Cologne ei kierrä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Cologne ei kierrä

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Joulukuu 2. 11:20:33 2004

Potilas on XR4x4 -85, k-jetillä + cossun pumppu. Eilen ajaessani tasaista kahdeksaakymppiä maantiellä veto hävisi lähes kokonaan. Tallan sai pitää pohjassa 4-vaihteella pohjassa, että sai suurin piirtein 80 pidettyä lasissa. Kierrokset eivät meinaa millään jaksaa nousta yli 3k:n, vaikka vapaalla tallaisi pohjaan, mutta jos runttaa kaasun vapaalla pohjaan ja pitää vähän aikaa, niin hyvin hiljaa se jaksaa hiipiä ylemmäs, kunnes alkaa paukuttamaan putkesta.

Illemmalla kotiin päin mennessä välillä teki 60 tiukkaa. Outo kyllä välillä motti jaksaa kiertää hetken ihan kunnolla ja sit taas hyydytään. Uusittu on tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä ja bensansuodatin, vian ilmenemisen jälkeen, ei auta. Alkuperäinen bensapumppu on korvattu cosan omalla pari päivää sitten. Sytkä on ajoitusvalon mukaan kohdallaan.

Mistäpäin tuota kannattaisi alkaa ihmettelemään?
#682

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Joulukuu 2. 11:27:57 2004

bensanpaineen säädin ja bensanpaine?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Joulukuu 2. 11:30:40 2004

Olisiko tuo voinut yht'äkkiä muuttua kesken ajon, kun välillä ottaa tehot takaisin? Täytyy kyllä varmuuden vuoksi tarkistaa, kunhan saan jostain mittarin lainaan
#682

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 2. 14:20:48 2004

aikoinaan mulla oli issä jossa oli sama vika.
muija oli tulossa duunista kesä kuumalla ku se soitti että ei vedä vehje.
menin katsomaan ja tosiaan tyhjä käynnillä kävi mut ei jasksanut kiertää muutaku houkuttelemalla.
no avasin bensan tuloputken kiskon päältä ja kuului pihinää.
Korjaus
tankkasimme auton ja ajoimme kotiin.
olisko sulla suodatin menossa /tai jäässä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Joulukuu 2. 14:37:11 2004

Eilen tankattu 18litraa, suodatin myös vaihdettu eilen.
#682

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » To Joulukuu 2. 15:14:18 2004

Mahtaako tuo cossun bensapumppu olla soveltuvainen k-jetin kaa ,ittellä on k-jetisä oma pumppu ja järjestelmä paineet jotakuinki 5.7 bar eikös suuttimen avautumis paine oo luokkaa 3.3 bar elikkä saako cossun pumpul tarvittavan paineen ?
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Joulukuu 3. 10:51:04 2004

TaneEsko kirjoitti:Mahtaako tuo cossun bensapumppu olla soveltuvainen k-jetin kaa ,ittellä on k-jetisä oma pumppu ja järjestelmä paineet jotakuinki 5.7 bar eikös suuttimen avautumis paine oo luokkaa 3.3 bar elikkä saako cossun pumpul tarvittavan paineen ?
no se on numeroltaankin sama kuin 2wd cosan pumppu, että eiköhän sen pitäisi käydä. :wink: yks ikävä vika voi olla määränjakaja.. :cry: se on aika herkkis kakalle ja sen varaosat kalliita sekä ehkä vaikeita saada.
Ensimmäiseksi tarkista paineensäätimen O-rengaan kunto.Iän myötä hapertuu.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Joulukuu 3. 15:20:47 2004

Ongelman aiheuttaja on löydetty, viallinen puola.
#682

Vastaa Viestiin