huohotuksen keräilysäiliö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

huohotuksen keräilysäiliö

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Marraskuu 19. 17:50:32 2004

olisiko kellään kaupallisesta(putkimalli) keräilysäiliöstä hyviä kuvia/mittoja(säiliön halkasija,korkeus,lähtöjen halkasijat),tarkotus olis tuollanen ite väsätä ja mahdollisesti koittaa mites toi kiillotus onnistus alottelijalta.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, Pe Marraskuu 19. 17:57:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Marraskuu 19. 17:53:49 2004

Itellä on kans tekeillä. Mites ne letkut? Kuinka monta nippaa tohon säiliöön täytyy pistää?
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 19. 18:22:58 2004

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 19. 18:28:34 2004

Meinasit sitten kerralla masentaa rakentelijan :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Marraskuu 19. 18:34:02 2004

ukormi kirjoitti:
Meinasit sitten kerralla masentaa rakentelijan :D
ei kai noi mitään masenna
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Marraskuu 19. 18:51:13 2004

Onhan noissa hieman hitsaamista ja etenkin kiillottamista.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Marraskuu 19. 18:52:16 2004

hienoja ovat löytyskö mittoja tuohon kerääjäpönttöön ja mielipiteitä tarviiko olla noin iso halkasijaltaan?joitain kuvia katellu ja joissaki kuvissa halkasijaltaan pienempiäki ollu.juu kiillottamista riittää,mutta olishan sit hieno kehasta,että ite oon tehny ja kiillottanu :lol:
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, Pe Marraskuu 19. 18:54:03 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Marraskuu 19. 18:53:49 2004

ukormi kirjoitti:Onhan noissa hieman hitsaamista ja etenkin kiillottamista.
Tikki kouraan ja kova kiillotus
#446

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Marraskuu 19. 19:00:51 2004

noita mittoja pliis...et pääsis koittaan kuinka äijän käy :roll:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 19. 19:48:44 2004

rs11 kirjoitti:noita mittoja pliis...et pääsis koittaan kuinka äijän käy :roll:
10cm halk.
nuo yläputket 16mm
alaputki 10mm ja iso alhaalla 24mm.
Jotain sinnepäin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 19. 19:49:58 2004

ukormi kirjoitti:
Meinasit sitten kerralla masentaa rakentelijan :D
Eikös siinä kysytty "olisiko kellään kaupallisesta(putkimalli) keräilysäiliöstä hyviä kuvia" 8)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Marraskuu 19. 19:59:21 2004

mullon siivessä öljynkerääjä. voit tulla katteleen ja ihmetteleen sitä, jos haluat. on isompi mitä noi, mutta itse säiliön kokoahan voi vapaasti muuttaa.

se näkyy kyllä tossa Cossun konehuoneen kuvassakin vasemmassa reunassa keskellä, ilmanputsarin yläpuolella. toihan ei nyt taida sen mallinen olla, mitä ajattelit, mutta toi tuntuisi aika hyvin toimivan.

itseasiassa ton paikka olisi muuten hyvä tuossa, mutta voi olla että joutuu siirtämään, kun pitäisi se polttoainelämmitin laittaa jonnekin, ja hieman tuota kohtaa ajattelin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Marraskuu 19. 20:16:57 2004

juu siipicossu kuvia kysyttiin ja saatiin ja mittoja myös.kiitos noista...hectori voisin livenä tulla kattoon ton sun "pöntön"ja muuteni toi sun piili kiinnostaa hirveesti,eli mites huomenna ootko maisemissa iltapäivällä?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Marraskuu 19. 20:25:57 2004

rs11 kirjoitti:juu siipicossu kuvia kysyttiin ja saatiin ja mittoja myös.kiitos noista...hectori voisin livenä tulla kattoon ton sun "pöntön"ja muuteni toi sun piili kiinnostaa hirveesti,eli mites huomenna ootko maisemissa iltapäivällä?
joo, mä oon menossa huomenna verstaalle ton siiven kanssa. varmaan joskus 14-15 aikaan oon paikalla, ja siitä eteenpäin. mä voin pistellä sulle privana osoitetta mihin voi tulla.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Marraskuu 19. 20:46:36 2004

joo pistin sulle privaa,mut tulihan nää jo selväks mitä kyselin,eli taidampa tulla poikkeen paikan päällä,ni voidaan heittää legendaan lissää :lol:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 19. 23:24:58 2004

Jännä kun nyt ei löydy yhtään oikeaa kuvaa, mutta tollanen pönttö mulla on kummassakin padassa kiinni:

http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... pontto.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Marraskuu 20. 0:05:41 2004

asiassa pysyen..

missä vaiheessa on hyvä heittää toi keräyspönttö kiinni? isompia tehoja 300-350hv ylöspäin.. :?:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Marraskuu 20. 8:56:54 2004

siipicossu tuossa sun purkissa on kaksi putkee alhaalla,toinen paksu ja toinen ohut.toinen on paluu öljypohjaan(ohut vai paksu?)ja mikä sitten se toinen on(ohut tai paksu)?...huohotus lohkosta? jos niin kuinka toimii.palaako myös siitä öljy takas öljypohjaan silloin ku ei oo veto päällä tai auto sammuksissa.entä mistä paineet pääsee ulkoilmaan,ettei tuu suljettua systeemiä tehtyä.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Marraskuu 20. 11:06:42 2004

