Scorpiosta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MikaM
Ylläpitäjä

Scorpiosta

Viesti Kirjoittaja MikaM » To Marraskuu 11. 1:27:09 2004

Haluisin hiukan neuvoa ton pirssin kanssa..

eli mikä noissa 2.4 v6 koneissa on kun tuntuu että kaikki muutama mitä oon nähny nakuttaa ku vanha sierra :roll: ??? onko nokka-akselin vaihtopuuhia vai? kaveri otti sen verran auki että sano kuluneeks.. eli mitäköhän moinen homma kustantaa? kuulin myös että koko kone pitää ottaa pois että homman saa hoidettua, pitääkö paikkaansa? ja onko kannattavaa vai pitäiskö suoraan ostaa cossu scorpion kone? sellasen projektin hinta ja mistä sellasta lähtis ettimään?

ja miten moinen kone uppoaa tuonne? mahtaneeko tulla paljonkin muutettavaa...

sitten sellainen vielä että miten lukkoperän asennus tapahtuu ja mistä moiset palikat saa? ja mielellään tietty niidenkin hinta.

hirveesti kysymyksiä :oops:

oikein hävettää kun ite ton laittamisen kanssa vielä "vähän" hukassa... mutta minkä voi kun ennen ei ole tarvinnut eikä ollut edes mahd opetella..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 11. 8:41:15 2004

2.4 kone on hydrauli nostajilla ja yleensä öljyn vaihto auttaa ensihätään.

mahtumisen puolesta cossu scorpin moottori menee sinne heittämällä mutta sit tullaankin muihin eli toiminta asioihin ja paras on varmaan laittaa sinne cossun kone ja laatikko johtoineen kaikkineen.

ja ensin ,ennenkuin rupee liikaa hötkyileen niin kannattaa kattoa saksan maalta suoraan scorppia joka olis 24v ,ei nimittäin tarvis ruuvata tekniikkaa kiinni.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Marraskuu 11. 8:45:47 2004

Aivan. Hinnat Scorpio Cossuilla alkaa Saksassa jostain alle 1000e:sta, eli itse ainakin mieluummin pistäisin kilpiin tuollaisen kuin alkaisin takniikan vaihtohommiin ja kikkailemaan prosenttien kanssa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 11. 11:07:00 2004

Olen tehnyt tekniikanvaihto scorpio cossun joskus. hommaa on. Sähköt ja puolet alustasta menee vaihtoon moottorin ohella. Nykyään scorpio cossut ja verot niihin ovat niin halpoja, ettei edes kannata harkita posentti hirviön tekoa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MikaM
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MikaM » To Marraskuu 11. 15:24:04 2004

no nyt syksyn tullen kun tuossa ajoin niin ei edes 350km matkalla kone lämminnyt. ainakaan mittarin mukaan. koko ajan lämmöt alle norm. mistäs moinen?

itse tuossa mietin että voiko olla venttiileissä jotain häikkää? esim että olis varret karstottunu tms??

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 11. 15:32:59 2004

MikaM kirjoitti:no nyt syksyn tullen kun tuossa ajoin niin ei edes 350km matkalla kone lämminnyt. ainakaan mittarin mukaan. koko ajan lämmöt alle norm. mistäs moinen?

itse tuossa mietin että voiko olla venttiileissä jotain häikkää? esim että olis varret karstottunu tms??
mittaas lämmöt todellisella mittarilla.
syitä voi olla monia.
termari auki
anturi loppu
mittari kuoleutunut.
tietysti ventiilin varret voi olla karsottunut ,,,pahastikki ,mut sillä ei ole mitään tekemistä sun koneen lämpöjen kanssa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » To Marraskuu 11. 18:44:51 2004

sierra friikki kirjoitti:2.4 kone on hydrauli nostajilla ja yleensä öljyn vaihto auttaa ensihätään.
Eipä taida olla, mun -87 2.4 ei ainakaan ole. Muistaakseni vain 2.9:jä on hydraulinostajilla.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 11. 22:02:18 2004

kyl 2.4 on rinnakkaismalli 2.9lle ja olis hyd nostajat.
muista että siinä ,,,siis molemmissa on kuitenkin myös ruuvit
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » To Marraskuu 11. 23:19:16 2004

Ehottomasti fiksumpi homma tuoda cossu 24v saksasta ku käydä rakentelee.... Kaks oon tuonu tänä vuonna ja katellaan kolmatta......
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 12. 9:38:48 2004

germanviksillä lento makso mulla 55 egee veroineen ja takas tulo laivalla 502 egee (kaks henkeä laivassa,oma hytt).
keskiviikkona mennään taas :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Marraskuu 12. 10:07:32 2004

sierra friikki kirjoitti:kyl 2.4 on rinnakkaismalli 2.9lle ja olis hyd nostajat.
muista että siinä ,,,siis molemmissa on kuitenkin myös ruuvit
Juu, on rinnakkaismalli mutta myös 2.9 koneita oli muistaakseni ilman hydraulisia nostimia.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 12. 11:09:04 2004

Tero_s kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:kyl 2.4 on rinnakkaismalli 2.9lle ja olis hyd nostajat.
muista että siinä ,,,siis molemmissa on kuitenkin myös ruuvit
Juu, on rinnakkaismalli mutta myös 2.9 koneita oli muistaakseni ilman hydraulisia nostimia.
nyt tuli sellainen asia että vaatii tutkimuksia.
nimittäin jos 2.9 koneita oli ilman hyd nostajia niin sit kaikki 2.9 osat ei olekkaan vaihtokelpoisia keskenään.
olen ihmetellyt erästä asiaa.
sierraan tuli 2.9 kone 10/88 uutena koneena ja ne kaikki oi hyd nostajilla.
mut sitä ennen scorpissa oli 2.9 kone. olisko se ollut sitten ilman hyd nostajia.
nimittäin missään manuaaleissa on ole asiaan törmännyt että 2.9 annettais venan säätö arvot(ja samaten 2.4)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 12. 11:34:28 2004

2.4 koneeseen löytyy säätöarvot mutta 2.9 ei. Tuosta omastani oli säädetty venat taannoin. Eli jos napsuttelee niin säädetään hydraulinostimilla varustetut venat :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 12. 12:50:17 2004

niin perus säätö sihen 2.9 pitää tehä jos on pielessä :shock:
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Harju
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Harju » Ke Marraskuu 17. 9:05:44 2004

Terve! Miten on tuon 2.9i 24v koneen kanssa? Onko siinä myös säätömahdollisuutta ?
Mulla naputtaa hydraulinostajat eikä öljynvaihto auttanut

Pitäis jostain löytää korjauskäsikirjaa tuohon, on ihan uus kone minulle.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » To Marraskuu 18. 19:36:18 2004

Harju kirjoitti:Terve! Miten on tuon 2.9i 24v koneen kanssa? Onko siinä myös säätömahdollisuutta ?
Mulla naputtaa hydraulinostajat eikä öljynvaihto auttanut

Pitäis jostain löytää korjauskäsikirjaa tuohon, on ihan uus kone minulle.
Terve. 24V koneessa ei ole säätö mahdollisuutta. Nokat kannessa samalla lailla kuin esim siera cossussa eli siis nokka painaa suoraan nostajaa.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 18. 21:38:01 2004

tarkasta öljynpaine ja sen jälkeen jos on kunnosssa harkitse moottorin kunnostusta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin