Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ti Syyskuu 28. 13:48:06 2004
onkos joku teettänyt uusia avaimia PATS:lla varustettuun autoon ja/tai vaihtanut sitä käynnistysavaimen ympärille tulevaa vastaanotinyksikköä? Millainen homma ja mitä maksaa?
Tuli tuossa vahingossa hommattua PATS:nen boksi ja nyt on sormet kainaloita myöten suussa...
Jos joku osaa sanoa miten boksiin integroitu PATS ohitetaan niin lupaan olla perustamatta autovarasligaa

Onnistuiskohan lastuttamalla?
Ulkoisella moduulilla toteutettuna hommassa ei olisi ongelmia, mutta...

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 28. 18:33:20 2004
no en usko että lastuhommilla selviäisi. WDS:sällä pitäisi koodata avain, siihen, ja se taas käsittääkseni vaatisi taas virtalukon joka on se PATS autosta. eli sehän koodataan niin että avain on virtalukossa ja sitten WDSsällä koodaillaan. tai jos on kaksi avainta niin on toinenkin systeemi, mutta mä en ainakaan sitä sano täällä. mutta siis lyhyesti, laita se Boksi kiinni, PATSi autosta virtalukko, Fordilta siruavain ja sitten koodataan se avain.
tossa on kaksi asiaa mistä en ole täysin varma. eli vaatiiko se sen virtalukon PATSista, mutta oletan että vaatii, kun se avain koodataan niin että avain on virtalukossa. ja toinen on se että en tiedä miten Fordin merkkikorjaamot suhtautuu tohon koodaamis asiaan. en usko että on mitään miksi ei voisi tehdä, mutta en tiedä varmaksi.
halpaahan se ei ole, mutta jos toimii niin ompa sitten sulla PATSi ominaisuus käytössä siinä autossa mihin sen laitat.
näin nopeasti sanoisin että alle 200 euroa tuo operaatio.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ti Syyskuu 28. 21:38:42 2004
Lähinnä tuossa askarruttaa, että kelpaako mikä tahansa boksi minkä tahansa vastaanottimen kanssa. Tarttee varmaankin mennä Fordin liikkeeseen boxin kanssa kyselemään. En usko, että lukkopesä vaikuttaa mitenkään PATS:n toimintaan, kun muutoin avainta teettäessä joutuisi käytännössä vaihtamaan koko lukkosarjan.
Ei kait tuosta PATS:ta mitään haittaakaan autossa ole. Ainakin siitä saa alennukset vakuutuksista

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 28. 21:42:06 2004
jive kirjoitti:En usko, että lukkopesä vaikuttaa mitenkään PATS:n toimintaan, kun muutoin avainta teettäessä joutuisi käytännössä vaihtamaan koko lukkosarjan.
Ei kait tuosta PATS:ta mitään haittaakaan autossa ole. Ainakin siitä saa alennukset vakuutuksista

siis se avainhan koodataan siihen kyseiseen PATSiin. eli on "tyhjä" siruavain, joka koodataan siihen PATS järjestelmään. ja nimenomaan avaimen pitää olla silloin lukossa. sekä myös avain tehdään Ford merkkiliikkeessä eli jyrsitään ne haittalevyjen kolot avaimeen.
edit. ja siis nimenomaan avain koodataan siihen järjestelmään, ei toisinpäin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 28. 21:57:22 2004
Mondeon avain ja koodimokkula maksavat 140 euroa koodattuna. ( -98 Mondeo )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 28. 21:58:57 2004
ukormi kirjoitti:Mondeon avain ja koodimokkula maksavat 140 euroa koodattuna. ( -98 Mondeo )
oliko sulla kauko ohjauksellinen avain silloin? vai oliko se avaimenperä malli?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Syyskuu 28. 22:01:48 2004
Se avain jossa mokkula samassa. Mokkulassa kauko-ohjaus oville ja takaluukulle.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 28. 22:23:21 2004
ukormi kirjoitti:Se avain jossa mokkula samassa. Mokkulassa kauko-ohjaus oville ja takaluukulle.
no ei ole paha raha siitä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ti Syyskuu 28. 23:42:45 2004
PATS:n sirutunnistin ei ole virtalukossa, erillinen kappale virtalukon ympärillä.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 28. 23:47:27 2004
cossuesco kirjoitti:PATS:n sirutunnistin ei ole virtalukossa, erillinen kappale virtalukon ympärillä.
ahaa. onko kappale irroitettavissa ja asennettavissa toiseen autoon?
toihan on hyvä juttu, voi käyttää vanhan auton lukkoa hyväkseen, ja vain sarjottaa sen uudestaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ti Syyskuu 28. 23:58:48 2004
miten foordilla?
toitsussa on silleen että jos moottorin eculle on jo koodattu avaimia, niin jatkokoodaukset eivät onnistu jos ei ole yhtään masterkey avainta tallessa, toisinsanoen ecu on verkonpaino.
jos hukkaa kaikki avaimet = iso lasku.
avaimia on masterkey ja subkey. eli subkey on niin sanottu huoltoavain jolla ei lisäkoodaukset onnistu.
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ke Syyskuu 29. 0:22:34 2004
Hectori kirjoitti:cossuesco kirjoitti:PATS:n sirutunnistin ei ole virtalukossa, erillinen kappale virtalukon ympärillä.
ahaa. onko kappale irroitettavissa ja asennettavissa toiseen autoon?
toihan on hyvä juttu, voi käyttää vanhan auton lukkoa hyväkseen, ja vain sarjottaa sen uudestaan.
Tuossa on kuva:
http://www.kontu.com/pats1.jpg .
Fordeissa on myös huoltoavain mitä tarvitaan ohjelmointiin, mutta ei pakollinen jos huoltoliikkeessä on oikeat laitteet.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 29. 0:34:14 2004
cossuesco kirjoitti:
Tuossa on kuva:
http://www.kontu.com/pats1.jpg .
Fordeissa on myös huoltoavain mitä tarvitaan ohjelmointiin, mutta ei pakollinen jos huoltoliikkeessä on oikeat laitteet.
niin WDS taitaa pystyä ohjelmoimaan suoraan sen, vai vaatikos se että pitää sinne WDSssään hakea se koodi tietokoneelta. en muista.
mutta 140 euroon ei kannata kauheasti itse vaivautua vaan viedä suoraan liikkeeseen.
mutta tarkoitinkin että onko se siinä lukon ympärillä oleva osa jotenkin siihen PATSsiin koodattu, eli pitääkö olla boxi ja se tunnistin samasta järjestelmästä? saako sen tunnistin laitteen ohjelmoitua erikseen vaikka mistä autosta? todennäköisesti voi veikkaisin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ke Syyskuu 29. 0:39:08 2004
Hectori kirjoitti:
mutta tarkoitinkin että onko se siinä lukon ympärillä oleva osa jotenkin siihen PATSsiin koodattu, eli pitääkö olla boxi ja se tunnistin samasta järjestelmästä? saako sen tunnistin laitteen ohjelmoitua erikseen vaikka mistä autosta? todennäköisesti voi veikkaisin.
Tuosta en ole varma, mutta suuresti epäilen että on tusinatavaraa, lähettää vain avaimen tiedon eculle.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 29. 0:46:18 2004
cossuesco kirjoitti:Hectori kirjoitti:
mutta tarkoitinkin että onko se siinä lukon ympärillä oleva osa jotenkin siihen PATSsiin koodattu, eli pitääkö olla boxi ja se tunnistin samasta järjestelmästä? saako sen tunnistin laitteen ohjelmoitua erikseen vaikka mistä autosta? todennäköisesti voi veikkaisin.
Tuosta en ole varma, mutta suuresti epäilen että on tusinatavaraa, lähettää vain avaimen tiedon eculle.
tätä mä vähän veikkaisin kanssa. mä voin kysyä huomenna töissä josko joku tietäisi vaatiiko edes sitä ohjelmointia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ke Syyskuu 29. 11:07:02 2004
Hectori kirjoitti:
ahaa. onko kappale irroitettavissa ja asennettavissa toiseen autoon?
toihan on hyvä juttu, voi käyttää vanhan auton lukkoa hyväkseen, ja vain sarjottaa sen uudestaan.
näin toivon homman menevän. Jos vielä joku auttavainen sielu jaksaisi katsoa miten lukija liitetään boksiin
ECU:n päässä homma on selvä, mutta mistä ihmeestä saa selville mikä niistä lukijasta lähtevistä piuhoista on tarkoitus kytkeä mihinkin?
Muutoin alkaa näyttää siltä että Fiaskoon tulee ajonesto

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 29. 23:18:49 2004
jive kirjoitti:näin toivon homman menevän. Jos vielä joku auttavainen sielu jaksaisi katsoa miten lukija liitetään boksiin
ECU:n päässä homma on selvä, mutta mistä ihmeestä saa selville mikä niistä lukijasta lähtevistä piuhoista on tarkoitus kytkeä mihinkin?
Muutoin alkaa näyttää siltä että Fiaskoon tulee ajonesto

joo, eli maksaa satasen uusi lähetin/vastaanotin yksikkö. eli ei mikään kallis noppa. ja se ei vielä varmaksi selvinnyt pitääkö se koodata siihen, mutta en usko kun se on vain lähetin. mutta tarkistetaan ja palataan.
mä voin kattoa mikä menee mihin niistä piuhoista. ilmottelen huomenna jos selviää asiat.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » To Syyskuu 30. 0:14:40 2004
Hectori kirjoitti:mä voin kattoa mikä menee mihin niistä piuhoista. ilmottelen huomenna jos selviää asiat.
Loistava homma! Kiitokset jo nyt.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Syyskuu 30. 21:17:54 2004
juu, en kerinnyt katsoa noista kaavioista, mutta mä kattelen sen huomenna, kun on paremmin aikaa töissä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 1. 18:12:43 2004
tänään kaivelin noita PATSIN lähetin/vastaanottimen kaavioita, mutta siitä ei oo apua jos ei oo oikean auton kaavio, eli mistä autosta se boksi oli, niin tulee kerrasta oikea? jos toi nyt ei satu oleen oikea kaavio (mondeo), niin pitää sitten kattoa maanantaina se oikea kaavio.
eli mistä autosta ja miltä vuodelta se boxi on?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Su Lokakuu 3. 19:01:59 2004
Escort Cosworth T25

vm 95->
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 7. 20:29:40 2004
jive kirjoitti:Escort Cosworth T25

