Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
MikaM
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja MikaM » To Marraskuu 11. 1:27:09 2004
Haluisin hiukan neuvoa ton pirssin kanssa..
eli mikä noissa 2.4 v6 koneissa on kun tuntuu että kaikki muutama mitä oon nähny nakuttaa ku vanha sierra

??? onko nokka-akselin vaihtopuuhia vai? kaveri otti sen verran auki että sano kuluneeks.. eli mitäköhän moinen homma kustantaa? kuulin myös että koko kone pitää ottaa pois että homman saa hoidettua, pitääkö paikkaansa? ja onko kannattavaa vai pitäiskö suoraan ostaa cossu scorpion kone? sellasen projektin hinta ja mistä sellasta lähtis ettimään?
ja miten moinen kone uppoaa tuonne? mahtaneeko tulla paljonkin muutettavaa...
sitten sellainen vielä että miten lukkoperän asennus tapahtuu ja mistä moiset palikat saa? ja mielellään tietty niidenkin hinta.
hirveesti kysymyksiä
oikein hävettää kun ite ton laittamisen kanssa vielä "vähän" hukassa... mutta minkä voi kun ennen ei ole tarvinnut eikä ollut edes mahd opetella..
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 11. 8:41:15 2004
2.4 kone on hydrauli nostajilla ja yleensä öljyn vaihto auttaa ensihätään.
mahtumisen puolesta cossu scorpin moottori menee sinne heittämällä mutta sit tullaankin muihin eli toiminta asioihin ja paras on varmaan laittaa sinne cossun kone ja laatikko johtoineen kaikkineen.
ja ensin ,ennenkuin rupee liikaa hötkyileen niin kannattaa kattoa saksan maalta suoraan scorppia joka olis 24v ,ei nimittäin tarvis ruuvata tekniikkaa kiinni.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
jouni
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja jouni » To Marraskuu 11. 8:45:47 2004
Aivan. Hinnat Scorpio Cossuilla alkaa Saksassa jostain alle 1000e:sta, eli itse ainakin mieluummin pistäisin kilpiin tuollaisen kuin alkaisin takniikan vaihtohommiin ja kikkailemaan prosenttien kanssa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 11. 11:07:00 2004
Olen tehnyt tekniikanvaihto scorpio cossun joskus. hommaa on. Sähköt ja puolet alustasta menee vaihtoon moottorin ohella. Nykyään scorpio cossut ja verot niihin ovat niin halpoja, ettei edes kannata harkita posentti hirviön tekoa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
MikaM
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja MikaM » To Marraskuu 11. 15:24:04 2004
no nyt syksyn tullen kun tuossa ajoin niin ei edes 350km matkalla kone lämminnyt. ainakaan mittarin mukaan. koko ajan lämmöt alle norm. mistäs moinen?
itse tuossa mietin että voiko olla venttiileissä jotain häikkää? esim että olis varret karstottunu tms??
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 11. 15:32:59 2004
MikaM kirjoitti:no nyt syksyn tullen kun tuossa ajoin niin ei edes 350km matkalla kone lämminnyt. ainakaan mittarin mukaan. koko ajan lämmöt alle norm. mistäs moinen?
itse tuossa mietin että voiko olla venttiileissä jotain häikkää? esim että olis varret karstottunu tms??
mittaas lämmöt todellisella mittarilla.
syitä voi olla monia.
termari auki
anturi loppu
mittari kuoleutunut.
tietysti ventiilin varret voi olla karsottunut ,,,pahastikki ,mut sillä ei ole mitään tekemistä sun koneen lämpöjen kanssa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Tero_s
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Tero_s » To Marraskuu 11. 18:44:51 2004
sierra friikki kirjoitti:2.4 kone on hydrauli nostajilla ja yleensä öljyn vaihto auttaa ensihätään.
Eipä taida olla, mun -87 2.4 ei ainakaan ole. Muistaakseni vain 2.9:jä on hydraulinostajilla.
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 11. 22:02:18 2004
kyl 2.4 on rinnakkaismalli 2.9lle ja olis hyd nostajat.
muista että siinä ,,,siis molemmissa on kuitenkin myös ruuvit
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
scorpio4x4
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Viesti
Kirjoittaja scorpio4x4 » To Marraskuu 11. 23:19:16 2004
Ehottomasti fiksumpi homma tuoda cossu 24v saksasta ku käydä rakentelee.... Kaks oon tuonu tänä vuonna ja katellaan kolmatta......
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 12. 9:38:48 2004
germanviksillä lento makso mulla 55 egee veroineen ja takas tulo laivalla 502 egee (kaks henkeä laivassa,oma hytt).
keskiviikkona mennään taas

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Tero_s
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Tero_s » Pe Marraskuu 12. 10:07:32 2004
sierra friikki kirjoitti:kyl 2.4 on rinnakkaismalli 2.9lle ja olis hyd nostajat.
muista että siinä ,,,siis molemmissa on kuitenkin myös ruuvit
Juu, on rinnakkaismalli mutta myös 2.9 koneita oli muistaakseni ilman hydraulisia nostimia.
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 12. 11:09:04 2004
Tero_s kirjoitti:sierra friikki kirjoitti:kyl 2.4 on rinnakkaismalli 2.9lle ja olis hyd nostajat.
muista että siinä ,,,siis molemmissa on kuitenkin myös ruuvit
Juu, on rinnakkaismalli mutta myös 2.9 koneita oli muistaakseni ilman hydraulisia nostimia.
nyt tuli sellainen asia että vaatii tutkimuksia.
nimittäin jos 2.9 koneita oli ilman hyd nostajia niin sit kaikki 2.9 osat ei olekkaan vaihtokelpoisia keskenään.
olen ihmetellyt erästä asiaa.
sierraan tuli 2.9 kone 10/88 uutena koneena ja ne kaikki oi hyd nostajilla.
mut sitä ennen scorpissa oli 2.9 kone. olisko se ollut sitten ilman hyd nostajia.
nimittäin missään manuaaleissa on ole asiaan törmännyt että 2.9 annettais venan säätö arvot(ja samaten 2.4)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 12. 11:34:28 2004
2.4 koneeseen löytyy säätöarvot mutta 2.9 ei. Tuosta omastani oli säädetty venat taannoin. Eli jos napsuttelee niin säädetään hydraulinostimilla varustetut venat

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 12. 12:50:17 2004
niin perus säätö sihen 2.9 pitää tehä jos on pielessä

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Harju
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Harju » Ke Marraskuu 17. 9:05:44 2004
Terve! Miten on tuon 2.9i 24v koneen kanssa? Onko siinä myös säätömahdollisuutta ?
Mulla naputtaa hydraulinostajat eikä öljynvaihto auttanut
Pitäis jostain löytää korjauskäsikirjaa tuohon, on ihan uus kone minulle.
-
Corleone
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Corleone » To Marraskuu 18. 19:36:18 2004
Harju kirjoitti:Terve! Miten on tuon 2.9i 24v koneen kanssa? Onko siinä myös säätömahdollisuutta ?
Mulla naputtaa hydraulinostajat eikä öljynvaihto auttanut
Pitäis jostain löytää korjauskäsikirjaa tuohon, on ihan uus kone minulle.
Terve. 24V koneessa ei ole säätö mahdollisuutta. Nokat kannessa samalla lailla kuin esim siera cossussa eli siis nokka painaa suoraan nostajaa.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 18. 21:38:01 2004
tarkasta öljynpaine ja sen jälkeen jos on kunnosssa harkitse moottorin kunnostusta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia