siekun tuulilasi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
siekun tuulilasi
tossa alapuolella olevasta sierasta on mennyt tuulilasi. on niin pirun vaikeaa katsoa et onko liimalasi vai ei. kertokee viisaamat?
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Voi lähteä helpommin lämmittämättä pelkällä langalla.4rd kirjoitti:en tiiä mitään,mutta veikkaan että liimalasin irroitus ehjänä on aika hankalaa. ekana tulis mieleen saada semmonen pienolangan paksunen leikkaava vaijeri siitä läpi(siis lasin ja pellin välistä ja kuumailmapuhaltimella avustaa liiman sulamista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Farkku Sierrasta otin takalasin pois sellaisella muovisella punotulla langalla. Ekana mattoveitsellä viiltoa liimaan sisäpuolelta ympäri lasin ja sitten reunasta langan pujotus läpi. Hitunen hinkkausta ja helpohkosti lähti pois.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Aivan aivan...sitä vaan meinasin,et vaikka ei cossuun niitä laseja laittais,niin ei viittis ihan uutta tuulilasiakaan vetää paskaks ku on kuitenki rahanarvoista tavaraa...Pitää koittaa saada ehjänä pois,jahka tästä raaskis jo ens viikolla viedä tosta sierrasta kilvet pois...ukormi kirjoitti:Farkku Sierrasta otin takalasin pois sellaisella muovisella punotulla langalla. Ekana mattoveitsellä viiltoa liimaan sisäpuolelta ympäri lasin ja sitten reunasta langan pujotus läpi. Hitunen hinkkausta ja helpohkosti lähti pois.

#446
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
siihen on olemassa tarkotukseen tehty oma liimalasi liimojen leikkuri
silläkin kuulemma saa olla tarkkana
silläkin kuulemma saa olla tarkkana
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Itte käytin vanhaa sähkökitaran kieltä tuossa lopputalvesta ku kävin hakemassa romikselta takalasin omaani. Oli joku mul*ku käyny lyömässä lasin sisää ja vieny tuuliohjaimet ja hattuhyllyn.
Nii mutta takasin aiheesee. Aikaa meni n. 5 minuutia irrotukseen. Oli mistaakseni D-kieli. Hyvin leikkas tiivisteen
Nii mutta takasin aiheesee. Aikaa meni n. 5 minuutia irrotukseen. Oli mistaakseni D-kieli. Hyvin leikkas tiivisteen
#764
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Saako lämmitettävää tuulilasia korjattua jotenkin? Langat on vissiin lasin sisässä, kun eivät tunnu sormeen? Kuskin kohdalla toimivuus hiukan heikko ja ainahan sitä olis lisävarusteita mukava käyttää. 

WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Lasin sisällähän ne. Eipä niitä voi mitenkään korjailla, uusiksi menee koko lasi.DiiJayJay kirjoitti:Saako lämmitettävää tuulilasia korjattua jotenkin? Langat on vissiin lasin sisässä, kun eivät tunnu sormeen? Kuskin kohdalla toimivuus hiukan heikko ja ainahan sitä olis lisävarusteita mukava käyttää.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
No vaihtamalla uuteen saa korjattua, lasin sisällä kulkee lämmityslangat niin aika heikkoo on niiden korjaus.DiiJayJay kirjoitti:Saako lämmitettävää tuulilasia korjattua jotenkin? Langat on vissiin lasin sisässä, kun eivät tunnu sormeen? Kuskin kohdalla toimivuus hiukan heikko ja ainahan sitä olis lisävarusteita mukava käyttää.
-
- Ylläpitäjä
Mitä muuten tuollainen lämmitettävä lasi maksaa sierraan?Hartzza kirjoitti:No vaihtamalla uuteen saa korjattua, lasin sisällä kulkee lämmityslangat niin aika heikkoo on niiden korjaus.DiiJayJay kirjoitti:Saako lämmitettävää tuulilasia korjattua jotenkin? Langat on vissiin lasin sisässä, kun eivät tunnu sormeen? Kuskin kohdalla toimivuus hiukan heikko ja ainahan sitä olis lisävarusteita mukava käyttää.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 13. 14:34:44 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Mattoveitsellä ja niin sanotulla lasimiehen katkoteräveitsellä ollaan töissä laseja irroteltu. Vanhaa lasia on hankala saada ehjänä irti kun niissä tuppaa laminointi irtoileen reunoilta ja sieltä se sit halkee. Mut jos on sen verran tuoree lasi ettei ole kerenny edellä mainittua käymään niin varovaisuutta käyttäen sen saattaa saada ehjänä. Riippuu myös paljon lasin mallista. Sierrasta se voi onnistua. Apuna pahoissa kulmissa(esim uuden ransun lasin ylänurkat, kuorma-auton tuulilasit)on käytetty ihan mig-lankaa.
Riesasta tarvitsee purkaa sisältä se pellinreunakumi ja ehjänä pois saantia helpottaa jos poistaa ulkopuolelta lasia kiertävän listan, pyyhkijät ja niiden alta sen muovilistan, jos nyt oikein muistan.
Lasin irrotukseen/vaihtoon on varmasti yhtä monta tapaa kuin sen tekijöitäkin mutta noin minä olen niitä vaihdellut.
Riesasta tarvitsee purkaa sisältä se pellinreunakumi ja ehjänä pois saantia helpottaa jos poistaa ulkopuolelta lasia kiertävän listan, pyyhkijät ja niiden alta sen muovilistan, jos nyt oikein muistan.
Lasin irrotukseen/vaihtoon on varmasti yhtä monta tapaa kuin sen tekijöitäkin mutta noin minä olen niitä vaihdellut.
-
- Ylläpitäjä
ok, kiitoksia. vielä muutama kysymys: pitääkö tuulilasia painaa jollain liiman kuivumisen ajan vai miten pitää menetellä. ja sitten tietysti mitä liimaa porukka suosittelee ?koppa kirjoitti:Mattoveitsellä ja niin sanotulla lasimiehen katkoteräveitsellä ollaan töissä laseja irroteltu. Vanhaa lasia on hankala saada ehjänä irti kun niissä tuppaa laminointi irtoileen reunoilta ja sieltä se sit halkee. Mut jos on sen verran tuoree lasi ettei ole kerenny edellä mainittua käymään niin varovaisuutta käyttäen sen saattaa saada ehjänä. Riippuu myös paljon lasin mallista. Sierrasta se voi onnistua. Apuna pahoissa kulmissa(esim uuden ransun lasin ylänurkat, kuorma-auton tuulilasit)on käytetty ihan mig-lankaa.
Riesasta tarvitsee purkaa sisältä se pellinreunakumi ja ehjänä pois saantia helpottaa jos poistaa ulkopuolelta lasia kiertävän listan, pyyhkijät ja niiden alta sen muovilistan, jos nyt oikein muistan.
Lasin irrotukseen/vaihtoon on varmasti yhtä monta tapaa kuin sen tekijöitäkin mutta noin minä olen niitä vaihdellut.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 13. 14:34:44 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Itse oon käyttäny sikatackdrive liimaa, tarvitsee tosin aktivaattorin molempiin pintoihin ennen liimaa että tarttuu kunnolla. Liimaa sopivasti ja sit taputellaan varovasti oikeaan korkeuteen/paikkaan. Yläreunaan voi laittaa teipit kannakkeiksi kuivumisen ajaksi jos autossa ei ole lasinkannakkeita lasinalareunan ja korin välissä.Jaakkoki kirjoitti: ok, kiitoksia. vielä muutama kysymys: pitääkö tuulilasia painaa jollain liiman kuivumisen ajan vai miten pitää menetellä. ja sitten tietysti mitä liimaa porukka suosittelee ?
-
- Ylläpitäjä
hyvä kiitoksia!koppa kirjoitti:Itse oon käyttäny sikatackdrive liimaa, tarvitsee tosin aktivaattorin molempiin pintoihin ennen liimaa että tarttuu kunnolla. Liimaa sopivasti ja sit taputellaan varovasti oikeaan korkeuteen/paikkaan. Yläreunaan voi laittaa teipit kannakkeiksi kuivumisen ajaksi jos autossa ei ole lasinkannakkeita lasinalareunan ja korin välissä.Jaakkoki kirjoitti: ok, kiitoksia. vielä muutama kysymys: pitääkö tuulilasia painaa jollain liiman kuivumisen ajan vai miten pitää menetellä. ja sitten tietysti mitä liimaa porukka suosittelee ?

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tässä se onJaakkoki kirjoitti:Noniin kuvia kehiinqreippi kirjoitti:ite otin pois toissapäivänä semmosella erikoistyökalulla... voin ottaa kuvan siitä huomena (itse tehty siis).. leikkaa aika hyvin tuota lasiliimaa(onkose sorkkarauta ?
)

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
täällä salossa VM-autolasi vaihtoi mondeoon lämpiävän lasin, koko roska maksoi ( vakuutusyhtiö ) 500 e. kysyin samalla sierran lämpiävää lasia, ja olisi ollut 300 e töineen, saa samana päivänä jos aamulla vie ja on lämmintä.
p.
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kasettilasirakenne: ensin kumilista kiinni lasiin esim. pikaliimalla, sitten lasi liimataan paikoilleen. Jos irrottaa listan esim. maalauksen ajaksi (mutta ei lasia), saa olla aika fakiiri jos saa työnnettyä takaisin paikoilleen. Profiili kun tuossa listassa on lähinnä I. Joskus tehty niin ylimaalauksen jälkeen että puukotettu profiilia matalemmaksi ja sitten kori-/lasiliimalla kiinni uraan. Mutta ei vastaa oikeaa kiinnitystä sekään.olafu kirjoitti:Milläs ihmeellä noita sierran kumisia ikkunan listoja on laitettu takaisin paikalleen? Tuppaa ihan väkisin jäämään rumasti..
Sierraan on mk1 koriin saanut Motorsport -osana kumitiivistettä, omassa A-ryhmän siivessä moinen oli. Helpotti aikalailla tuulilasinvaihtoa. Tiivisteessä oli erikoinen profiili jotta vakio, liimalasikokoinen ruutu upposi paikoilleen (=suhteessa reikään isompi). Usko oli vähällä joskus loppua, sen verran hurjan näköinen systeemi...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe