OHC:n öljyputki

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

OHC:n öljyputki

Viesti Kirjoittaja Samil » La Marraskuu 27. 20:33:29 2004

Oharin öljyputki kannessa. Pitääkö öljyputken öljyröörin ja kannen välissä olla tiivistettä ? Joissakin on joskus ollut, joissakin ei. Tulisi nyt kasattua kaikkien taiteiden sääntöjen mukaisesti.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 27. 21:01:21 2004

Pitää olla tiiviste siinä keskellä, niitä on joidenkin remonttimiesten toimesta jätetty pois ja nokka on myös sen näköinen, kun se on muutenkin herkkä kulumaan.
Jäsen #606

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » La Marraskuu 27. 21:03:36 2004

o-renkaan laitoin ittelle ,tarvike putken mukana tulee o-rengas mut voortiilta hommatus ei tuu mukaan o-rengasta .
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 27. 22:23:39 2004

Mutta jokaisessa yläpään tiivistesarjassa on ollu mukana semmonen "prikka" minkä keskikohta on kumia ja paksumpi kun muut alueet. Itte oon sen pistäny aina sinne putken väliin kun se sopii sinne niinkun olis tehty, onkohan se?
Jäsen #606

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Marraskuu 27. 22:32:52 2004

nolo sanoo mutta mä en oikein pääse jyvälle mitä osaa tässä nyt tarkoitetaan? öljyputken kanavan tiivistettäkö, mistä tulee öljyputkeen öljyt, ja sitäkautta nokalle ja keinuvipoille?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 27. 22:51:43 2004

Hectori kirjoitti:nolo sanoo mutta mä en oikein pääse jyvälle mitä osaa tässä nyt tarkoitetaan? öljyputken kanavan tiivistettäkö, mistä tulee öljyputkeen öljyt, ja sitäkautta nokalle ja keinuvipoille?
Sitä. OHC:n kannessa kun ei muita putkia ole. Ja sen keskimmäisen laakeripukin ja sen putken välissä kuuluu olla semmonen pienenpieni tiiviste, koska muuten siellä on suihkukaivo vallan väärässä paikassa.
Jäsen #606

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Marraskuu 27. 22:59:26 2004

olafu kirjoitti:Sitä. OHC:n kannessa kun ei muita putkia ole. Ja sen keskimmäisen laakeripukin ja sen putken välissä kuuluu olla semmonen pienenpieni tiiviste, koska muuten siellä on suihkukaivo vallan väärässä paikassa.
joo, no sitä mä arvelinkin, mutta en nyt heti ollut varma että puhe oli todellakin siitä. joo siellähän pitää olla tiiviste, mulla on ollut siellä o-rengasta tai sitte sellaista uzitin tyyppistä tiivistettä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

tappi
Ylläpitäjä

kolme (3) aluslevyä - vuonna 1973

Viesti Kirjoittaja tappi » Su Marraskuu 28. 16:21:23 2004

Vuoden 1973 Ford Escort Mk1 RS2000 räjäytys- ja varaosakuvaston mukaan RS-mallien Eskoissa (2.0 ohc) käytettiin öljyputken kanssa kolmea (3) litteää aluslevyä (washer). Osat saattoi ostaa erillisinä tai ns öjyputki-sarjana

Suurikokoisen kuvan (selkeä räjäytyskuva ja asennuspiirros) mukaan kantta (laakeripukkeja) vasten asennettin 1) öljyputki, 2) litteät (flat) aluslevyt ja 3) pultit läpi aluslevyn ja sitten läpin öljyputken reikien ja kierteille kanteen.

Tiivistesarjassa erillisenä olevat pienet tiivisteet (2 kpl, gasket) - O-rengas tyyppinen - kuului käyttää venttiilikopan kiinnittämiseen kanteen - (laakeripukkiin).

Ford = 4 kirjainta joihin voi luottaa - kuten painettuun Ford alkuperäiskirjallisuuteen.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Huhtikuu 21. 17:44:56 2005

Voiko, pystyykö, kannattaisko tuota nokan öljyputkea virittää jollaintavalla että sais vähän enempi soosia sinne yläkertaan?
Mitään ideoita?
Vai riittääkö kun laitan HP öljypumpun että tulis enempi tavaraa?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » To Huhtikuu 21. 18:38:02 2005

Painetta nostamalla tulee vähän lisää, mutta jos suurentaa reikiä niin voi tulla vahinkoa muualle.

Ja ku OHC:n eniten rasitettu laakeri on nokan keskilaakeri, ja kun sille tulevasta pienestä öljyreijästä ruokitaan vielä itse laakerin lisäksi kahdeksaa öljysuutinta ja laitetaa vielä virinokka ja jäykät jouset niin...

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ti Huhtikuu 26. 0:33:50 2005

Noni, kasasin ton kannen joka tuli mulle purettuna. En lyöny öljyputkelle keskimmäiselle kohale mitään tiivaria, mutta ilmeisesti tarvii jonkun o-renkaan sinne ?

Kertokaas jotai koko tj. ni koitan ettiä varaosaliikkeistä, kun on toi ventiilikoppa vielä irti...

Kiitän.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Huhtikuu 26. 13:02:41 2005

Mulla ei ole öljyputkelle koskaan ollut tiivistettä ja aina on toiminut.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Huhtikuu 26. 20:35:13 2005

Sen putken vuotaminen rasittaa varmasti keskilaakeria. Öljy virtaa laakerin ohi ja kusee putken juuresta minne sattuu. Riippuu sen nysän ja reiän välyksestä, että kuin pahasti.

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ke Toukokuu 11. 1:13:54 2005

"Gäskettiä" välii ja homma on sillä selvä :D

Vastaa Viestiin