Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
zappa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja zappa » Su Lokakuu 3. 8:40:01 2004
Eilen otin irti escortistani kannen ja pakoventtiilit olivat uponneet kanteen tollaset 5 mm. Tämä johtunee siitä että kyseinen kansi on taunuksesta ja sen ikäluokan värkit ei tykkää lyijyttömästä??!?!? Mul ois varastossa kyllä jo toinen ilmeisesti taunuksen kone... mut ei viittis laittaa sen kantta kiinni ettei vuoden päästä olis sama homma edessä. Homman voisi ilmeisesti ratkaista viemällä kannen koneistamoon ja laitaa siihen teräs seetit?!? Mut lienee halvempaa ostaa joku sierran kansi joka kestää jo lyijytöntä... Käyhän Taunuksen OHC koneeseen sierran kansi?
PS. melkoinen homma lukea foorumin kaikki mielenkiintoiset postin, kun vasta olen liittynyt

-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Su Lokakuu 3. 8:49:51 2004
sierran kansi käy ja sierrojenkin kannet on muistaakseni vasta 87-> lyijytöntä kestäviä, korjatkoo ken tietää.
itse kyllä pistäisin vaan sen taunuksen kannen ja käyttäisin venttiilisuoja-ainetta bensiinin seassa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » Su Lokakuu 3. 9:21:28 2004
tanari kirjoitti:
itse kyllä pistäisin vaan sen taunuksen kannen ja käyttäisin venttiilisuoja-ainetta bensiinin seassa.
ei auta markkinoilla olevat aineet. Kovat seetit pitää laittaa, jos meinaat että kestää kuosissa. Silloinkin on hyvä käyttää sitä suoja-ainetta. Kulutuskin pysyy pienempänä.
S a a b & F o r d
-
zappa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja zappa » Su Lokakuu 3. 9:29:23 2004
Tähtisilmä kirjoitti:tanari kirjoitti:
itse kyllä pistäisin vaan sen taunuksen kannen ja käyttäisin venttiilisuoja-ainetta bensiinin seassa.
ei auta markkinoilla olevat aineet. Kovat seetit pitää laittaa, jos meinaat että kestää kuosissa. Silloinkin on hyvä käyttää sitä suoja-ainetta. Kulutuskin pysyy pienempänä.
Paljonko tuo sitten vaikuttaa kulutukseen?? kaverin sierra vie 8 litraa ja mun esko 11? ja kyseessä on rauhallinen ajo maantiellä
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Su Lokakuu 3. 10:14:55 2004
Tähtisilmä kirjoitti:tanari kirjoitti:
itse kyllä pistäisin vaan sen taunuksen kannen ja käyttäisin venttiilisuoja-ainetta bensiinin seassa.
ei auta markkinoilla olevat aineet. Kovat seetit pitää laittaa, jos meinaat että kestää kuosissa. Silloinkin on hyvä käyttää sitä suoja-ainetta. Kulutuskin pysyy pienempänä.
mistä tää tällänen tieto on peräisin?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
Miku
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Viesti
Kirjoittaja Miku » Su Lokakuu 3. 11:47:05 2004
tanari kirjoitti:sierran kansi käy ja sierrojenkin kannet on muistaakseni vasta 87-> lyijytöntä kestäviä, korjatkoo ken tietää.
Taitaa olla samanlaisia kaikki Sierrojen OHC-kannet. Ainakin omassa -89:ssä oli vielä tuo ongelma. Koneistamolla korjaantui, eikä edes maksanut mitenkään mielettömästi.
-
GYRUS
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja GYRUS » Su Lokakuu 3. 15:20:33 2004
saksasta hakemani 12.86 Is kansi oli jo tehty lyjyttömälle ainakin..
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 3. 16:08:41 2004
Ei muutakuin vanha kansi kuntoon, yleensä eniten uppoaa pakovenat joten ne ainakin teräksiset. Vakio 2.0 venat toimii hyvin, samalla ohjurit kondikseen ja tasohionta sekä nokanlaakerit. Tein noi jutut itselle joskus aikoinaan ja ongelmat loppu.
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » Su Lokakuu 3. 19:48:55 2004
tanari kirjoitti:Tähtisilmä kirjoitti:tanari kirjoitti:
itse kyllä pistäisin vaan sen taunuksen kannen ja käyttäisin venttiilisuoja-ainetta bensiinin seassa.
ei auta markkinoilla olevat aineet. Kovat seetit pitää laittaa, jos meinaat että kestää kuosissa. Silloinkin on hyvä käyttää sitä suoja-ainetta. Kulutuskin pysyy pienempänä.
mistä tää tällänen tieto on peräisin?
Omasta kokemuksesta. Omassa 1.6 OHC tanarissa aikoinaan 81 tanarin kansi. Kun lyijyllisen myynti loppui alkoi ongelmat vaikka käytin venttiilinsuoja-ainetta. Tosin ajoin silloin 95E. Melkeinpä heti ilmeni, että pakovenat rupesi "kantamaan" ja sai olla kokoajan säätelemässä silti nokka meni heti paskaksi ja yksi pakovena upposi ihan kunnolla kanteen. Sittemmin teetätin siihen kanteen pakopuolelle seetit eikä ongelmia, tosin venttiilejä sai säädellä siinäkin. Myös nykyisessä viritetyssä 2.0 oharissa on pakopuolella kovat seetit. Käytän 98E + futuran suoja-aine ja hyvin toimii. Kulutuksesta ei nyt ole pitkäaikaista seuraantaa ja faktaa, mutta näppituntuma muutamassa tankkauksessa kertoi kulutuksen olleen 0.5 -1l vähempi...tiedä siitä sitten kilometrejä tulee tuolla autolla enää vähän.

S a a b & F o r d
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Su Lokakuu 3. 22:12:12 2004
Paljonkos tollasten seetirenkaiden asennus tulee noin suurinpiirtein maksamaan?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus