Polttimoilla eroa?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Polttimoilla eroa?
Kertokaapas kokemuksia ajovalo polttimoista. Onko hirveesti eroa esim. näillä mitkä loistaa sinistä tai valkoista valoa?? Muistaakseni philips mainosti jotain uusia tehokkaita polttimoita? Nyt ei puhuta 100wattisista vaan ihan normaaleista.
Ajattelin escoon vaihtaa lisäpitkien polttimot vähän parempii jos se auttaisi hieman näkemään syksyn pimennossa.
Ajattelin escoon vaihtaa lisäpitkien polttimot vähän parempii jos se auttaisi hieman näkemään syksyn pimennossa.
Ex Ford Escort RS2000 -92
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Valaisuteknisesti paras vaihtoehto lienee tällä hetkellä nuo plus 50-60% tavallista valoa antavat merkkilamput kuten Philips, Osram ja GE. Huomattavaa on kuitenkin että minkä valotehossa saavuttaa, sen kestoiässä menettää. Nuo siis ovat normaalia hyvälaatuista perushoonelosta joissain tapauksissa huomattavastikin lyhytikäisempiä, mainitsemistani ilmeisesti GE kuitenkin pitkäikäisin.
Noi 'siniset' valot on ainakin mun mielestä hieman makukysymys. Se 'sinisyys' kyllä näyttää silmälle kirkkaammalta - esim ajoratamerkinnät erottuu selvästi paremmin kuin tavallisen värisellä polttimolla - mutta ainakin oma käsitys on se että valojen näyttämä matka kyllä häviää edellämainituille prosenttipolttimoille. Ja onhan se ihan ajateltavissakin, ei se valoteho ainakaan lisäänny kun polttimon lasin pintaan laitetaan mikä tahansa pinnoite/suodatus.
Ja se Philipsin uutuus on tuo Night Guide -lamppu, joka on omassakin autossa tällä hetkellä testin alla. Sehän on tuo +50% polttimo jonka lasissa on sinistä, kirkasta ja keltaista. Idea on se että 'siniseksi' suodatettu valo ohjautuu tien oikeaan laitaan joka parantaa niiden mainitsemieni tiemerkintöjen näkyvyyttä. Polttimon lasin kirkkaasta kohdasta tuleva valo kohdistuu suoraan eteenpäin joten toimivuus sen osalta lienee lähellä tuota +50% polttimoa. Tähän asti mielestäni varsin kelpo idea. Mutta noiden lisäksihän sitten tien vasemmalle puolelle näyttävä valo onkin keltaistettu, ties mistä syystä, mutta ainakin minust asiinä ei ole mitään järkeä. Jutun jujuhan lienee parempi toimivuus huonolla säällä ja vastaantulijoiden vähempi häikäisy - jotka alunperin keltaisten H4 idea olikin (jos unohdetaan Ranskalaisten sota-ajan pulinat) - mutta ainakin mun mielestä se keltainen osa on laitettu polttimoon pelkästään sen takia että 'kolmeosainen' polttimo on raflaavampi ja myyvämpi kuin 'kaksiosainen'. Eli hyvä idea, mutta mielestäni pilattu turhalla huuhaalla, sininen piennarviivan valaistus ja loput valkoista olisi riittänyt.
Jahka jaksan, Osramin tavallisen väriset +60% löytävät tiensä autooni. Oli muuten tuossa viimevuodenmallissa GE:n +60% polttimot defaulttina.
Noi 'siniset' valot on ainakin mun mielestä hieman makukysymys. Se 'sinisyys' kyllä näyttää silmälle kirkkaammalta - esim ajoratamerkinnät erottuu selvästi paremmin kuin tavallisen värisellä polttimolla - mutta ainakin oma käsitys on se että valojen näyttämä matka kyllä häviää edellämainituille prosenttipolttimoille. Ja onhan se ihan ajateltavissakin, ei se valoteho ainakaan lisäänny kun polttimon lasin pintaan laitetaan mikä tahansa pinnoite/suodatus.
Ja se Philipsin uutuus on tuo Night Guide -lamppu, joka on omassakin autossa tällä hetkellä testin alla. Sehän on tuo +50% polttimo jonka lasissa on sinistä, kirkasta ja keltaista. Idea on se että 'siniseksi' suodatettu valo ohjautuu tien oikeaan laitaan joka parantaa niiden mainitsemieni tiemerkintöjen näkyvyyttä. Polttimon lasin kirkkaasta kohdasta tuleva valo kohdistuu suoraan eteenpäin joten toimivuus sen osalta lienee lähellä tuota +50% polttimoa. Tähän asti mielestäni varsin kelpo idea. Mutta noiden lisäksihän sitten tien vasemmalle puolelle näyttävä valo onkin keltaistettu, ties mistä syystä, mutta ainakin minust asiinä ei ole mitään järkeä. Jutun jujuhan lienee parempi toimivuus huonolla säällä ja vastaantulijoiden vähempi häikäisy - jotka alunperin keltaisten H4 idea olikin (jos unohdetaan Ranskalaisten sota-ajan pulinat) - mutta ainakin mun mielestä se keltainen osa on laitettu polttimoon pelkästään sen takia että 'kolmeosainen' polttimo on raflaavampi ja myyvämpi kuin 'kaksiosainen'. Eli hyvä idea, mutta mielestäni pilattu turhalla huuhaalla, sininen piennarviivan valaistus ja loput valkoista olisi riittänyt.
Jahka jaksan, Osramin tavallisen väriset +60% löytävät tiensä autooni. Oli muuten tuossa viimevuodenmallissa GE:n +60% polttimot defaulttina.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
ensimmäisenä kannattaa mitata kuinka paljon sinne lampun kantaan tulee virtasta. Fordin "laadukkaat" sähköt tietäen (juu... asian Tuntijoille tässä vaihdeessa.. VAG vehkeissä sama vika
) korjattavaa on. Eli uudet paksut piuhat releohjauksella umpioille.
Vakio umpioihin ei kannata muutenkaan mitään 100w polttimoita laittaa kun sulaavat *ituralleen.

Vakio umpioihin ei kannata muutenkaan mitään 100w polttimoita laittaa kun sulaavat *ituralleen.
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
minkäs laista polttimoo -96 mondeoon suositeltais että sais lisää valotehoo nykyset vähän heikot
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
on kirkkaat umpiot vika ei oo niissä ja kummakki umpiot vaihettu vähän reilu vuosi sitten kolarikorjauksen yhteydessäHessu kirjoitti:Vanhakoppaisessa Mondeossa kannattaa ekana katsoa että ajovalojen lasit ovat kirkkaat. Uusien vaihtamisen huomaa varmuudella


edit:ei oo keltapohjaset
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78