Dellorton turbokansi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Dellorton turbokansi

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ma Lokakuu 4. 15:24:42 2004

Mitä virkaa tuolla suuttimien päälle tulevalla erikoisemmalla kannella on? Siihen tulee mun käsityksen mukaan letku kiinni, missä on ahtopainetta sillon ku sitä yleensäkin on. Tällä hetkellä mulla on siinä vaan pelkkä paksu alumiinilevy ja tuntuu noi pelaavan jotenki nytkin. Eli onko tarpeellinen ja miksi ja mihin vaikuttaa?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 4. 16:33:00 2004

siitä paineistetaan kohokammio.
jos sulla nousee ahtopaineet niin kohokammiossa pitåisi olla kans saman verran ahtoa kun kaasulpän kohdalla jotta suuttimesta virtaa bensaa virtauksen mukana moottoriin
jos kohokammio on normaalin ilman paineinen niin suuttimessa polttoaineen paine laskee suhteessa imusarjan paineeseen ja moottoriin menevä seos laihenee.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 4. 22:28:05 2004

Mistähän noita kansia saa? Tarvitsisin itsekkin kohta tuommoset.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 4. 22:51:38 2004

Huutakaa "tanari"
eiköhän hän tiedä kauppaa mistä voisi sellaisen ostaa :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Lokakuu 5. 6:00:26 2004

sierra friikki kirjoitti:Huutakaa "tanari"
eiköhän hän tiedä kauppaa mistä voisi sellaisen ostaa :D
hehehe.. nii i.. moposporttiha on dellorton maahantuoja.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Lokakuu 5. 10:10:09 2004

Elikkä soitto sinne siis! Kiitän ja kumarran.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ti Lokakuu 5. 10:47:44 2004

Siitä pikkukannesta ei vaan kohokammio paineistu, kohokammio paineistuu joko painekotelon puolelta siitä noin 15mm reiästä, tai sitten kaasuttimen isommassa kannessa olevasta liitännästä.

pikkukannen liitäntä on ryypyn paineistus, eli siitä ei ilma kulje mihinkään ellei ryyppy ole päällä, toisinsanoen, ellet käytä ryyppyä ahtopaineilla, niin tuskin sitä tarvii paineistaakkaan.
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ti Lokakuu 5. 12:15:06 2004

No niin. Tuosta ryypyn paineistuksesta oon itsekin kuullu, että tuo kansi siihen vaikuttais. Eli johtopäätös on: ei tarvii kantta, jos ja kun ei käytä ryyppyä, vai vaikuttaako kuitenki jotain muutakin tuo kansi? Tosiaan nyt on vaan paksut alumiinilevyt, kun ei ne vakiokannet kuulemma kestä ahtoja.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Lokakuu 5. 13:02:15 2004

Mitäs virkaa noilla powerjeteillä on? Oli vaan ihan tarpeeks vaikeeta saada tuo suorasytkä pelaamaan, joten tulevan talven ajan noilla Dellortoilla.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 5. 14:11:10 2004

korjaan tosiaan ryypym paineistus on oikea termi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Lokakuu 6. 7:50:57 2004

Taralabs kirjoitti:No niin. Tuosta ryypyn paineistuksesta oon itsekin kuullu, että tuo kansi siihen vaikuttais. Eli johtopäätös on: ei tarvii kantta, jos ja kun ei käytä ryyppyä, vai vaikuttaako kuitenki jotain muutakin tuo kansi? Tosiaan nyt on vaan paksut alumiinilevyt, kun ei ne vakiokannet kuulemma kestä ahtoja.
Eikös niihin paksuihin alumiinilevyihin ole aika helppo laittaa letkunipat, niin on sitten kaasari siinä kuosissa kuin tehdas sen on ajatellut?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ke Lokakuu 6. 19:13:33 2004

Kyllä kai niihin vois kierteet pyöräyttää ja laittaa nipat, mutta halusinki vaan tietää, että mitä varten noi on tommoset.

Vastaa Viestiin