Bensanpaineensäädin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
Bensanpaineensäädin
Elikkä mikä olis hyvä säädin?????
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no burtonpower myi ihan laadukkaita tuotteita esimerkiksi.Escocossu kirjoitti:Niin mikä on laadukas????![]()
Ei ole ennen tullut ostettua säätimiä...
jenkkimiehenä ostaisin tosin holleytä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Tässä erään täälläkin kirjoitelleen audikuskin tekstiä kopioituna ffp:ltä
"Suutinten vaihdon yhteydessä tuli todettua että FSE/malpassi bensanpaineensäätimellä ei tee yhtään mitään, koska bensanpaine vaihtelee kuun asennon mukaan sen verran että on edes turha yrittää saada pintakaasualueita hyvin kohdalleen. Eli aina kun sai säädettyä bensakartat kuntoon niin viimeistään seuraavana päivänä seokset oli joko paksulla tai niin laihalla että rupes röpeltämään. Tuosta paineen heittelystä oli jo aikaisemminkin juttua netissä ja aikaisemmin olin jo hieman epäillyt sitä että paineet ei pysy ihan samoissa arvoissa, mutta vasta isommilla suuttimilla se karu totuus paljastui. Suuttimien tuotto muuttuu jo pienelläkin paineenvaihtelulla sen verran että lambdakorjaus ei enään kyennyt tilannetta paikkaamaan.
Ratkaisuksi löytyi TH:n hyväksi toteama magnaflown bensanpaineensäädin.
Säädin
"Suutinten vaihdon yhteydessä tuli todettua että FSE/malpassi bensanpaineensäätimellä ei tee yhtään mitään, koska bensanpaine vaihtelee kuun asennon mukaan sen verran että on edes turha yrittää saada pintakaasualueita hyvin kohdalleen. Eli aina kun sai säädettyä bensakartat kuntoon niin viimeistään seuraavana päivänä seokset oli joko paksulla tai niin laihalla että rupes röpeltämään. Tuosta paineen heittelystä oli jo aikaisemminkin juttua netissä ja aikaisemmin olin jo hieman epäillyt sitä että paineet ei pysy ihan samoissa arvoissa, mutta vasta isommilla suuttimilla se karu totuus paljastui. Suuttimien tuotto muuttuu jo pienelläkin paineenvaihtelulla sen verran että lambdakorjaus ei enään kyennyt tilannetta paikkaamaan.
Ratkaisuksi löytyi TH:n hyväksi toteama magnaflown bensanpaineensäädin.
Säädin
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Täältä esimerkiksiEscocossu kirjoitti:mistäpä saa noita magnaflow säätimiä????
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Itelle sorvasin o-renkaalisen tulpan säätimen säädinosan tilalle, lukkorenkaan alle. Säädin sit vaan paluuletkun välii. Käypäsiä liittimiä saa vaikka hydrauliikkaliikkeistä.Cosander kirjoitti:Laitetaas lisä kysymys!
Mites toi nelikon paineen säädin mites siihen sais järkevästi säädettävän säätimen?
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
No ei se ihan noinkaan ole. Tuo FSE:n 3-kalvonen on kertova säädin ja käyttäytyy siis aivan eritavalla kun esim. cossun vakio.Hectori kirjoitti:ostat minkä tahansa laadukkaan säätimen, niin se on hyvä. loput on sitten makuasioita.
Bensanpaine @0bar ahdot
Weberi 3bar
FSE 3bar
Bensanpaine@1,5bar ahdot
Weberi 4,5bar
FSE 7,65bar
Melko iso ero.. (tämä siis 1,7 kertovalla FSE:n säätimellä)
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
glue kirjoitti:No ei se ihan noinkaan ole. Tuo FSE:n 3-kalvonen on kertova säädin ja käyttäytyy siis aivan eritavalla kun esim. cossun vakio.Hectori kirjoitti:ostat minkä tahansa laadukkaan säätimen, niin se on hyvä. loput on sitten makuasioita.
Bensanpaine @0bar ahdot
Weberi 3bar
FSE 3bar
Bensanpaine@1,5bar ahdot
Weberi 4,5bar
FSE 7,65bar
Melko iso ero.. (tämä siis 1,7 kertovalla FSE:n säätimellä)
menipä hankalaksi


ei enään tiiä minkä siihen ruuvaa kiinni???
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Meniköhän tuo nyt ihan oikein? Itse olen käsittänyt, että se kertoo sen paineen nousun, eli 1.5bar*1.7 + 3bar = 5.55 bar. Tuo 7.65bar bensanpaine 1.5bar ahdoilla kuullostaa vähän hurjalta...glue kirjoitti:No ei se ihan noinkaan ole. Tuo FSE:n 3-kalvonen on kertova säädin ja käyttäytyy siis aivan eritavalla kun esim. cossun vakio.Hectori kirjoitti:ostat minkä tahansa laadukkaan säätimen, niin se on hyvä. loput on sitten makuasioita.
Bensanpaine @0bar ahdot
Weberi 3bar
FSE 3bar
Bensanpaine@1,5bar ahdot
Weberi 4,5bar
FSE 7,65bar
Melko iso ero.. (tämä siis 1,7 kertovalla FSE:n säätimellä)
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 9:54:26 2003
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Jos normaali bensanpaine n.3,5 bar ja ahtoja 1,5 bar niin n.5bariin riittää ja sen jälkeen alkaa jumittamaandudek kirjoitti:Kuinka suuriin bensanpaineisiin asti toi cossun vakiosäädin kykenee?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
selvennetäänpä nyt hieman niin hitaimmatkin ymmärtää. nyt ei ollut puhe siitä onko kertoimellinen vai ei, vaan siitä mikä on hyvä. jos ostat laadukkaan säätimen, oli se kertoimellinen tai ei, se on hyvä, ja loput on makuasioita.glue kirjoitti: No ei se ihan noinkaan ole. Tuo FSE:n 3-kalvonen on kertova säädin ja käyttäytyy siis aivan eritavalla kun esim. cossun vakio.
jos ruvetaan ehdottaan jotain tietyllä tavalla toimivaa säädintä, niin pitäisi tietää missä sitä säädintä käytetään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Saa niitämagelius kirjoitti:Kyllä FSE:n säätimiä saa muistaakseni normaaleita 1:1. Jos ei halua kertovaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Kysyttiin mikä olisi hyvä säädin?Hectori kirjoitti:ostat minkä tahansa laadukkaan säätimen, niin se on hyvä. loput on sitten makuasioita.
Vastasit laadukas on hyvä.
Oliko tuossa vastauksessa oikeasti mitään tolkkua

Lapsetkin sen tietävät,ettei laatu ja paska kulje käsi kädessä !
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Walderama kirjoitti: Lapsetkin sen tietävät,ettei laatu ja paska kulje käsi kädessä !
eipä aina tunnu tietävän. mutta asiahan on niin, että ei sen merkin ole mitään väliä, kunhan se on laadukas tuote. sitten jos etsitään käyttötarkoitukseen sopivaa regua, niin silloin tarvitaan hieman tietoja, ja sitä mitä siitä regusta halutaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no toihan on hieman sama kysymys kuin että mikä automerkki on paras. ja toisaalta sanoinhan tuolla että jos mä valitsisin, olisi Holley merkki. ja burtoni myi myös kohtuullisen laadukkaita tuotteita, ja linkin läpi voi valita sellaisen tuotteen mitä tarvitsee ja soveltuu omaan käyttöön.Walderama kirjoitti:Laadukas tuote on vaan aika ympäri pyöreä vastaus,jos selkeästi kysytään mikä on hyvä.Näihin kysymyksiin on selkeintä vastata ihan konkreettisesti heittämällä hyviä säädin merkkejä kehiin!
