Eli ajoittaminen menee jotenkin näin:

tarvittavat välineet mittakello/astelevy
YKK:
Ensin pyöritetään moottoria niinkauan ympäri että mittakello näyttää suurinta arvoa, nollataan kello ja asetetaan astelevy nollaan.
Tämän jälkeen pyöritetään konetta lisää kunnes kello näyttää 1mm alle suurimman arvon ja kirjataan asteet ylös, sitten pyöritetään lisää kunnes kello korkeimman arvon jälkeen 1mm alempaa arvoa ja kirjataan asteet ylös. Lopuksi lasketaan asteet yhteen ja jaetaan kahdella saadaa todellinen ykk selville ja astelevy astetaan laskettuun kohtaa (nollakohta).
AJOITUS:
mittakello mittaamaan 1. sylinterin imuventtiilin nostoa (venalautasesta?). Pyöritetään konetta niin kauan että mittakello näyttää maksimi nostoa, nollataan kello ja pyöritetään konetta niin paljon että kello näyttää 1mm vähemmän korkeimman arvon jälkeen (kirjataan asteet ylös). Jatketaan koneen pyörittämistä siihen saakka kunnes kello näyttää taas 1mm vaille maksimi noston ja kirjataan asteet ylös. nyt nämä asteet lasketaan yhteen ja jaetaan kahdella jolloin saadaan (center line) esim. 105 astetta.
Voi olla että olen käsittänyt ton ajottamisen ihan metsään, eli neuvot olis tarpeen meneekö homma noin etten hajota koko konetta säätäessäni ajotusta. Tiedä sitten pääseekö venttiilit edes osumaan mäntään vaikka toi olis kuinka sivussa koko ajotus (1.6 ohc)...