OHC:n jako

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

OHC:n jako

Viesti Kirjoittaja Samil » Su Marraskuu 7. 18:04:16 2004

Voiko 1600 OHC:n jako olla merkkien mukaan ~1,5cm pielessä ja auto kuitenkin toimii näennäisesti, ehkä kuulostaa vähän kummalliselta ? Ei kai nuo merkitkään valehtele noin paljoa ?

nova
Ylläpitäjä

Re: OHC:n jako

Viesti Kirjoittaja nova » Su Marraskuu 7. 18:56:16 2004

Samil kirjoitti:Voiko 1600 OHC:n jako olla merkkien mukaan ~1,5cm pielessä ja auto kuitenkin toimii näennäisesti, ehkä kuulostaa vähän kummalliselta ? Ei kai nuo merkitkään valehtele noin paljoa ?
Eli siis yhden hampaan pielessä vai? Kyllä se yleensä toimii, mutta kuulostaa juurikin vähän epäilyttävältä..

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: OHC:n jako

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Marraskuu 7. 19:26:17 2004

Samil kirjoitti:Voiko 1600 OHC:n jako olla merkkien mukaan ~1,5cm pielessä ja auto kuitenkin toimii näennäisesti, ehkä kuulostaa vähän kummalliselta ? Ei kai nuo merkitkään valehtele noin paljoa ?
jos noin paljo merkkien mukaan on sivussa, niin taitaa jako tosiaan olla sen hampaan sivussa.. ei ne merkit tosin mullakaan ihan just kohdilleen mene (joku 1-2mm suuntaan tai toiseen) mutta kyllä 1.5cm on jo aika sivussa. kyllä se varmaan jotenkin toimii vaikka sivussa oliskin mutta tehot on varmaan kateissa + venttiili/mäntä kosketus on mahdollinen 1.6ohc tapauksessa...

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Su Marraskuu 7. 20:50:07 2004

No joo, hampaan se oli pielessä. Näytti vaan yhtäkkiä merkeistä, että olisi pari-kolme hammasta. Nyt se kuulostaakin siltä miltä pitää.

Vastaa Viestiin