Paljon melua tyhjästä (pöntöstä) :?
Se on ihan sama miten ja mistä niitä letkuja siihen pönttöön vetelee,
kun vaan pitää huolen siitä, että öljy jää pöntön pohjalle josta se voidaan tyhjentää. Poisto joko takaisin turbon imupuolelle, suodattimen kautta ilmaan, tai ilman suodatinta harakoitten nokkaan.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » La Marraskuu 20. 11:12:27 2004

Huohotuspönttä kannattaa laittaa heti jos on alkuperäinen huohotus järjestelmä.. Kattokaa cossunne imusarjaan ja painekoteloon. Järkyttävä näky. Itte laitoin kansirempan yhteydessä, samalla kiillotin imusarjan ja painekotelon.
Tässä kuva oma tekeleestä:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/rende ... height=449

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Marraskuu 20. 11:24:05 2004

jiivee kirjoitti:Huohotuspönttä kannattaa laittaa heti jos on alkuperäinen huohotus järjestelmä.. Kattokaa cossunne imusarjaan ja painekoteloon. Järkyttävä näky. Itte laitoin kansirempan yhteydessä, samalla kiillotin imusarjan ja painekotelon.
Tässä kuva oma tekeleestä:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/rende ... height=449
toi näyttää selaselta ku mielessäni olin ajatellu tehä omaani,ainoo ero mitä suunnitelin niin laittasin ton suodattimen lähön sillain ettei pääsis noista putkista suoraan suodattimeen sylkäseen öljyä eli ylemmäksi kuin noi letkujen tulot.nooo voi olla hipostelua tuo ajatus,mutta sillai varmaan omaani teen.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » La Marraskuu 20. 11:30:29 2004

Tuo mun kuva on aika huono. Tossa mun pöntössä nuo kaksi letkua on hieman alempana kuin tuo suodattimen lähtö.
Kannattaa tehdä lisäksi myös sellanen kerääjäsäiliö mitä tyhjentelee sitten välillä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Marraskuu 20. 11:41:51 2004

rs11 kirjoitti:siipicossu tuossa sun purkissa on kaksi putkee alhaalla,toinen paksu ja toinen ohut.toinen on paluu öljypohjaan(ohut vai paksu?)ja mikä sitten se toinen on(ohut tai paksu)?...huohotus lohkosta? jos niin kuinka toimii.palaako myös siitä öljy takas öljypohjaan silloin ku ei oo veto päällä tai auto sammuksissa.entä mistä paineet pääsee ulkoilmaan,ettei tuu suljettua systeemiä tehtyä.
Ohut on paluu öljypohjaan ja paksumpi huohottaa paineet ulos.
Pöntössä on väliseinä sisällä (ei ihan ylös asti) joka estää että öljy ei valu siitä isosta pois. Sitämukaa kun sinne tulee öljyä niin valuu takaisin ö.pohjaan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Marraskuu 20. 12:01:19 2004

no sitähän mä vähä aattelinki et ei se lohkolta tuleva huohotus voisi siihen tulla,eli ei ollu melua tyhjästä pöntöstä :lol: .kuitenki ite teen tyhjän pöntön.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Marraskuu 20. 13:24:18 2004

rs11 kirjoitti:no sitähän mä vähä aattelinki et ei se lohkolta tuleva huohotus voisi siihen tulla,eli ei ollu melua tyhjästä pöntöstä :lol: .kuitenki ite teen tyhjän pöntön.
Tyhjä toimii tosi huonosti, kokeilin itse mersussa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Marraskuu 20. 22:16:37 2004

jrz.. miten toimi huonosti??tuntuu et kokoajan tulee uutta infoo pöntöstä tai muuten ei vaan jonkun mielestä toimi toisten laite...
HALUAISIN semmosen ohjeet et myös toimii.ei voi olla noin montaa kunnolla toimivaa systeemiä ku tässäki ehdotetaan,nyt niitä faktoja peliin eikä mutua.enkä väitä,että vastaukset olis mutua kaikki,mut pakko jotkut on olla,koska niin paljo erilaisia mielipiteitä.
_________________
sierra 2.1 tic kone 31.10.04

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Marraskuu 20. 22:26:50 2004

rs11 kirjoitti:jrz.. miten toimi huonosti??tuntuu et kokoajan tulee uutta infoo pöntöstä tai muuten ei vaan jonkun mielestä toimi toisten laite...
HALUAISIN semmosen ohjeet et myös toimii.ei voi olla noin montaa kunnolla toimivaa systeemiä ku tässäki ehdotetaan,nyt niitä faktoja peliin eikä mutua.enkä väitä,että vastaukset olis mutua kaikki,mut pakko jotkut on olla,koska niin paljo erilaisia mielipiteitä.
_________________
sierra 2.1 tic kone 31.10.04
PasiZ puheli jotain huonostitoimivuudesta... :roll:
#446

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Marraskuu 21. 8:33:20 2004

no pasiz se oliki joka kirjuutteli :oops: miten toimii huonosti tyhjä pönhö :shock:

Vastaa Viestiin