onko vääntyny?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

onko vääntyny?

Viesti Kirjoittaja hannutapio » To Joulukuu 2. 12:37:04 2004

Eli onko mun toi etutukivarsi (vai mikä toi my sitten on) vääntyyny?
Kun on oikee etupyörä taaempana.

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1541183

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1541181

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1541180

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Joulukuu 2. 19:27:44 2004

Noista kuvista nyt on aika vaikee sanoa yhtään mitään. :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 2. 19:48:35 2004

Vakaajan kuuluu olla epäsymmetrinen, mutta ei renkaiden eri tasalla pitäisi olla silti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Joulukuu 2. 19:55:10 2004

Kaverin S2:ssa on toiselta puolelta vakaajaa sorvattu siten, että sen puolen pyörä tulee edemmäksi kuin toisella puolella, sitä en tiedä miksi? auttaisiko vetelyyn....?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Joulukuu 2. 20:14:45 2004

Stefa kirjoitti:Kaverin S2:ssa on toiselta puolelta vakaajaa sorvattu siten, että sen puolen pyörä tulee edemmäksi kuin toisella puolella, sitä en tiedä miksi? auttaisiko vetelyyn....?
Huh huh! En viitsi edes ajetella kuinka se toimii mutkassa :lol:

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Joulukuu 2. 22:46:40 2004

Monissa autoissahan tehtaalla laitetaan jo valmiiksi himpun verran enemmän casteria toiselle puolelle, jotta auto kulkee suoraan kaltevalla tiellä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Joulukuu 2. 23:13:15 2004

vähän oftopic
mulla on välikopassa vakaajaa "vähän" sorvattu etu renkaat tulee n. 2cm normaalii edemmäks kuulemma vähentää puskemista ja hypyistä tulee tasasemmin maahan
edellinen omistaja lukenu liikaa välikopan rallirakentelu ohjeita :lol: ihan hyvä ajaa vielä tiellä ja radalla meni perkeleen hyvin :shock: :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Joulukuu 2. 23:28:46 2004

kyllä se yleensä on ollut tuo vakaajakin myös solmussa enempi tai vähempi jos etu pyörät erikohdissa pyöränaukossa.. kannattaa tsekata jo purkaamolta onko osumia =>älä osta sellaista. nuo kuvat tosiaan huonoja..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Joulukuu 3. 9:53:20 2004

Fullspeed kirjoitti:Monissa autoissahan tehtaalla laitetaan jo valmiiksi himpun verran enemmän casteria toiselle puolelle, jotta auto kulkee suoraan kaltevalla tiellä.
Hmm, pitää lukea aiheesta...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Joulukuu 3. 15:20:29 2004

timppaanen kirjoitti:vähän oftopic
mulla on välikopassa vakaajaa "vähän" sorvattu etu renkaat tulee n. 2cm normaalii edemmäks kuulemma vähentää puskemista ja hypyistä tulee tasasemmin maahan
edellinen omistaja lukenu liikaa välikopan rallirakentelu ohjeita :lol: ihan hyvä ajaa vielä tiellä ja radalla meni perkeleen hyvin :shock: :D


Tuo kyseinen muutos auttaa myös keskittämään ohjausta. (mutkan jälkeen ohjaus pyrkii kääntymään suoraan)
Mutta tuo 2cm. tuntuu aika paljolta, ite oon tehnyt noin 1cm. muutoksia katu käyttöön. :wink:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 3. 17:01:12 2004

Etuvedoissa on säädetty useini toiseenkin suuntaan. Saadaan ohjaus hiukan kevyemmäksi ja enemmän painoa vetäville pyörille. Esim. S1:sen etutuennalla pieni kikkailu on helppoa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin