OHC:n turbopakosarja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

OHC:n turbopakosarja

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 13. 23:28:51 2004

Semmosta on tullu tässä värkättyä.

Alkaa olemaan loppusuoralla 8)

Laipat leikkasin kaasulla lattaraudasta ja mutkat on Onnisen vesijohtomutkia. Migillä rojautin kiinni palaset toisiinsa.
Mites muut olette tehneet kyseisiä vempeleitä?
Jäsen #606

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Marraskuu 14. 9:08:06 2004

Plasma leikkurilla laipat ja tig:llä hitsaus ettei mig:n tikunpätkät mene turbosta läpi.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Marraskuu 14. 10:42:20 2004

sprint kirjoitti:Plasma leikkurilla laipat ja tig:llä hitsaus ettei mig:n tikunpätkät mene turbosta läpi.
Sanoisin että aika hyvä huomio :wink: moniko kotirytääjä ottanu huomioon.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 14. 11:04:55 2004

Eipä sinne mitään sisäpuolelle jääny. Kaikkiin saumoihin pääsee vieläpä sormin koettamaan kun on niin vähäisessä määrin niitä. Pitää joku santapaperipallo pistää johonkin vaijerin pätkään ja vähän surauttaa sillä niin lähtee paska pois ainakin.
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 14. 11:47:11 2004

itse olen aina ajanut saumat sisäpuolelta ennen seuraavan hitsaamista hiomalaikan kanssa ettei ole mitään "lentoon" lähtevää.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Su Marraskuu 14. 11:50:06 2004

laipat laserilla ja hitsaus Tigillä, kaasut putken sisään ennen hitsausta ja hyvä tulee...lopuksi lasikuulapuhallus koko setille tai sitten kiillotus... :D

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Su Marraskuu 14. 18:16:32 2004

Laipat jyrsimällä, valmiista mutkista tigillä kasaan, joka sauman jälkeen sisäpuolen varmistus, raepuhallus sisältä ja päältä, jännityksenpoisto hehkutus uunissa ja lopuks tiivistepintojen oikasu ja mastonin hopea lämpömaali pintaan. Halpa maali ja on vielä kun uusi vaikka on kesän ollu ajossa.

kai
Viestit: 547
Liittynyt: To Lokakuu 2. 13:11:12 2003
Paikkakunta: Hirvikylä, Lapua

Viesti Kirjoittaja kai » Su Marraskuu 14. 18:33:21 2004

laipat plasmalla, putket tigillä..
Audi A3 8P 2.0tdi -04
Escort mk2 RS2000 -76 r.SS

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ma Marraskuu 15. 16:04:43 2004

rikke kirjoitti:Laipat jyrsimällä, valmiista mutkista tigillä kasaan, joka sauman jälkeen sisäpuolen varmistus, raepuhallus sisältä ja päältä, jännityksenpoisto hehkutus uunissa ja lopuks tiivistepintojen oikasu ja mastonin hopea lämpömaali pintaan. Halpa maali ja on vielä kun uusi vaikka on kesän ollu ajossa.
Mitä on sisöpuolen varmistus?
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Marraskuu 15. 19:09:03 2004

Walderama kirjoitti:
rikke kirjoitti:Laipat jyrsimällä, valmiista mutkista tigillä kasaan, joka sauman jälkeen sisäpuolen varmistus, raepuhallus sisältä ja päältä, jännityksenpoisto hehkutus uunissa ja lopuks tiivistepintojen oikasu ja mastonin hopea lämpömaali pintaan. Halpa maali ja on vielä kun uusi vaikka on kesän ollu ajossa.
Mitä on sisöpuolen varmistus?


Tarkotin vaan, et siistii sisäpuolen jos on tullu sauma läpi.

Vastaa Viestiin