kukaan koskaan miettiny

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

PastiroL^
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Elokuu 27. 22:12:46 2004
Paikkakunta: kemi

kukaan koskaan miettiny

Viesti Kirjoittaja PastiroL^ » To Marraskuu 25. 11:57:57 2004

Onko kellään koskaan tullu mieleen tai pohtinu asiaa että jos kääntäis mk-5 eskosta koneen menosuuntaan päin ja samalla takvaetoseksi tai nelikoksi? ensimmäisenähän homma kariutuu lohkon korvallisiin? näin talvella sitä liikkuu kaiken näköistä mielessä oman rs2000 pään menoksi
Escort RS2000 Cosworth replica
#898
Don't hate the player, Hate the game

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Marraskuu 25. 12:01:46 2004

Mielenkiintoinen ajatus, mutta leimalle ei varmaan ole mitään asiaa.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Marraskuu 25. 12:34:56 2004

Eikös rs2000:sta valmistettu jonkin verran nelivetona? Tiedä sitten millaisia eroja voimansiirrossa on
#682

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Marraskuu 25. 12:40:31 2004

MoloA kirjoitti:Eikös rs2000:sta valmistettu jonkin verran nelivetona? Tiedä sitten millaisia eroja voimansiirrossa on
Pitää muuten paikkansa! Kyllähän niitä nelivetona sai.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Marraskuu 25. 12:47:11 2004

Siinä nelivedossa on kone edelleen poikittain, mutta pääasia että vetoa välittyy joka pyörälle :)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Marraskuu 25. 13:03:17 2004

sun kannatta käydä kyselemässä lähimmältä konttorilta tai soittaa ake:lle niin jos tulee myöntävä vastaus niin pääset toteuttamaan ittees ja muokkaa maan 2000 :wink:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » To Marraskuu 25. 18:26:24 2004

Eikö tuo lie nelikon pohjalevy erlaane :roll:

Ja mahtaa konehuoneesta loppua tila kesken jos käännät sen toeste päin, tuu kurkkaan ja mallaan mun konehuonetta kun ei ole kone tällä hetkellä paikallaa :wink:
Ford Fiesta ST 2013
#727

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Marraskuu 25. 19:13:03 2004

nii.. ei sinne pohjaan kyl kardaania istuteta.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Marraskuu 25. 19:16:17 2004

Rs 2000 4x4 on pohjaltaan muute sama ku 2veto, mut kardaanin keskikiinnike on lisätty ja varapyöräkotelo on taaempana. Oikean etuvetarin "välissä" on kulmavaihde kardaanille. Visko on mtx:n tasauspyörästössä. Takapään hilppeille on jopa reiät valmiina 2v korissa, tankissa kardaanin väistö. Lienee ainut tapa tehä nelikko on käyttää noita osia, pari vuotta sit anoin lupaa tolle koneen käännölle ja pöydällehän se jäi.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Marraskuu 25. 19:25:06 2004

Suomessa ainakin yksi mk3 tai 4 Ecceri leimattu takapotkuksi. :wink:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 25. 19:27:31 2004

Bootsi kirjoitti:Suomessa ainakin yksi mk3 tai 4 Ecceri leimattu takapotkuksi. :wink:
Siitä ollut joskus juttua täälläkin.
Eiköhän jjs kerro siitä itse enemmän.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » To Marraskuu 25. 20:12:40 2004

siipicossu kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Suomessa ainakin yksi mk3 tai 4 Ecceri leimattu takapotkuksi. :wink:
Siitä ollut joskus juttua täälläkin.
Eiköhän jjs kerro siitä itse enemmän.
siitä taitaa olla juttua lähes joka kuukausi.

