Sytkä ja kaasarikysymyksiä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

Sytkä ja kaasarikysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Marraskuu 9. 12:51:12 2004

Muutama kysymys Sierran kaasarista ja sytkähommista. Tsekatkaapa www.samicro.fi/escort

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ti Marraskuu 9. 12:55:37 2004

Eli siis tuo alhaalla oleva 9.11. kohta?

Ne korkeat HC-päästöt muuten johtuivat todennäköisesti siitä, ettei jako ollut kohdallaan.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Marraskuu 9. 13:05:16 2004

Jep, se alimmainen päivitys. Jako ei ollut kohdallaan, mutta laitoin sen kohdalleen. Onko sitten ollut tarpeeksi kauan pielessä ja joku venttiili ei enää karstan vuoksi mennyt kunnolla kiinni ? No, aivan sama, ei juuri innosta uhrata ajatuksia tuohon tonnikuussataseen...

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ti Marraskuu 9. 13:17:44 2004

Samil kirjoitti:Jep, se alimmainen päivitys. Jako ei ollut kohdallaan, mutta laitoin sen kohdalleen. Onko sitten ollut tarpeeksi kauan pielessä ja joku venttiili ei enää karstan vuoksi mennyt kunnolla kiinni ? No, aivan sama, ei juuri innosta uhrata ajatuksia tuohon tonnikuussataseen...
Ai niin siis jako oli kuitenkin kohdallaan konttorilla? Tuskin se vika sitten siitä johtui. Jos välykset on kohdallaan niin venttiilivika on toki mahdollinen, mutta voihan se johtua jostain muustakin. Tosin, mitäpä tuolla enää väliä, jos kone pääsi jo eläkkeelle.. :)

Unohtui mainita, että laita siihen 2-litraseen se 2-litrasen kaasari, mikäli vaan saat sen toimimaan (taisi olla jo sitä sähköohjattua mallia?), siinä on isommat suuttimet kuin siinä 1600:sen kaasarissa.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Marraskuu 9. 13:31:21 2004

nova kirjoitti:
Unohtui mainita, että laita siihen 2-litraseen se 2-litrasen kaasari, mikäli vaan saat sen toimimaan (taisi olla jo sitä sähköohjattua mallia?), siinä on isommat suuttimet kuin siinä 1600:sen kaasarissa.
Niin suunnittelinkin, silloinhan kytken Escorttiin tuon koko sytkähässäkän josta menee kaasarillekin liitin.
Minkä johdon kytken mihinkin, kas siinäpä pulma ;)

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ti Marraskuu 9. 13:54:34 2004

Samil kirjoitti:Niin suunnittelinkin, silloinhan kytken Escorttiin tuon koko sytkähässäkän josta menee kaasarillekin liitin.
Minkä johdon kytken mihinkin, kas siinäpä pulma ;)
Kieltämättä kyllä, mutta eiköhän täältä joku löydy joka on vastaavan projektin tehnyt.. :P

Periaatteessa voisin veikata, että homma toimisi ainakin niin, että siirrät kaikki sähköhilut Sierrasta Escoon, sytkät ym. Sitten ei ainakaan tarvitsisi käydä arpomaan johtoja.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Marraskuu 9. 14:07:25 2004

nova kirjoitti: Periaatteessa voisin veikata, että homma toimisi ainakin niin, että siirrät kaikki sähköhilut Sierrasta Escoon, sytkät ym. Sitten ei ainakaan tarvitsisi käydä arpomaan johtoja.
Jep, niin siirrän, mutta:

http://www.samicro.fi/escort/kuvat/johdot2.jpg
http://www.samicro.fi/escort/kuvat/johdot3.jpg

Noille pitää löytää kaverit Escortin konehuoneesta.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Marraskuu 9. 14:10:13 2004

Ja optiona vielä, onko tuosta sytkä/kaasarinohjaus -systeemistä mahdollista teurastaa kaasariin liittyvät piuhat irti, jotta jää vain sytkäpuolen johdot jäljelle ? Lähinnä tuo siksi, jos laitan jossain vaiheessa eri kaasarin/kaasarit.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Marraskuu 9. 16:57:05 2004

Mitään sähköohjattuja kaasareita tueta. :shock:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ti Marraskuu 9. 20:13:24 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Mitään sähköohjattuja kaasareita tueta. :shock:
Sillä sen vaan saa näihin kiireisiin liikenteeseen ja leimalle. Viimeisimmässä kysymyksessähän mä aihetta jo vähän raottelin muiden kaasareiden suhteen...

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ti Marraskuu 9. 21:23:39 2004

Se kakslitrasen kaasari on kyllä semmonen arvoitus että laita ihmeessä se 1600 kaasari. on ainakin varmatoimisempi ja aukee läpätkin polkimesta :wink:
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Vastaa Viestiin