Quaife 6+1 spd laatikko?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Quaife 6+1 spd laatikko?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 14. 12:23:58 2004

Muistaako joku? Vuosia sitten täälä oli linkki josta jengi kauheesti kohisi. En muista varmaksi oli Quaifen valmistama tekele, mutta oli kuitenkin Type-9:iä ulkoisesti vastaava laatikko ja oikeen mainostettiin että menee bolt-on tyylillä esim. Sierraan. Tietääkö joku asiasta?

Täytyypä tutkia asiaa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Lokakuu 14. 12:36:02 2004


SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Lokakuu 14. 12:41:01 2004

3450£ ja suositus max 275hv.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 14. 12:53:43 2004

Jep, juurikin tuo. Pistin jopa kyselyä V6 sopivuudesta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 14. 16:54:35 2004

SLEI kirjoitti:3450£ ja suositus max 275hv.
No siinä meni omat "haaveet" heti laatikosta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Lokakuu 14. 17:30:57 2004

Aksu kirjoitti:
SLEI kirjoitti:3450£ ja suositus max 275hv.
No siinä meni omat "haaveet" heti laatikosta.
älä luovuta-aksu google auttaa 8)
http://www.mustang50magazine.com/techarticles/17658/
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Lokakuu 14. 19:02:47 2004

T5 Quaife ratassarja pitäisi kestää 500-600hv mikäs siinä on vikana?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Lokakuu 14. 22:52:09 2004

SLEI kirjoitti:T5 Quaife ratassarja pitäisi kestää 500-600hv mikäs siinä on vikana?
piti olla Type9 :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Lokakuu 15. 2:25:15 2004

jive kirjoitti:
SLEI kirjoitti:T5 Quaife ratassarja pitäisi kestää 500-600hv mikäs siinä on vikana?
piti olla Type9 :wink:
Eikö vaatimuksena pitänyt olla bolt-on Sierraan ja 6-v?
T-5 ei tietenkään ole kuusivaihteinen, mutta ratassarja on hinnaltaan n. 800£ ja pitäisi kestää esim. Aksun tehot ja väännöt.
4000€ halvempi hinta ehkä kompensoi yhden pykälän puuttumisen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 15. 11:17:50 2004

Tää nyt on ihan puhtaasti spekulaatio asteella, mutta idea on juurikin se että olisi ne 6+1 pykälää ja välit lähes itse valittavissa. Capriin se tulisi ja V6:sen jatkeeksi. Tehon kestoa nyt ei tarvisi olla mitään 500-600 hp. Onhan mulle nytkin siinä 5v. Mitä minä toisella?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Lokakuu 15. 11:41:41 2004

MouTine kirjoitti:Tää nyt on ihan puhtaasti spekulaatio asteella, mutta idea on juurikin se että olisi ne 6+1 pykälää ja välit lähes itse valittavissa. Capriin se tulisi ja V6:sen jatkeeksi. Tehon kestoa nyt ei tarvisi olla mitään 500-600 hp. Onhan mulle nytkin siinä 5v. Mitä minä toisella?
Ei siinä sitten auta muu kuin pöyhäistä 39000 mummoo sukan varresta ja käydä ostoksilla :wink:
Minä ehdotin lähinnä T5 + rattaita niille jotka ovat piiskanneet tehot yli ysin ja T5 sietorajan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 15. 12:28:36 2004

SLEI kirjoitti: Ei siinä sitten auta muu kuin pöyhäistä 39000 mummoo sukan varresta ja käydä ostoksilla :wink:
Minä ehdotin lähinnä T5 + rattaita niille jotka ovat piiskanneet tehot yli ysin ja T5 sietorajan.
Kuten sanoin, spekulaatio asteella...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Lokakuu 15. 13:25:26 2004

Jos Tremecin tekeleet kelpaa, niin onhan olemassa vaihtoehto T56. Jenkkilästä tuollaisen saanee käytettynä kohtuu huokeasti. Rahdit luokkaa $200-$350

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Lokakuu 15. 18:32:10 2004

Miten tuo tremec sattuisi cossun koneen jatkeeksi? Siellähän oli se T5:sen korvaava malli, mutta mistä kytkinakseli? Se pitänee teettää jossain, vai saisikohan tuolta sopivalla boorituksella?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Lokakuu 15. 23:26:17 2004

vai olisko helpompi vaihtaa kytkin levyä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Lokakuu 15. 23:37:50 2004

jive kirjoitti:Jos Tremecin tekeleet kelpaa, niin onhan olemassa vaihtoehto T56. Jenkkilästä tuollaisen saanee käytettynä kohtuu huokeasti. Rahdit luokkaa $200-$350
Uusi T56 maksoi milleniumin aikoihin n. 3500-4000€ ameriikassa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Lokakuu 15. 23:47:26 2004

SLEI kirjoitti:
jive kirjoitti:
SLEI kirjoitti:T5 Quaife ratassarja pitäisi kestää 500-600hv mikäs siinä on vikana?
piti olla Type9 :wink:
Eikö vaatimuksena pitänyt olla bolt-on Sierraan ja 6-v?
T-5 ei tietenkään ole kuusivaihteinen, mutta ratassarja on hinnaltaan n. 800£ ja pitäisi kestää esim. Aksun tehot ja väännöt.
4000€ halvempi hinta ehkä kompensoi yhden pykälän puuttumisen?
http://www.gearboxman.co.uk/
tuollakin on T5:een jotain rattaita
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Lokakuu 16. 6:59:19 2004

Gearboxman'lta mä ton tehohaarukan sain ja ne on Quaifen tekemiä rattaita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Lokakuu 16. 7:44:06 2004

hmmm.6vaihdetta+kutoskone.
Mihin kutonen noin paljon pykäliä vaatii,eikö yleensä näissä pienissä korppusahoissa huonoa vääntöä korvata lisäämällä vaihteita :o
Laittaa samantien WRC eskon 7vaihteinen niin riittää varmasti :)
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Su Lokakuu 17. 3:47:59 2004

northwest kirjoitti:hmmm.6vaihdetta+kutoskone.
Mihin kutonen noin paljon pykäliä vaatii,eikö yleensä näissä pienissä korppusahoissa huonoa vääntöä korvata lisäämällä vaihteita :o
Laittaa samantien WRC eskon 7vaihteinen niin riittää varmasti :)
eihän siinä kerkee muuta ku bensaa sekottamaan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 17. 9:10:33 2004

Sillä saisi mukavasti kompensoitua perävälitystä mieleiseksi. 3.09 on nami pikatiellä, mutta nykyinen 3.44 tuntuu hyvältä lähinnä vain kaupungissa. Makuasioita...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Lokakuu 17. 17:10:31 2004

Hanki 3.22 siitä välistä... :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Lokakuu 17. 17:28:42 2004

Kuinka pitkä sen välityksen täytyy olla? Musta tuntuu että tuon 3.54:n kanssa menee jo miljoonaa, nelosella 7000rpm ja nopeus huitelee jo 200 lukemissa. Ties kuinka kovaa vitosella jaksaisi mennä.

Moutine; Sulle ei sitten riitä mikään vai?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 17. 20:26:15 2004

Tässä haetaan nyt maksimaalista huippunopeutta, muttei haluisi luopua "keveydestäkään". Eihän Razorass 200 km/h ole yhtään mitään..? Kunpa ton veitten sais kulkemaan kahta ja puolta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin