Sierran vetarin suojakumin vaihto...???????
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierran vetarin suojakumin vaihto...???????
Onko mitään tietoa miten suojakumin saa vaihdettua ku nivelet ei suostu oikeen lähtemään irti, pitääkö koko vetari uusia vai onko joku kikka millä sen saa vaihdettua?
-
- Viesti:
-
Tosiaan voi käyttä sellaisia tarvikekumeja joita vaan vedetään suoraan nivelen yli jos akseli ei lähde irti. Itse olen vaihtanut kaikki kumit kahteen eri Sierraan, mutta ne oli molemmat isoilla akseleilla ( ei mahdu tukivarren reiästä tulemaan läpi). Siinähän vaan otetaan muistaakseni 8kpl 6mm kuusiokolopultteja auki/ nivel ja otetaan nätisti koko akseli pois. Siinä on sitten hyvä purkaa ja putsaa kaikki nivelet mukavasti kun on kiristänyt akselin ruuvipenkkiin kiinni. Mutta tosiaan, nämähän oli niitä isoimpia akseleita ilman sitä metallista suojaholkkia.
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
- Viesti:
no kun kerran kumeista puhutaan, niin kysytään nyt sitten. onkos kukaan käyttänyt sellaista suppiloa, joka laitetaan vetoakselin nivelen päälle, ja sen avulla saadaan venytettyä se suojakumi siitä nivelen ylitse purkamatta itse niveltä. eräs työkaveri kertoi tuollaisen olemassa olosta, mutta en itse ainakaan ole nähnyt sellaista. en toki kiistä sen olemassa oloa, ja miksei se nyt periaatteessa olisi mahdollista venyttää se kumi nivelen ylitse kun olisi sopiva suppilo ja reilusti liukastetta välissä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viesti:
minä,minä!!! hitsailin pellistä ja hyvä tuli! Ei kauan nokka enää tuhise ku saa sen vetarin kumin suoraan ilman nivelen purkaamista paikalleen.Hectori kirjoitti:no kun kerran kumeista puhutaan, niin kysytään nyt sitten. onkos kukaan käyttänyt sellaista suppiloa, joka laitetaan vetoakselin nivelen päälle, ja sen avulla saadaan venytettyä se suojakumi siitä nivelen ylitse purkamatta itse niveltä. eräs työkaveri kertoi tuollaisen olemassa olosta, mutta en itse ainakaan ole nähnyt sellaista. en toki kiistä sen olemassa oloa, ja miksei se nyt periaatteessa olisi mahdollista venyttää se kumi nivelen ylitse kun olisi sopiva suppilo ja reilusti liukastetta välissä.
PITÄÄ siis olla se tarvikekumi joka venyy,muttei pauku!

ei sovellu kovin hyvin pulttivetareille .
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Eli itse ostin paikallisesta AD varaosasta tollasen venyvän yleismallisen suojakumin. Paketissa luki jotain GEL (paketti tallessa siis tarvittaessa löytyy myös tuotenumero). Sitten puolen litran limppapullosta pohja pois ja pystyttäisiä viiltoja, että riitti paksuus ton mollukan päälle ja eikun moottoriöljyä kumin sisään. Meni melkein puhaltamalla yli
Kyseessä oli sisempi kumi eli pääsi ottamaan reunoista kiinni ja kiskasemaan kaksin käsin. Jos pitää vaihtaa toi ulompi kumi niin sillon toi limppapullokikka ei ole niin hyvä, koska pitää mennä pienempi reikä edellä. Ensin en raaskinut tuhlata Mobil 1:stä kuin tohon ohueen kohtaan ja oli aika nihkeä liikkumaan, mutta kun koko systeemin "liukasti" kunnolla niin kumi sujahti ton paksun kuoren yli todella helposti.

Kyseessä oli sisempi kumi eli pääsi ottamaan reunoista kiinni ja kiskasemaan kaksin käsin. Jos pitää vaihtaa toi ulompi kumi niin sillon toi limppapullokikka ei ole niin hyvä, koska pitää mennä pienempi reikä edellä. Ensin en raaskinut tuhlata Mobil 1:stä kuin tohon ohueen kohtaan ja oli aika nihkeä liikkumaan, mutta kun koko systeemin "liukasti" kunnolla niin kumi sujahti ton paksun kuoren yli todella helposti.