Toiv. joku ketä tietää asiasta viitsii lukea ja auttaa..
Lähtökohta:
Tehdä monttuautosta liikkuvampi, nyt on -83 sierra 1.6 OHC koneella. Hankittu sierran 2.0 OHC aihio, josta pitäisi kasata motti vehkeeseen. Tapaus siitä tietenkin typerä että liikutaan lähes 0-budjetilla kun kerran vaan montulla rallataan. Mitään erityistä haettua teholukemaa ei ole vaan kaikki otetaan mitä sattuu irtoamaan.
Sitten muutama kysymys, joita tulee mieleen.
Löytyykö jotain syytä miksi tuo 2.0 kone ei menisi suoraan kiinni tuonne 1.6 koneen tilalle? Jos ei mene niin mikä mättää?
Kumpaa kantta kannattaa käyttää aihiona? Jossain mainitaan että 1.6 kannesta saisi tehtyä paremman mutta onko tässä kohtaa kannattavaa? kantta voidaan/todennäköisesti tullaan itse porailemaan mutta esim mitää venttiilejä ei taida pystyä vaihtamaan ilman "oikeaa" koneistuspajaa...
Mitä kannelle tulisi tehdä, kumpaa sitten pitäisikin ryhtyä käyttämään? Jotain koneistuksia on mahdollista tehdä suhdeverkostolla. Esim. varmaankin kantta kannattaa jonkinverran laskea?
Peltisatsi sinne todennäköisesti itse väsätään, kuten myös putkistoa. Jotain tietoa minkäkokoisia putkia kannattaisi käyttää?
Jotain muita vinkkejä piristämiseen? Esim. mikä nokkakeppi olis sopivin?
Tällähetkellä varmaan paras koneeseen löytyvä kaasari olisi 2.0 V6 koneen kaasari (joku 2-kurkkuinen autom. ryypyllä), sellainen on ja sille imusarja.
Vaihtoehtona voisi olla 1.6 CVH escortin mekaaninen ruisku (mikä sen nimi sitten onkaan), jos moisen saa kiinni tai siitä on edes hyötyä tuohon kaasaariin verrattuna.
Siitä sitten ehdotuksia, saa toki kertoa myös ehdotuksia, jotka maksavat jotain. Ei sitä koskaan tiedä jos hupi lähtee lapasesta.

Ja jos jollain on aiheeseen sopivaa tavaraa myynnissä niin saa kertoa.