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Juu. varmasti saa 1 suhteella, mutta eipä siitä juuri iloa taida siinä tapauksessa olla verrattuna vakioon. Saa olla aika kova pumppu että kannattaa paljoa yli 5barin paineita edes käyttyää, koska tuotto hiipuu rankasti kun paineet nousee.magelius kirjoitti:Kyllä FSE:n säätimiä saa muistaakseni normaaleita 1:1. Jos ei halua kertovaa.
Mulla ainakin on tyhjäkäynnillä ilman alipaineletkua (eli "0bar ahdoilla") muistaakseni aika lähelle 1,7bar. Kompurasta kun mittaa painetta säätimelle 1,7bar niin bensanpaine nousee -> ~5bar. 1,7*1,7*1,7=4.913
En sitten tiedä säätääkö tämäkin päin häränpyllyä, mutta näin ainakin säädin sen kohalleen. Pumppu tuottaa vielä 5bar paineilla reilusti eikä 540cc suuttimet tarvi juurikaan yli tuota 3,3baria.. (tosin silti vetää jonku prkleen takia laihalle

-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei taida onnistua niinSodfor kirjoitti:Eikös kertovastakin saa 1:1 säätimen jättämällä sen paine letkun kytkemättä säätimeen?magelius kirjoitti:Kyllä FSE:n säätimiä saa muistaakseni normaaleita 1:1. Jos ei halua kertovaa.
Vai meniks mettään?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Ettet nyt vaan tarkottas 1,7+1.7*1.7=4,59.. Peruspaine eli 1,7bar + 1,7 kerrottu ahtopaine, eli 1,7*1,7.glue kirjoitti: Mulla ainakin on tyhjäkäynnillä ilman alipaineletkua (eli "0bar ahdoilla") muistaakseni aika lähelle 1,7bar. Kompurasta kun mittaa painetta säätimelle 1,7bar niin bensanpaine nousee -> ~5bar. 1,7*1,7*1,7=4.913
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Asiasta toiseen kuka mahtaa suomenmaalla kaupitella noita FSE:n kertovia paineen säätimiä "ts. powerboostvalve", Autoracing myy Malpassi merkkisiä, mutta jostain syystä olisi saatava FSE:n säädin ja saisi vähän myös hintavertailua.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ostin kertovan FSE:n autoracingista
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
En sitä toimintaa sitten tiedä että kertooko se vain sen ylipaineen ja lisää sen siihen peruspaineeseen, mutta kyllä mulla ainakin lähempänä viittä baaria oli paineet kun 4,5:ttä..Hena kirjoitti:Ettet nyt vaan tarkottas 1,7+1.7*1.7=4,59.. Peruspaine eli 1,7bar + 1,7 kerrottu ahtopaine, eli 1,7*1,7.glue kirjoitti: Mulla ainakin on tyhjäkäynnillä ilman alipaineletkua (eli "0bar ahdoilla") muistaakseni aika lähelle 1,7bar. Kompurasta kun mittaa painetta säätimelle 1,7bar niin bensanpaine nousee -> ~5bar. 1,7*1,7*1,7=4.913
Onko jossain faktaa tuosta kertomisesta?
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Mulla kun oli 1.7:llä kertova säädin, niin ilman alipainetta oli 3bar ja alipaine letku kiinni (0.7bar alipaine) niin bensanpaine tippui johkin 1.8bar:n. Eli se kertoi sen muutoksen (0.7bar) 1.7:llä. Ja mun mielestä se toimii ylipaineella samalla tavalla. Eli bensanpaineet nousee (ahtopaine x 1.7).glue kirjoitti: En sitä toimintaa sitten tiedä että kertooko se vain sen ylipaineen ja lisää sen siihen peruspaineeseen, mutta kyllä mulla ainakin lähempänä viittä baaria oli paineet kun 4,5:ttä..
Onko jossain faktaa tuosta kertomisesta?