JOS joku haluaisi tehdä jotain erillaista ja jos hän olisi sellainen käsistään kätevä ja pätevä muutenkin.

niin eikös nyky puitteissa olisu kuitenkin mahdollisuus ahtaa rs2000,tiedetään että se vvt:n mittaus tulee suorittaa mutta eikös se kuitenkin ole mahdollista?
eli projektiksi tuollainen rs2000 4x4 ja siihen ahdin.

paljonhan puhutaan tuosta vtt:n mittauksen kalliudesta mutta loppujen lopuksi se on pieni osa mitä joidenkin esim. tämän klubin cossujen koneisiin yms. on upotettu.

kysymys kuluu,onko tuon vtt:n mittauksen kautta oikeasti mahdollista leimata jäliasennus turbo?

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Marraskuu 25. 20:25:13 2004

Minkätyyppinen tuo RS:n neliveto on?,onko joku viskokytkin systeemi kuten vanhemmissa syncrovolkkareissa...-eipä niitä montaa aikoinaan tuotu suomeen,nyt on tullut varmaan kun tuonti ´vapautui´.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 25. 21:02:18 2004

RS2000 4x4 on turbotusaihioksi aika huono; voimansiirto, lähinnä jakoloota, on tehty samasta muovailuvahasta kuin nelikkocossun 2:n ja 3:n rattaat. Eli heikkoa on, valitettavasti.
Voimaa meni 60% taakse ja 40 eteen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Marraskuu 25. 21:08:27 2004

Samaa kuullut, että voimansiirron osat ovat varsin heikkoja, eikä varaosia saa sitten mistään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Marraskuu 25. 21:10:47 2004

Ei niitä mittauksia tarvitse VTT:llä suorittaa. Riittää, että on joku luotettava instanssi jolla on E- tai e-hyväksyntä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 25. 23:53:21 2004

Ford on tehnyt ainakin yhden takavetoisen RS2000:n 04/1994 CCC:ssä se esiteltiin. Se on rakennettu Karmannilla Cossu Escon korista ja alunperin 8-V DOHC koneella, MT75 laatikolla ja Sierra/Scorpio perällä. Englannissa siihen laitettiin RS2000 kone ja tehtiin pikku viilauksia. Se on ainakin -94 ollut rekisterissä Englannissa ja vasemman puoleisella ohjauksella, eiku siltä pohjalta papereita AKEen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Marraskuu 26. 0:13:06 2004

Jos se on rakennettu cossuescon korista niin sehän ei ole normi escort, voihan cossuescortista tehdä taka potkun jos mielii :D

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Marraskuu 26. 0:16:19 2004

Eiks toi ole sama kuin laittaisi kossueskoon vaan RS2000 moottorin :?:
Muistelen kun kaverini teki kauppoja silloin aikoinaan omasta RS eskosta niin ei oikein kukaan tiennyt onko se takatuuppari...-siis tämä oli ennen kuin oli virallisesti edes kunnolla kerrottu ko. auton tulosta markkinoille.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Marraskuu 26. 1:23:05 2004

cossuesco kirjoitti:Jos se on rakennettu cossuescon korista niin sehän ei ole normi escort, voihan cossuescortista tehdä taka potkun jos mielii :D
Minä tarkoitin, että protolla voisi teoriassa osoittaa RS2000 takapotkun olevan olemassa Fordin tekemänä ja sitten muutella omaansa sitä vastaavaksi.
Tuskinpa voi muuttaa Esco Cossua vähäpäästöistä ja yhtenä pakettina hyväksyttyä autoa takatuuppariksi ja vielä leimata. Ei taida käydä AKEen perusteeksi, että konettaa on viritetty niin paljon yli pykälissä sallitun ettei 4x4 palikat enää kestä kasassa :wink:
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Marraskuu 26. 16:46:00 2004

JesseT kirjoitti:Samaa kuullut, että voimansiirron osat ovat varsin heikkoja, eikä varaosia saa sitten mistään.
Aihe kun rönsyilee jo muutenkin, niin mobile.de :ssä on myynnissä välillä 4x4 Mk5 Escoja 1.6 moottorilla. Ihmeen kalliita vieläkin.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » To Joulukuu 2. 9:32:22 2004

Ei muutaku kardaanitunnelia kaivamaan :D

Vastaa Viestiin