vesipumppu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

vesipumppu

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Lokakuu 29. 13:24:02 2004

4wd cossun vesipumppu, mitä pitää irroittaa et saa pumpun vaihdettua? Mimmonen operaatio? Suunnittelen jos vaihtais kaverille...
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Lokakuu 29. 15:27:55 2004

Laturin hihnat irti, vesiletkut irti pumpusta ja sen jälkeen pumppu irti. Jos on jakohihnan suojakoppa, niin joutuu senkin luultavasti ottamaan irti. Melko yksinkertinen toimenpide..

EDIT: niin juu tosiaan toihan on 4wd. 2wd:ssa onnistuu ainakin noin. En nyt ulkoa muista miten 4wd eroaa tuosta..
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Lokakuu 29. 15:45:57 2004

Hena kirjoitti:Laturin hihnat irti, vesiletkut irti pumpusta ja sen jälkeen pumppu irti. Jos on jakohihnan suojakoppa, niin joutuu senkin luultavasti ottamaan irti. Melko yksinkertinen toimenpide..

EDIT: niin juu tosiaan toihan on 4wd. 2wd:ssa onnistuu ainakin noin. En nyt ulkoa muista miten 4wd eroaa tuosta..
Jeez jeez...tommosta kaavailin kans ton oman mottini perusteella...onko jotain eroja 4wd mallissa? Se kiinnostais?
#446

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Lokakuu 29. 23:30:47 2004

Hena kirjoitti:Laturin hihnat irti
Ja ne lähtee näppärästi peltisaksilla... kokemusta on. Takas laitto onkin sitten vähän visaisempi pulma ja toiste en moisten kanssa ala pelata, jos siis on tuplahihna malli. Uudemmissa on vissiin sama ku Escoissa eli sellanen moniurahihna. Se on paljo fixumpi.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Lokakuu 29. 23:32:08 2004

Popi kirjoitti:
Hena kirjoitti:Laturin hihnat irti
Ja ne lähtee näppärästi peltisaksilla... kokemusta on. Takas laitto onkin sitten vähän visaisempi pulma ja toiste en moisten kanssa ala pelata, jos siis on tuplahihna malli. Uudemmissa on vissiin sama ku Escoissa eli sellanen moniurahihna. Se on paljo fixumpi.
Ihan hyvinhän ne menee paikalle ilman tappelua. Ottaa vaan laturin yläkiinnityksen yläpultin kokonaan irti niin saa lisää löysää. Tulee helposti hihnapyörien urien yli.. ;)
Toyota Supra TT

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Lokakuu 29. 23:35:54 2004

Eipä ole ollut tuplahihnojen kanssa ongelmia myöskään.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 29. 23:38:01 2004

Mulle sattui mukavasti eripituiset hihnat. Kävin repullisen hihnoja lisää ja niistä sitten löytyi sopiva pari. Mutta kyllä ne paikoilleen menee..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Lokakuu 29. 23:41:40 2004

ukormi kirjoitti:Mulle sattui mukavasti eripituiset hihnat. Kävin repullisen hihnoja lisää ja niistä sitten löytyi sopiva pari. Mutta kyllä ne paikoilleen menee..
Joo sama homma täällä. Kävin motonetista hakemassa kaks hihnaa ja vaikka on saman valmistajan ja samalla tuotenumerolla niin olivat eri pituisia. Kävin hakee yhden lisää ja sille löytykin sitten niistä kahdesta kaveri. Niitäkin on vaan hiukan hankala ihan kädessä mittailla jos haluaa jo varaosaliikkeessä ne tarkastaa..
Toyota Supra TT

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Lokakuu 30. 11:13:00 2004

ukormi kirjoitti:Mulle sattui mukavasti eripituiset hihnat. Kävin repullisen hihnoja lisää ja niistä sitten löytyi sopiva pari. Mutta kyllä ne paikoilleen menee..
Syynä voi olla myös kuluma hihnapyörissä, ei se paljoa tarvitse että tulee heittoa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Joulukuu 10. 18:06:26 2006

Mitähän eroa näillä kahdella?
1,3-2,0 OHC --90 (myö Cosworth). . . . . . . . . . . . . . 30-9033 25.00 ???
1,3-2,0 OHC --90 VALURAUTA-siipipyörällä. . . . . . . . . . 30-9802 29.90 ???

Väliä kumman ostaa?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Joulukuu 10. 19:12:46 2006

Päätellen siitä, että tossa alemmassa on erikseen mainittu valurautainen siipi on toi halvempi peltisiivellä jota ainakin ite olen koittanut välttää.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Joulukuu 10. 19:26:09 2006

Samaa päättelin, että tuossa toisessa on huonompi siipi.

Valurautainen siis, kiitän :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 11. 7:50:49 2006

Viimeksi kun hain turun motonetistä pumppua niin molemmat oli valusiivellä ja tuo halvempi oli vielä paremman näköistä valujälkeä joten otin sen.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Joulukuu 11. 9:30:08 2006

Ehdottomasti valurauta malli.
Peltinen siipi "häksätin" kavitoi helposti kierroksilla ja vedenkierto ei toimi kunnolla.
Se vaurauta malli saa jopa nostettua vedenpainetta lohkossa ja sitäkautta parempi jäähdytys, sit "marginaali juttuja" on (siitä että lohkossa painetta) sylinteriputket pysyy paremmin muodossa ja kannentiivistys kestää paremmin.
Eli pumppuun kannattaa panostaa, ehkä enemmänki :roll:

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Joulukuu 11. 12:43:05 2006

Ja sitten vielä toinen "marginaali" juttu, eli noi motonetin vesipumput ei käy 4wd:hen, kun letkulähdöt eri paikoissa, eli yritetty on ja kirottu isoon ääneen.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Joulukuu 11. 15:10:42 2006

pau kirjoitti:Ja sitten vielä toinen "marginaali" juttu, eli noi motonetin vesipumput ei käy 4wd:hen, kun letkulähdöt eri paikoissa, eli yritetty on ja kirottu isoon ääneen.

p.
Luettelossa lukee että -90 asti, siitä fiksu ford-harrastaja olisi säästänyt kiroilut ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 11. 16:26:00 2006

Hartza kirjoitti:
pau kirjoitti:Ja sitten vielä toinen "marginaali" juttu, eli noi motonetin vesipumput ei käy 4wd:hen, kun letkulähdöt eri paikoissa, eli yritetty on ja kirottu isoon ääneen.

p.
Luettelossa lukee että -90 asti, siitä fiksu ford-harrastaja olisi säästänyt kiroilut ;)
Mitä se todistaa, mulla on 2wd ja ´91 :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Joulukuu 11. 17:24:31 2006

Skorppi kirjoitti:
Hartza kirjoitti:
pau kirjoitti:Ja sitten vielä toinen "marginaali" juttu, eli noi motonetin vesipumput ei käy 4wd:hen, kun letkulähdöt eri paikoissa, eli yritetty on ja kirottu isoon ääneen.

p.
Luettelossa lukee että -90 asti, siitä fiksu ford-harrastaja olisi säästänyt kiroilut ;)
Mitä se todistaa, mulla on 2wd ja ´91 :wink:
Kaiken maailman varastoissa lojuneita tuontiautoja... sitä paitsi poikkeus vahvistaa säännön :) Vuosimalli ja rekisteröintipäivä on kaksi eri asiaa...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vastaa Viestiin