvempaa kalikkaa lohkoon, isompaa suutinta, billetti imusarja läppärungoilla, peltisarja ja säädettävä ruisku. Voi tosin olla että katsastusmies yskäisee, kun näkee Duratecin caprin konehuoneessa. Kannattaa varmasti aloittaa vanilija 170hp koneesta ts. käyttää vertailukoneena.

Jenkkilästä saa melkoisen eksoottista viriosaa SVT kaaroihin jotka meillä siis ST:nä tunnetaan. Contour SVT vaan hakusanaksi ja VISA vinkumaan. Halpaa ei taatusti ole, mutta osat kun laivaa rapakon takaa ja työt teettää osaavalla pajalla, niin luulis tehoakin löytyvän?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Syyskuu 20. 21:20:57 2004

Ite oon nyt tohon durateciin innostunu ja mitä tullu tietoo etittyä, niin hakkaa kyllä cosan kutosen aika hyvin.

Osiahan ei niinkään saa kumpaankaan oikein suomesta, mutta onneks ei omaan projektiin paljoo vakio osia tarvii.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Syyskuu 21. 22:14:40 2004

Elä kuule MouTine 24veetä vaeha poes... :shock:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 21. 23:04:07 2004

xrissane kirjoitti:Elä kuule MouTine 24veetä vaeha poes... :shock:
Tottakai 24 venttiiliä säilyy... :D
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Ke Syyskuu 22. 12:06:02 2004

Vai Duratec kiinnostaa. Itsellä se 170 hp versio Mondeon keulilla ja täysi mopo. Automaatti vie kaiken vähänkin voiman. Alakierrosvääntö huonompi kuin ruisku-DOHC Sierrassa, edellinen autoni.

Kyllä siihen kuitenkin osia saa ja voimaakin. Hintaa tulee hurjasti ja kaikki pitää tilata Jenkeistä. Onneksi päästöistä ei tarvitse Caprin kohdalla huolia, joten kaikkihan on mahdollista. Jenkeissä on sitä 3.0 litraista lohkoa tarjolla aika lailla ja siitä ovat komboja tehtailleet monenlaisia. Esim. SHO Shop on vaparina muistaakseni kellottanut Contourin eli Mondeon 5,6s 0-60 mailiin.

Hyviä linkkejä löytyy Contourin harrastajilta ja osia Bat Inc.:ilta sekä SHO Shopista.

Vortech tarjosi jossain vaiheessa ahdinta, mutta vetivät sen pois markkinoilta huonon kestävyyden vuoksi.

Helpompiakin moottoreita virittämiseen on, mutta jos perse kestää ja aikaa riittää, niin siitä vaan. Olisi ainakin erikoinen. Merkur-projektissa on asennetta, kaveri näyttää osaavan asiansa.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Syyskuu 23. 22:02:46 2004

MouTine kirjoitti:
xrissane kirjoitti:Elä kuule MouTine 24veetä vaeha poes... :shock:
Tottakai 24 venttiiliä säilyy... :D
Mutta - kai kuitenkin FBA-muodossa :?: :?:
Toivottavasti kyllä, sillä :roll: - huh-huh - ehdin jo säikähtää :twisted:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Syyskuu 23. 22:54:45 2004

helpoin tapahan ois nyt ku nakkaisit niitten 24v kansien alle 4.2litrasen lohkon :wink:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Syyskuu 24. 8:01:10 2004

4.2l? Missä...?

Jos tarkoitit 4.0, niin jos en ihan väärin muista aiempia keskusteluja, niin ei taida 2.9 kannet ja imusarja olla keskenään vaihtokelpoisia 4.0 kanssa?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Syyskuu 26. 15:20:30 2004

Nyt piti ihan tarkistaa kumpi se o... 4l:han se oli..

2.9:stä käy kannet ja sopiihan ne 24v siihen. Se joka o tehny niin korjatkoon ja tarkentakoot.

Vastaa Viestiin