Sierra IS lukkoperä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Sierra IS lukkoperä?

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Lokakuu 25. 17:43:53 2004

Tervehdys hyvät kanssaharrastajat!

Etsiskelin tuossa sierraani lukkoperää ja kun en clubin sivuilta löytänyt niin kävin täkäläisiltä purkaamoilta kyselemässä lukkoperää ja sattu niin että yheltä purkaamolta löyty. En vielä ostanu kun en tiiä niistä mitään.

Kysymykset kyseisestä kuuluvat:

-Onko IS Sierrassa lukkoperä ja jos on niin mikä sen toimintaperiaate on?

- Jos lukko hajoaa niin saako siihen varaosia jolla lukon saa korjattua, vai onko ne kertakäyttösiä(mitä en oikeen usko).

- Jos saa korjattua nii mistä kannattaa varaosia kysellä.

-Ja viimesenä: Minkä verran tuollasesta lukkoperästä kannattaa maksaa?


Kiitän jo etukäteen 8)
#764

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 25. 17:47:07 2004

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Lokakuu 25. 17:54:01 2004

Tästä mää tykkään :lol:

30s. ja eka vastaus tullu!!!





Kumma kun ei sattunu omaan silmään nuo aikasemmat keskustelut.
#764

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 25. 18:05:29 2004

visko lukkoa ei voi korjata.
sinne voi ostaa tasauspyörästönrattaat,välityksen, laakerit, stefat,o-renkaat(ei orkkis).
viskon voi avata ja puhdistaa mutta silikoonin täyttö onkin sitten vaikea juttu,
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 25. 18:22:32 2004

Tähän voitaisiin tehdä kunnon topic jonka sitten siirrän tekniikka FAQ:n alle.

Eli foorumilta kerättyä tietoa:
Sierroissa Kahta eri tekniikkaa.
ZF -lukko (kitka):
Työnnettävillä vetareilla (?). Ollut joissakin coupe iS Sierroissa, ei vakiona kaikissa.

Viskolukko:
Cossuissa (ainakin sedan, vissiin myös siipi?) nelikko Sierroissa ja joissakin muissakin listalta tilattuina.
Laippavetareilla
Sierra Friikin luvalla voin laittaa joitakin kuvia sivuille näkyviin puretusta viskolukosta.

Asiasta tietävät voisivat lisätä noita tietämiään juttuja ja siirrän ne tähän listan jatkoksi.

Hintoja..
Lukkoperämurikka 100€-300€ tuolla välillä liikkuivat perät joita minulle tarjottiin kun tuollaista etsin. Ei tuntunut olevan eroa hinnassa oliko ZF vai visko.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 25. 18:49:00 2004

voin yrittää väntää noista kuvista viskon kasaus ohjetta jos vaikka joku on mennyt avaamaan sellaisen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Ke Lokakuu 27. 5:09:40 2004

No vähän aiheen sivusta, mutta miten perävälitys lasketaan.

Vauhti n. 100km/h ja kierrokset 4:lla 3500, renkaat on 195/50/15

Että jos saatais mullekin sopiva lukkoperä, ei viittis muutella tota perävälitystä, kun on toi tupaöljymoottori.

Niin saa tietty laskea valmiin vastauksenkin, niin ei tartte kaavoja kirjotella :wink:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Lokakuu 27. 9:52:51 2004

taitaa olla tiisseli toi tupla öljy.
eiköhän 3.14 olisi sopiva välitys.
siitä vaan etsimän dieselin perä ja lukkoperä ja kokeilemaan meneekö välitys siihenlukon ympärille.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin