Lisää löylyä huusseihin...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Lisää löylyä huusseihin...

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Marraskuu 21. 22:42:52 2004

Pakkanen panee ja molemmissa huusseissa on vilu, scorpissa vähemmin ja sierrassa enemmin.

Minkälaisia termareita sinne olisi hyvä laitella kun scorppiin on jo kerran termari vaihdettu, ei flektiä paikallaan ja silti ei lämmöt jaksa nousta ku just norm alueen alalaitaan. paikallaan saa kyllä joskus nousemaan enemmänkin. Nin ja siinä ei tosissaan ollu flektiä koko kesänä ja silti pysyy lämmöt kurissa.

Sierrassa ei nouse edes sinne ja on sähkövatkaimella eli ei flektiä pyörimässä siinäkään.... Sierraan on kansiremppa tehty joskus taannoin ja termarin vaihdosta ei tietoa mutta onko siihen jotain muitakin vaihtoehtoja ku vakio, lievä saunatunnelma ei ainakaan minua haittaisi...

Jotain ehdotuksia?
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 21. 22:50:22 2004

kato onko lämmityslaitteen kennon letkut oikein päin. ylempää tuleva ylempään jne. se _voi_ tehdä kiusaa..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Marraskuu 21. 22:59:41 2004

vaihda uusi lämpötilaanturi, hintaa on muutama euro. sitten näät paljon se koneen lämpötila oikeasti on. jos nyt näyttää normaalia lämpötila lukemaa, niin vaihda lämppärin kenno.

jos sullon mittari, voit tietysti mitata kuinka lämmin se moottorin vesi on käyntilämpöisenä. ja siis vaaditaan lämpötilamittari, joka mielellään riittäisi tuonne 100 asteen tuntumille.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Marraskuu 21. 23:19:06 2004

No Scorpiosta sen verran vielä että kenno on uusittu kesällä ja jos lämmöt nousevat yli puolenvälin (kesäkuumalla), lähtee ilmastointikennon edessä oleva flekti pyörimään. Ja ilma on siis haaleaa/lämmintä ei lämmintä/kuumaa... Letkut ovat oikein päin.

Ja Sierrassa ilma on siis vain tosi haaleaa ja lämömittari ei edes nouse. Pahvi siellä on aina ed omistajan toimesta ollut.

Saako noihin mistään kuumempaa termaria?
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Marraskuu 21. 23:24:54 2004

Corleone kirjoitti: Saako noihin mistään kuumempaa termaria?
saa. kaikki merkkidiilereistä varaosaputiikkeihin myi termareita.ja eriasteisiakin vielä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Marraskuu 21. 23:37:31 2004

Hectori kirjoitti:
Corleone kirjoitti: Saako noihin mistään kuumempaa termaria?
saa. kaikki merkkidiilereistä varaosaputiikkeihin myi termareita.ja eriasteisiakin vielä.
:shock: Ai jaa??

Siis menen lähimpään varaosa putkaan ja sanon jotta -92 Cossu Scorppioon 92 asteinen termari, kiitos.

Johon se linkuttava ukkeli sanoo jotta ei kirjan mukaan saa kuin tuota ja se on 88.

No, pitää käydä kyselemässä.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Marraskuu 21. 23:37:58 2004

syylari pois ja letkut yhteen. :lol: :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 21. 23:53:38 2004

kannattaa kysellä eri paikoista, voihan olla että sen nilkuttavan nilkin osantoimittajalla on vain yhtä mallia mut jollain muulla firmalla voi olla listoilla muitakin asteita?

flektin antureitakin saa eri kokoisia, jos ei just mallijohtaista niin saahan sinne patentoitua minkä tahansa vaikka alavesiletkun välille. laitoin turbosierraan 82-asteisen anturin alavesiletkuun, toimii ok.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Marraskuu 21. 23:57:48 2004

Cossu Scorppiinhan menee Zetecin 92 asteinen. Sillä siis... itellä muuten on koo'oo koneessa 82 asteinen ja tossa syysiltoina ei lämmenny millään. Pikatiellä oli sellaset 70-75 astetta syylärin ylävesitilan lämpö.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 22. 19:06:11 2004

Corleone kirjoitti:
Hectori kirjoitti:
Corleone kirjoitti: Saako noihin mistään kuumempaa termaria?
saa. kaikki merkkidiilereistä varaosaputiikkeihin myi termareita.ja eriasteisiakin vielä.
:shock: Ai jaa??

Siis menen lähimpään varaosa putkaan ja sanon jotta -92 Cossu Scorppioon 92 asteinen termari, kiitos.

Johon se linkuttava ukkeli sanoo jotta ei kirjan mukaan saa kuin tuota ja se on 88.

No, pitää käydä kyselemässä.
juuri näin. niitä saat, kun otat termarin käteen ja katsot että on samanlainen, mutta isommilla asteilla.

jos et halua purkaa termaria eka pois, niin sanot sille nilkuttavalle äijjälle, että otappas hyllystä cossu scorpion termari, joka löytyy sieltä varaosakirjasta, ja sitten etsit samanlaisen termarin muista paketeista, jossa on 92 asteessa aukeeva termostaatti. :wink:

ja MouTinehan tuossa jo näytti kertoneenkin suoraan, mistä merkistä sellainen termostaatti löytyy.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Marraskuu 22. 21:38:36 2004

jännähomma miten toi ohc ei nosta lämpöjä, mulla on kanssa sama homma et paikallaan jos käyttää pitkään 15-20minsaa nii alkaa lämpömittari olee siinä keskikohdalla(norm.) ja tulee lämpöstä ilmaa mutta ei meinaa nousta ne koneen lämmöt.. V6 sierrassa ei ollu mitää ongelmia, lämmöt nous melkeen heti ja oli mukavan lämpöstä :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 22. 22:06:46 2004

kannattaa se flekti tarkistaa ettei pyöri kokoaikaa, varsinkin jos sattuu oleen viskollinen. muuten kannattaa kattella ne lämpötila anturit kuntoon, ja sitten vasta ruveta muihin korjaaviin toimenpiteisiin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ti Marraskuu 23. 0:14:30 2004

Hectori kirjoitti:
Corleone kirjoitti:
Hectori kirjoitti: saa. kaikki merkkidiilereistä varaosaputiikkeihin myi termareita.ja eriasteisiakin vielä.
:shock: Ai jaa??

Siis menen lähimpään varaosa putkaan ja sanon jotta -92 Cossu Scorppioon 92 asteinen termari, kiitos.

Johon se linkuttava ukkeli sanoo jotta ei kirjan mukaan saa kuin tuota ja se on 88.

No, pitää käydä kyselemässä.
juuri näin. niitä saat, kun otat termarin käteen ja katsot että on samanlainen, mutta isommilla asteilla.

jos et halua purkaa termaria eka pois, niin sanot sille nilkuttavalle äijjälle, että otappas hyllystä cossu scorpion termari, joka löytyy sieltä varaosakirjasta, ja sitten etsit samanlaisen termarin muista paketeista, jossa on 92 asteessa aukeeva termostaatti. :wink:

ja MouTinehan tuossa jo näytti kertoneenkin suoraan, mistä merkistä sellainen termostaatti löytyy.


No viddu. Empä taas osannu noin pitkälle miettiä. Noinhan se joo onnistuu.

Niin ja kuten sanoin, se visko flekti on ollut tallin hyllyssä reilun vuoden, paikallaan vain ilmastoinnin sähköpuhallin joka alkaa pyöriä vasta kun lämmöt on reilusti puolessa välissä norm aluetta.

Ja sierrassa (Dohc) orig sähköt, eivät ole pyörineet minun aikana tietääkseni kertaakaan.

Marssin siis sinne varaosa putkaan, tosin en lähimpään kun se nilkuttava ukko ei kuitenkaan ymmärrä, menen varaosa maailmaan clubi-alennuksen toivossa...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ke Marraskuu 24. 18:40:19 2004

MouTine kirjoitti:Cossu Scorppiinhan menee Zetecin 92 asteinen. Sillä siis... itellä muuten on koo'oo koneessa 82 asteinen ja tossa syysiltoina ei lämmenny millään. Pikatiellä oli sellaset 70-75 astetta syylärin ylävesitilan lämpö.
Nyt on Sieraimeen ostettu hyrsler vojakerin 92 asteinen termari, mut scorppioon ei sitten löytynyt kuin 88 asteista, sen enempää kuin zeteciinkään (yllättäen kun ovat samalla numerolla.).

Kahden eri valmistajan kirjoja se lueskeli eikä löytynyt. Jos siis ois tietoa mikä sinne käy ja mistä saa niin kuuntelen. Siis 92 asteinen.

OT, klubikortilla sai termarista 24% alennuksen Varaosamaailmasta. Hintaa jäi 7.67€ :roll:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Marraskuu 25. 0:16:47 2004

Oootko Fordilta kysellyt vai vaan jostain tarvikeliikkeestä? Itse ainakin kun pöyhein aidon Motorcraftilaisen ERT-152:sen niin se oli 92 astetta.

Edit. Tarkennetaan nyt vielä, että tämä ERT-152 on nimenomaan Cossu Scorpin termari. Sopi muistaakseni myös johonkin Exploreriin. En muista. Zeteciin on kuitenkin omansa, mutta muistelisin että ainakin mitä Vesa-Matissa laiteltiin, niin nekin oli 92 asteisia. Tiiviste kuitenkin on sama, joten se ratkaiseva iso lautanen on mitoiltaan sama.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 25. 3:40:54 2004

tanari kirjoitti:jännähomma miten toi ohc ei nosta lämpöjä, mulla on kanssa sama homma et paikallaan jos käyttää pitkään 15-20minsaa nii alkaa lämpömittari olee siinä keskikohdalla(norm.) ja tulee lämpöstä ilmaa mutta ei meinaa nousta ne koneen lämmöt.. V6 sierrassa ei ollu mitää ongelmia, lämmöt nous melkeen heti ja oli mukavan lämpöstä :wink:
mulla on ihan sama ongelma omassa ohc sierrassa.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Marraskuu 25. 9:50:40 2004

Ainakin Zetecin 92 asteista termostaattia saa Fordilta. Alunperin niissä on tuo 88 asteinen mutta "Suomi-specialina" Ford tarjoaa siihen myös 92 asteista mikä on myös suositus Suomen olosuhteisiin. Tärvikekauppias saattaa elää samassa ilmastossa Keski-Euroopan kanssa eikä näin ollen tunne 92 asteista versiota. :wink:
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Marraskuu 25. 10:11:19 2004

Mun sierrat on olleet ku saunoja vaikka lämmöt ei ole nousseet juuri mitään, tiedä sitten...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Marraskuu 25. 13:17:06 2004

tänä vuonna on kyllä uskomattoman moni tullu kyselemään tarkeneeko mun sierroissa.. kyllä mun sierroissa (kaikissa kahdeksassa) on tarjennut hyvin.. on ollut oharia ja dohcia ja kutosta... mielenkiintoista.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Marraskuu 25. 13:25:27 2004

Vähän sama juttu täällä tuon escortin kanssa, jengi aina ensimmäisenä
tuumaa et "nää escortit on aina kylmiä" Käännän pikkasen lämppäriä isommalle niin ei se enää niin kylmä olekaan :lol:

Eipä ole tuon lämpiämisen suhteen ollut ongelmia, termaristakaan ei ole mitään hajua mikä siellä on.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Marraskuu 25. 23:18:01 2004

meilläkään ohc kiulu ei tuo kunnolla lämpöä sisälle,just vaihdoin 92 termarin, pikkaisen auttoi muttei mikään sauna vieläkään. Flektinkin jätin myös kokeeksi pois. lämppärinkenno ilmeisesti sit vaihtoon jos lämpöä haluaa sisälle.Tosin pari vastaheittoa niin johan lämmittää! :P
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

mako
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mako » Ke Joulukuu 8. 12:16:50 2004

Oli sierrasssa aikanaan sama ongelma. Lämmityslaitteen kennon letkut irti konehuoneen puolelta ja kohtuullisella paineella vettä sisään. Sieltä tuli aika paljon ruostemöhnää pois sieltä kennosta, jonka jälkeen auto rupes lämpenemään aika kohtuullisesti. Termaria ei tarvinnut vaihtaa...

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Joulukuu 8. 12:44:47 2004

kumma homma jos ei koneen lämmöt nouse.mulla ei tarvii kauaakaan kesällä(oli lämmin tai viilee ilma) olla paikallaan käynnissä ku on jo lämmöt tapissa.ois vaikka muille lämpöö :lol: eli vähä toisin päin toimun onkelma,vaikkei oo termaria ollenkaan :?
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, Ke Joulukuu 8. 16:48:15 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Joulukuu 8. 13:01:17 2004

Corleone kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Cossu Scorppiinhan menee Zetecin 92 asteinen. Sillä siis... itellä muuten on koo'oo koneessa 82 asteinen ja tossa syysiltoina ei lämmenny millään. Pikatiellä oli sellaset 70-75 astetta syylärin ylävesitilan lämpö.
Nyt on Sieraimeen ostettu hyrsler vojakerin 92 asteinen termari, mut scorppioon ei sitten löytynyt kuin 88 asteista, sen enempää kuin zeteciinkään (yllättäen kun ovat samalla numerolla.).

Kahden eri valmistajan kirjoja se lueskeli eikä löytynyt. Jos siis ois tietoa mikä sinne käy ja mistä saa niin kuuntelen. Siis 92 asteinen.

OT, klubikortilla sai termarista 24% alennuksen Varaosamaailmasta. Hintaa jäi 7.67€ :roll:
Täällä Eh-Auto ainakin tarjos 92 zetecin termaari mun autoon mutta eihän se tietysti käynyt. Sitten vein nykyisen malliks ja rupes löytymään 92 tohonkin.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » To Joulukuu 9. 9:36:47 2004

http://www.facet.it/
Tuolta pääsee katselemaan termareita ja antureita yms. eri autoihin eli hyvä vertailla jo itse etukäteen minkä auton osat ovat sopivia keskenään.
Ja numerointi osissa on sama kuin vähittäismyyjän luettelossa joten ei tarvi turhia selitellä tiskillä eikä syytellä myyjää väärästä osasta :)
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Joulukuu 12. 10:28:16 2004

rs11 kirjoitti:kumma homma jos ei koneen lämmöt nouse.mulla ei tarvii kauaakaan kesällä(oli lämmin tai viilee ilma) olla paikallaan käynnissä ku on jo lämmöt tapissa.ois vaikka muille lämpöö :lol: eli vähä toisin päin toimun onkelma,vaikkei oo termaria ollenkaan :?
no siitä termarin puuttumattomuudesta ne sun lämpöongelmat just johtuu, pistä termari takas :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ke Tammikuu 19. 22:08:45 2005

Ny o Dohc motoriin vaihdettu se hyrslerin 92 asteinen termari ja lämmöt nousee nyt OK, sekä myös puhaltaa kuumaa.

24V motoriin on myös vaihdettu se 92 asteinen, löytyi fordilta (Zetec) ja siinä sama juttu, lämmöt nousee OK ja puhaltaa kuumaa.

Eli samassa talossa kaksi harvinaisuutta johon ei tarvinnu kennoa alkaa vaihtaa lämpiämättömyyden takia. Jos nyt ketään kiinnostaa 8)
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Vastaa Viestiin