Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pakoputki
Viestit: 9
Liittynyt: Su Kesäkuu 22. 22:37:51 2003
Paikkakunta: Turku

Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » To Lokakuu 7. 21:40:30 2004

Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...

Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!

Kyseessä oli siis Kawasaki...

Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?

Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!

Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!

Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!

Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...

Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Lokakuu 7. 23:56:19 2004

Pakoputki kirjoitti:Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...

Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!

Kyseessä oli siis Kawasaki...

Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?

Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!

Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!

Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!

Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...

Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
tarvitset projektiin b-pumpun + säätimen (olen joskus lukenut myös p-ainetankin paineistuksesta, en uskaltaisi kokeilla) sekä painekotelon koko kaasuttimille... Muuten saattaa tiivisteet korkata noin korkeilla paineilla. Mukaan myös paljon pelimieltä ja tekijän näköinen tukku rahaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Lokakuu 8. 19:37:14 2004

Turbon paine puolelta letku bensatankin huohotin systeemiin.. toimii jos ei ihan hel..sti ahda. :wink:

Pakoputki
Viestit: 9
Liittynyt: Su Kesäkuu 22. 22:37:51 2003
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » La Lokakuu 9. 13:36:00 2004

PasiZ kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti:Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...

Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!

Kyseessä oli siis Kawasaki...

Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?

Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!

Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!

Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!

Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...

Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
tarvitset projektiin b-pumpun + säätimen (olen joskus lukenut myös p-ainetankin paineistuksesta, en uskaltaisi kokeilla) sekä painekotelon koko kaasuttimille... Muuten saattaa tiivisteet korkata noin korkeilla paineilla. Mukaan myös paljon pelimieltä ja tekijän näköinen tukku rahaa...

Joo eli tässä kohtaa omatkin tiedot loppuvat eli varsinaisesti olisin kaivannut tietoa siitä miten saan varmistettua bensan riittävyyden Pa-seoksessa siinä vaiheessa, kun ahtopaine alkaa nousta, koska seoksen tarvisi kuitenkin pysyä normaaleissa arvoissa, eli ongelmani tulee siinä vaiheessa, kun laitan bensapumpun tankin ja letkun väliin alkaa kohokammiossa järkyttävä tulva?

Tietysti neulaventtiili sulkee bensan tulon kohokammioon kohon noustessa yläasentoon, mutta siltikään pelkkä bensapumpun laitto ei yhtään rikasta seosta, koska ymmärtääkseni tietyn kokoisesta pääsuuttimen reijästä "kulkee" vain tietyn verran bensaa lävitse!

Mitäköhän tarkoitit säätäjälle...varmaankin bensanpaineensäädintä?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Kaasuttimien paineistuksesta kysyttävää?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Su Lokakuu 10. 3:30:49 2004

Pakoputki kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti:Eli tämä aihe poikkeaa vähän merkistä, yleisesti täällä keskusteluiden aiheiden merkeistä...

Täältä nyt kuitenkin ajattelin ensimmäisenä vinkkejä kysyä!

Kyseessä oli siis Kawasaki...

Osaisiko joku kerto melko pikkutarkastikkin kaasuttimien paineistuksista?

Pyöräni on 600ccm ihan tavallinen kyykypärrä, mutta nyt on tullut mahdoton vimma saada pyörä ahdetuksi!

Koska kyseessä on kaasarimallinen pyörä ei mitään suurempia sähkö laitteita voi hyväksi käyttää!

Kertokaa mistä kannattaa aloittaa paineistus jos rakennan painekotelon nykyisen ilmanputsarini paikalle, jos onnistun viemään projektin niin pitkälle!

Samanlainen kysymys vaivaa myös bensa puolta...ok...jos saadaan ilma menemään n. 0,5 - 1.5 bar paineella sylintereille asti niin entäs bensa...

Koska lisääntyneen ilman takia tarvii saada tietysti lisää soppaa, loppuu auttamattomasti 3mm bensaletkuni ja maanvetovoiman tuottama tuotto...?
tarvitset projektiin b-pumpun + säätimen (olen joskus lukenut myös p-ainetankin paineistuksesta, en uskaltaisi kokeilla) sekä painekotelon koko kaasuttimille... Muuten saattaa tiivisteet korkata noin korkeilla paineilla. Mukaan myös paljon pelimieltä ja tekijän näköinen tukku rahaa...

Joo eli tässä kohtaa omatkin tiedot loppuvat eli varsinaisesti olisin kaivannut tietoa siitä miten saan varmistettua bensan riittävyyden Pa-seoksessa siinä vaiheessa, kun ahtopaine alkaa nousta, koska seoksen tarvisi kuitenkin pysyä normaaleissa arvoissa, eli ongelmani tulee siinä vaiheessa, kun laitan bensapumpun tankin ja letkun väliin alkaa kohokammiossa järkyttävä tulva?

Tietysti neulaventtiili sulkee bensan tulon kohokammioon kohon noustessa yläasentoon, mutta siltikään pelkkä bensapumpun laitto ei yhtään rikasta seosta, koska ymmärtääkseni tietyn kokoisesta pääsuuttimen reijästä "kulkee" vain tietyn verran bensaa lävitse!

Mitäköhän tarkoitit säätäjälle...varmaankin bensanpaineensäädintä?
b-paineensäädin, joka muuttaa painetta imusarjassa vallitsevan paineen mukaisesti. Tämä takaa sen ruoan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 10. 12:14:21 2004

Ihan ekaksi tulisi mieleen että kysymys on täysin väärässä foorumissa, jos haluaa pikkutarkkaa tietoa nykyajan kyykkärin ahtamisesta tuskin täältä hersyää...........

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Lokakuu 10. 12:28:26 2004

http://www.bomber.fi/forum/

löytyy paljon ahdettujen mopojen omistajia... ja eiku kyselemään, oishan prätkä ahdettuna aika viilee laite 8)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Pakoputki
Viestit: 9
Liittynyt: Su Kesäkuu 22. 22:37:51 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Lokakuu 11. 22:43:56 2004

Joo kiitos vaan kaikille vinkeistä ja kyllähän jo ihan ensimmäisessä thretissä sanoin että ei tämä tänne kuulu mutta ajattelimpa vaan että turbo tietoutta löytyy...eny eway!

Vastaa Viestiin