vm 95->
perkeles että osu hankala malli. ei meinaa löytyä kaavioista tai koneelta juuri mitään. mutta mä selvittelen asiaa, ja kyllä se vastaus vielä löytyy.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » To Lokakuu 7. 22:49:23 2004
Hectori kirjoitti:perkeles että osu hankala malli. ei meinaa löytyä kaavioista tai koneelta juuri mitään. mutta mä selvittelen asiaa, ja kyllä se vastaus vielä löytyy.
Ei ole tosiaan ihan helppo rasti. Itsekin kääntänyt jo aika monta kiveä tämän takia
Se vähän tosin hämää että tuon mun boksin FINIS loppuu AB kun fordin kataloogit tuntevat vain AA loppuiset 95-> boksit. Olisko se sittenkin ilman ajonestoa... Tarttee varmaan avata ja katsoa boksin sisuksiin. Pari EEC-IV boksia on jo referenssiksi tullut auottua.
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Pe Lokakuu 8. 0:04:09 2004
Itsellä on myös AA loppuinen, on myös toinen ecu mikä on ilman PATSia täytyy huomenna katsoa sitä. Mitä ecussa lukee koodin yläpuolella?
Itsellä toisessa lukee COSY koodi V95AB-12A650-AA.
No niin, toinen ecu ilman PATSia lukee CARD koodi V93AB-12A650-CA.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Pe Lokakuu 8. 15:14:08 2004
cossuesco kirjoitti:Itsellä on myös AA loppuinen, on myös toinen ecu mikä on ilman PATSia täytyy huomenna katsoa sitä. Mitä ecussa lukee koodin yläpuolella?
Itsellä toisessa lukee COSY koodi V95AB-12A650-AA.
No niin, toinen ecu ilman PATSia lukee CARD koodi V93AB-12A650-CA.
Omakin on nyt tarkemmin katsottuna AA loppuinen eli juuri tuolla samalla koodilla. Tais olla just toisteppäin, että AB oli se mikä löyty kataloogista. Haluatko vaihtaa tuon PATSittoman tähän PATSilliseen
V93AB-12A650-CA on minunkin tietojen mukaan se PATSiton versio.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 8. 19:45:36 2004
joo, no sellainen pieni tiedon ripe selvisi, että se Lähetin/vastaanotin yksiköstä lähtee 4 karvaa jonnekin, todennäköisesti boksille. mä selailen maanantaina noita vanhempia kansioita töissä, jos niistä sitten selviäisi mihin ne 4 karvaa pitää liittää sinne boksille. jos ei muuten selviä kaavioista, niin sitten pitänee varmaan kaivella vanha piuhasarja tai purkaa yhtä autoa, niin selviää viimeistään.
näin äkkiarvauksella sanoisin että menee jokatapauksessa samoihin napoihin joka boksissa. tämä siis ihan arvaus vain.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 15. 19:28:58 2004
ei meinaa kaaviota löytyä sitten niin millään.
viittiskö joku escortti cossun omistava ihminen katsoa mihin ne menee. eli Boksin liittimet irti ja patsin liitin irti, ja sitten vain katsoa mihin napoihin se menee boksille.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Pe Lokakuu 22. 9:03:17 2004
Oliskohan mahdollista, että PATS kiinnittyisi samoihin karvoihin boksin tyypistä riippumatta? Jos näin olisi, niin sitten ei hommassa ole mitään ongelmaa... Pitäisi varmaankin vain kokeilla...
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Pe Lokakuu 22. 9:10:58 2004
jive kirjoitti:Oliskohan mahdollista, että PATS kiinnittyisi samoihin karvoihin boksin tyypistä riippumatta? Jos näin olisi, niin sitten ei hommassa ole mitään ongelmaa... Pitäisi varmaankin vain kokeilla...
TIS:stä löytyy johtojen ja antureiden, ECU:n yms pinnien numeroinnit. Tossa yhtenä ehtoona kattelin ja näytti olevan eri numeroita cossuescossa ja tavallisessa PATS:n kohdalla, lisäksi cossussa oli 5(?) johtoa PATS:lle. Voi olla että katsoin väärin, tarttis varmaan tutkia tarkemmin.
-
Hartza
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hartza » Pe Lokakuu 22. 11:40:13 2004
Jostain ulkomaisesta julkaisusta luin, että PATSilla varustettu boksi valvoo muutakin kuin vaan sitä PATS yksikköä? Eli boksi vaatii toimiakseen vastaavanlaisen "ympäristön" mistä autosta se on peräisin? Johtosarja pitää olla siis samaa paria/mallia boksin kanssa ja kaikki pitää olla kytketty.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Pe Lokakuu 22. 13:37:37 2004
Hartza kirjoitti:Jostain ulkomaisesta julkaisusta luin, että PATSilla varustettu boksi valvoo muutakin kuin vaan sitä PATS yksikköä? Eli boksi vaatii toimiakseen vastaavanlaisen "ympäristön" mistä autosta se on peräisin? Johtosarja pitää olla siis samaa paria/mallia boksin kanssa ja kaikki pitää olla kytketty.
Voi *******
Tinde:
mikä T.I.S. versio sulla oli? omastani en löytänyt mitään escocossuun viittaavaa.
Edit:
eiku... tuon PATS:n kytkentää on ainakin kolmella eri tavalla. Boxiin integroitu, erillisellä moduulilla ja sitten aktiivinen esto. Tuo moduuliversio on heppoinen ohittaa, integroitu vaatii käsittääkseni lukijan ja boksin koodaamisen uudelle avaimelle. Ovien anturit ja ns kaksoislukitussysteemi kuuluvat tuohon aktiiviseen lisäosaan joka oletettavasti toimii juurikin noin kuin Hartsa pelotteli. Vielä en aio heittää pyyhettä kehään

-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Pe Lokakuu 22. 14:34:33 2004
Mulla 1998 ja 2003 TIS:it (

), vanhemmassa ainakin on cossu.
edit joo 1998 versiosta löytyy, uudemmassa ei ole.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Pe Lokakuu 22. 20:38:13 2004
mulla on tuo uudempi

-
Raato
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Huhtikuu 22. 22:12:28 2004
- Paikkakunta: Salo
Viesti
Kirjoittaja Raato » La Lokakuu 23. 0:54:28 2004
pitäiskö _96 mondeos vilkkuu toi ajoneston valo ? käynnistyksen jälkeen palaa kyl valo kellon vieres. kui o?
#765
skype: raato66