Ongelmia kärkien kanssa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

roadrunner
Ylläpitäjä

Ongelmia kärkien kanssa

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Ma Lokakuu 18. 13:47:45 2004

Kone ohc 1.6. Vaihdoin uudet kärejt ja laitoin kärkivälin kohillee ja lähti käymää nätisti. Melkee jonkun aikaa kävi kunnolla sitte käynti heikkeni huomattavasti ja sit sammu, no kattomaa. Kärjet oli menny kiinni. Säädin taas välin kohillee ja saat sama homma, vähä aikaa käy sit taas kärjet kiinni. Missä mahtaa olla vika. :?

[http://www.suomencaprit.com/roadrunner/sierra_paska.wmv]
(kaik kuitenki ihmettelee et miks kärjetön, ni on tanarin jakaja)


Edit by ukormi

Ei suoria linkkejä foorumiin

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Lokakuu 18. 17:17:51 2004

ja ne kärjethän sitten on kunnolla kiinni sillä ruuvilla siellä ettei pääse liikkumaan? ja kärjethän on siis jostain muualta kuin biltemasta ostetut?

kaikista viksuinta taitaisi olla vaihtaa kärjetön jakaja sinne, niin ei tartte murehtia noista katkojista.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

roadrunner
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Ma Lokakuu 18. 19:06:07 2004

Ei oo bilteman kärjet, ongelma tuntuu olevan että kärjet ottaa liikaa lämpöä, muovit sulaa ja kärjet sinertää. ja puolakin oli kuuma. Mulla oli aluks kärjetön mut siit hävis kipinä. taitaa ol jakajas jotai vikaa.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Lokakuu 18. 19:11:55 2004

Onhan sinulla puolassa etuvastus joka pudottaa jännitettä koneen käydessä? Sitten kun se on kunnossa, kannattaa laittaa uusi kondensaattori ja sitten kärjet.

Itselläni hajosi systeemi siten että kärkivälin lukitseva säätöruuvi ja vastakappale oli menettänyt kierteensä eikä jaksanut pidätellä kärkiä. Ratkaisuna uusi virranjakajan "pöytä".
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Lokakuu 18. 21:15:38 2004

roadrunner kirjoitti:Ei oo bilteman kärjet, ongelma tuntuu olevan että kärjet ottaa liikaa lämpöä, muovit sulaa ja kärjet sinertää. ja puolakin oli kuuma. Mulla oli aluks kärjetön mut siit hävis kipinä. taitaa ol jakajas jotai vikaa.
no ensiksi katsot että kaikki johdot on niinkuin pitääkin, eikä ole mistään oikosessa tai muuta, ja selvität sen pitääkö olla etuvastuksellinen puola ja että puola on kunnossa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

roadrunner
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Ti Lokakuu 19. 0:09:07 2004

Tota etuvastusjuttua ollaa pohdittu et tarttiskos sellane olla. ei tossa ainakaa sellast oo.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Lokakuu 19. 11:55:57 2004

roadrunner kirjoitti:Ei oo bilteman kärjet, ongelma tuntuu olevan että kärjet ottaa liikaa lämpöä, muovit sulaa ja kärjet sinertää. ja puolakin oli kuuma. Mulla oli aluks kärjetön mut siit hävis kipinä. taitaa ol jakajas jotai vikaa.
Vähän menee liikaa virtaa kärkien läpi jos kerran noin sulaa. Tai sitten tuo konkka mikä jo mainittiinkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rustang
Viestit: 75
Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
Paikkakunta: Tallinna #888
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rustang » Ti Lokakuu 19. 16:54:17 2004

Ettei vaan puola ole peräisin kärjettömastä sytytyksestä, sen vastus on liian pieni kärjille.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000

Vastaa Viestiin