Nokkakepissä "kolo"

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sodfor
Ylläpitäjä

Nokkakepissä "kolo"

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ke Marraskuu 3. 15:09:36 2004

Mulla olis KentCamsin fr22 nokka... mut yks nokka on basana.
Kannattaisko täyttättää ? Tuleeko käyttökelpoinen?

Onko firmoja tiedossa PK-seudulla jotka tekevät moista hommaa?

Tulisko ton nokan (fr22) kanssa käyttää pitkä liuskaisia seuraajia ja jäykempiä jousia?

Ja pannuhan on 2.0 OHC ...1.6 kannella...

Muistelin et täällä olis ollut juttuu kyl noista täytöistä(?) mut enpä löytänyt... ja kertaushan on opintojen pikkuserkku..... :wink:
...... ja ite nokasta jos joku osaa kertoo faktaa, niin olisin kiitollinen...
Ku toi omatoiminen etsiskely ei oo hirveesti tulosta tuottanut....

Kiitos!

KtK
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Marraskuu 3. 15:12:50 2004

Ei tule kestämään täytön jälkeen pitkään ,kokemuksesta tiedän. Rullaseuraajat kehiin ,niin ei tarttee nokkia kokoajan vaihtaa.

Ja liian jäykät venanjouset mäkeen ,ellei konetta kierrätetä yli 6500rpm.

Ohc:n huono keinuvipusysteemi aiheuttaa nokan ja keinuvivun välille jo vakiona suuremman pintapaineen ,kuin monissa muissa ratkaisuissa. Ja ylijäykät jouset vain pahentavat tilannetta.

Ja nokan,venttiilien ja keinuvipujen välinen geometria on ensiarvoisen tärkeää.
Viimeksi muokannut KtK, Ke Marraskuu 3. 15:22:09 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SiipiCozzu

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Marraskuu 3. 15:19:48 2004

SHR

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Marraskuu 3. 16:14:05 2004

Muutama vuosi sitten oli asia karkeesti näin, yhden nokan korjaaminen keravan r-koneistuksessa kannattaa mutta ei kahden. Yhden enem a8 aikanaan korjautin ja hyvin toimi. Nykyään on hyvät nokat jo niin edullisia että veikkaan että ei kannata korjaa. Uudet esim Crane nokat on alk. 190ekee joten kannattaa laskea tarkkaan, ja ne ovat kilpanokkia verrattuna kentcams katumalleihin.

MikkoT

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Marraskuu 4. 5:02:26 2004

Itse kyselin tossa pari vuotta sitten nokan korjaamista tosta GT-motorilta. Ois ollu noin 60e per "kaula" eli yhden tai kaksi voi korjata ja sen jälkeen uutta peliin.
Näistäkin asioista (OHC:n nokan kestävyydestä) on puhuttu täällä paljon. Omat kokemukset rajoittuu lähinnä tohon Burtonin bf63:een. Se on kyllä kestänyt ainakin tähän asti ihan hyvin noi seuraajien rasitukset. Siellä on kent camssin tublajouset ja imuvenoihin on koneistettu yhdet lukkourat lisää seuraajakulmien passailun vuoksi.
Kuitenkin olen nyt oppinut täältä niin paljon lisää, että pelkään ton nykyisen kombinaation olevan todella paljon metsässä oikeasta kilpakoneesta, mutta kuitenkin kadulla on toiminut ihan hyvin.

SLEI

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 4. 21:31:59 2004

Mulla on Cossun nokka-akselin laakeripinnoissa pieniä uria, onko joku niitä täyttänyt? Kannessa taitaa olla nokkapukin reiät hoonattu, kuinkahan paljon saa olla välystä nokan ja reiän välillä?
Pakopuolen painimissa ja nokissa olen havainnut muutamissa seteissä kulumaa, ilmeisesti sillä osastolla öljyn määrä ei riitä 2Wd kannessa?
Kaikenlaisia plasma yms. ruiskutustekniikoita on nykyään olemassa, onko joku korjauttanut jollain sellaisella Cosan nokkien laakeripintoja tai kampiakselia?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin