Spekulointia aiheesta 2.9i 24v Cossu -vs- 2.5i 24v Duratech
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Spekulointia aiheesta 2.9i 24v Cossu -vs- 2.5i 24v Duratech
Heräsi ihan mielenkiinto tämmöiseen Duratechiin, kun näin sellasen myynnissä tuola noin... Onko täälä alan ihmisiä jotka olisisvat perehtyneet koo'oo koneeseen? Itse en ole ja rupesin mielenkiinnostoa pohtimaan, kumpi parempi. Cossu on isompi joka väkisinkin antaa enempi potetiaalia, mutta entäs muuten?
Entä myykö jokus firma kytkinkoppia RWD käyttöön?
Entä myykö jokus firma kytkinkoppia RWD käyttöön?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
- Viesti:
Mitä nyt olen kuullut niin ilmeisesti tuosta duratecista ei olisi kauheesti mihkää. Kysymys siis varmaankin on tuosta mondeoissa olevasta kikkareesta?
Ilmeisesti ST200 versio on parasta mitä siitä koneesta saa eli parisataa kaakkia on jos sen hankkii. Toki siitä voinee saada hieman enemmänkin jollain viilailuilla mutta noihin ei oikeestaa taida just mistään saada palikkaa eli vain yleismallin sorvailuja voi tehä.
Ahtamisesta sitten ei tiedä miten kestää...
Sinänsä melkeen pitäityisin cossun koneessa tos kohtaa jos teho on mielessä.
Ilmeisesti ST200 versio on parasta mitä siitä koneesta saa eli parisataa kaakkia on jos sen hankkii. Toki siitä voinee saada hieman enemmänkin jollain viilailuilla mutta noihin ei oikeestaa taida just mistään saada palikkaa eli vain yleismallin sorvailuja voi tehä.
Ahtamisesta sitten ei tiedä miten kestää...

Sinänsä melkeen pitäityisin cossun koneessa tos kohtaa jos teho on mielessä.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. 

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Re: Spekulointia aiheesta 2.9i 24v Cossu -vs- 2.5i 24v Durat
Samat kujeet tuon kanssa on kuin Zetecinkin RWD käytössä. Burton Power on siis suunta...MouTine kirjoitti: Entä myykö jokus firma kytkinkoppia RWD käyttöön?
Jos koneesta aikoo vähäpäästöisen niin varmaankin on hommaa. Muutenkin taitaa tosiaan vaatia aikamoista pioneerihenkeä. Ei ole netissä kävellyt vastaan muita kuin remmiahdettuja Duratec V6 koneita. Joskus olen kuullut valituksia, ettei jakopää kestäisi.
ST220 olis kolmelitranen ja vähän uudempaa tuotantoa. Ehkä siitä saisi potentiaalisemman virityskohteen?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Noble merkkisissä autoissa on tuota Mondeon V6 duratec konetta käytetty ja tehoja on otettu reilut 400hv, toki ahdettuna:
http://www.fast-autos.net/noble/noblem400.html
http://www.fast-autos.net/noble/noblem400.html
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Rupeaa tuntumaan siltä että Cossuun osien saatavuus tulevien vuosien aikana ei ainakaan parannu, joten jotain uudempa tekee mieli.
Juu, eihän Capri mitään vähäpäästösyyksiä vaadi...
Juu, eihän Capri mitään vähäpäästösyyksiä vaadi...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
- Paikkakunta: Ulvila
-
- Ylläpitäjä
Jaa että capriin... no eihän siinä sitten muuta kun vahvempaa kalikkaa lohkoon, isompaa suutinta, billetti imusarja läppärungoilla, peltisarja ja säädettävä ruisku. Voi tosin olla että katsastusmies yskäisee, kun näkee Duratecin caprin konehuoneessa. Kannattaa varmasti aloittaa vanilija 170hp koneesta ts. käyttää vertailukoneena.MouTine kirjoitti:Juu, eihän Capri mitään vähäpäästösyyksiä vaadi...
Jenkkilästä saa melkoisen eksoottista viriosaa SVT kaaroihin jotka meillä siis ST:nä tunnetaan. Contour SVT vaan hakusanaksi ja VISA vinkumaan. Halpaa ei taatusti ole, mutta osat kun laivaa rapakon takaa ja työt teettää osaavalla pajalla, niin luulis tehoakin löytyvän?
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Elä kuule MouTine 24veetä vaeha poes... 

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tottakai 24 venttiiliä säilyy...xrissane kirjoitti:Elä kuule MouTine 24veetä vaeha poes...

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Vai Duratec kiinnostaa. Itsellä se 170 hp versio Mondeon keulilla ja täysi mopo. Automaatti vie kaiken vähänkin voiman. Alakierrosvääntö huonompi kuin ruisku-DOHC Sierrassa, edellinen autoni.
Kyllä siihen kuitenkin osia saa ja voimaakin. Hintaa tulee hurjasti ja kaikki pitää tilata Jenkeistä. Onneksi päästöistä ei tarvitse Caprin kohdalla huolia, joten kaikkihan on mahdollista. Jenkeissä on sitä 3.0 litraista lohkoa tarjolla aika lailla ja siitä ovat komboja tehtailleet monenlaisia. Esim. SHO Shop on vaparina muistaakseni kellottanut Contourin eli Mondeon 5,6s 0-60 mailiin.
Hyviä linkkejä löytyy Contourin harrastajilta ja osia Bat Inc.:ilta sekä SHO Shopista.
Vortech tarjosi jossain vaiheessa ahdinta, mutta vetivät sen pois markkinoilta huonon kestävyyden vuoksi.
Helpompiakin moottoreita virittämiseen on, mutta jos perse kestää ja aikaa riittää, niin siitä vaan. Olisi ainakin erikoinen. Merkur-projektissa on asennetta, kaveri näyttää osaavan asiansa.
Kyllä siihen kuitenkin osia saa ja voimaakin. Hintaa tulee hurjasti ja kaikki pitää tilata Jenkeistä. Onneksi päästöistä ei tarvitse Caprin kohdalla huolia, joten kaikkihan on mahdollista. Jenkeissä on sitä 3.0 litraista lohkoa tarjolla aika lailla ja siitä ovat komboja tehtailleet monenlaisia. Esim. SHO Shop on vaparina muistaakseni kellottanut Contourin eli Mondeon 5,6s 0-60 mailiin.
Hyviä linkkejä löytyy Contourin harrastajilta ja osia Bat Inc.:ilta sekä SHO Shopista.
Vortech tarjosi jossain vaiheessa ahdinta, mutta vetivät sen pois markkinoilta huonon kestävyyden vuoksi.
Helpompiakin moottoreita virittämiseen on, mutta jos perse kestää ja aikaa riittää, niin siitä vaan. Olisi ainakin erikoinen. Merkur-projektissa on asennetta, kaveri näyttää osaavan asiansa.
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Mutta - kai kuitenkin FBA-muodossaMouTine kirjoitti:Tottakai 24 venttiiliä säilyy...xrissane kirjoitti:Elä kuule MouTine 24veetä vaeha poes...


Toivottavasti kyllä, sillä


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04