Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
T6
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
Viesti
Kirjoittaja T6 » Ti Joulukuu 7. 21:27:19 2004
Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)
Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua

)
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois

)
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan

???
Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 7. 22:53:10 2004
Cosworthin mäntiä on monet kehuneet parhaiksi. Ei siis Cossun orkkismäntiä (jotka on vissiin mahlet?) vaan siis ihan Cosworthin tekemät viriviritakomännät. Löytyy eri puristuksille jne. Luulis noiden myös jotakin tuon koneen tarpeista ymmärtävän.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Ti Joulukuu 7. 23:27:56 2004
Riippuu vähän tehotavotteesta että mitkä männät on hyvät. Cossun vakio mahleilla on otettu yli 500hv ilman ongelmia. Wisecoista en itse ole kuullut mitään pahaa. Ovat vielä paljon halvemmat kun cossun vakiot. Niissä on vielä kolot venttiileille jos meinaa ruveta nokkien kanssa leikkimään. Kerros vähän että mitä olit ajatellut että koneesta pitäisi saada tehoja?
Toyota Supra TT
-
T6
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
Viesti
Kirjoittaja T6 » Ti Joulukuu 7. 23:43:05 2004
Hena kirjoitti:Riippuu vähän tehotavotteesta että mitkä männät on hyvät. Cossun vakio mahleilla on otettu yli 500hv ilman ongelmia. Wisecoista en itse ole kuullut mitään pahaa. Ovat vielä paljon halvemmat kun cossun vakiot. Niissä on vielä kolot venttiileille jos meinaa ruveta nokkien kanssa leikkimään. Kerros vähän että mitä olit ajatellut että koneesta pitäisi saada tehoja?
Tehoja noin +400hv vääntöä ainakin 500Nm
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ti Joulukuu 7. 23:48:17 2004
Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita

-
T.O.M
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003
Viesti
Kirjoittaja T.O.M » Ke Joulukuu 8. 7:51:53 2004
Accralite:t on myös ihan toimiva vaihtoehto...
- Ford Sierra Cosworth 2WD -88
Ford 17M 2000S V6 -70
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 8. 8:38:20 2004
T.O.M kirjoitti:Accralite:t on myös ihan toimiva vaihtoehto...
Siistin näköiset ainakin... 
#446
-
T.O.M
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003
Viesti
Kirjoittaja T.O.M » Ke Joulukuu 8. 10:50:00 2004
Tuossa
kuva noista omistani...
- Ford Sierra Cosworth 2WD -88
Ford 17M 2000S V6 -70
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » Ke Joulukuu 8. 11:23:03 2004
cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita

Eikai niitä nyt sentään kasaa tarvitse

Ostaa vaikka
tämän pois. Juuri joku myös kauppasi Passionfordin sivuilla 6 vaihteista suorakytkentä lootaa, vain 3750£.
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 8. 13:27:37 2004
cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita

Mä oon saanu sellasen käsityksen, että kestäis semmoset 400-450 heppaa.
Ainakin Lontoonkielisessä viriviri lehdessä FastFordissa on esitelty useita 4x4 Cossuja yli 400 hepan vireessä ja vakio laatikolla. Eikä vissiin mitään isompia ongelmia ole ollut. Mutta tiedä sitä sitten...
-
T6
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
Viesti
Kirjoittaja T6 » Ke Joulukuu 8. 13:38:05 2004
sierra4x4tbo kirjoitti:cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita

Mä oon saanu sellasen käsityksen, että kestäis semmoset 400-450 heppaa.
Ainakin Lontoonkielisessä viriviri lehdessä FastFordissa on esitelty useita 4x4 Cossuja yli 400 hepan vireessä ja vakio laatikolla. Eikä vissiin mitään isompia ongelmia ole ollut. Mutta tiedä sitä sitten...
Eihän sitä ole pakko koko ajan vetää täysiä

-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » Ke Joulukuu 8. 14:16:48 2004
sierra4x4tbo kirjoitti:cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita

Mä oon saanu sellasen käsityksen, että kestäis semmoset 400-450 heppaa.
Ainakin Lontoonkielisessä viriviri lehdessä FastFordissa on esitelty useita 4x4 Cossuja yli 400 hepan vireessä ja vakio laatikolla. Eikä vissiin mitään isompia ongelmia ole ollut. Mutta tiedä sitä sitten...
Mun autossa taitaa olla nyt kolmas laatikko menossa. Omassa käytössä on ainakin vielä kestäny, ja on saanut välillä kenkääkin. Taishan tuo kyllä saaha ckollin aikanakin. Jos on tehoja niin pitää niitä silloin tällöin käyttääkki, auto tykkää.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 8. 14:18:51 2004
Ihan samannäköiset kuin wisecot
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Ke Joulukuu 8. 23:23:49 2004
siipicossu kirjoitti:Ihan samannäköiset kuin wisecot
Wisecoissa vaan ei oo noi venttiilinkolot tonne ihan reunaan asti. Jää kynnys ennen reunaa. Mutta muuten on kyllä ihan samannäköset..
Toyota Supra TT
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 9. 2:16:47 2004
Yrkesman kirjoitti:cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita

Eikai niitä nyt sentään kasaa tarvitse

Ostaa vaikka
tämän pois. Juuri joku myös kauppasi Passionfordin sivuilla 6 vaihteista suorakytkentä lootaa, vain 3750£.
Mitäpä lienee toi Ebayn laatikko syönyt, kun ei edes Quaife tollaisia tehonkestoja lupaile MT75 tyyppisille suurennetuille laatikoille?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » To Joulukuu 9. 15:01:16 2004
SLEI kirjoitti:Yrkesman kirjoitti:cossuesco kirjoitti:Sitten kannattaa lähetellä rauhallisesti tai osta kasa laatikoita

Eikai niitä nyt sentään kasaa tarvitse

Ostaa vaikka
tämän pois. Juuri joku myös kauppasi Passionfordin sivuilla 6 vaihteista suorakytkentä lootaa, vain 3750£.
Mitäpä lienee toi Ebayn laatikko syönyt, kun ei edes Quaife tollaisia tehonkestoja lupaile MT75 tyyppisille suurennetuille laatikoille?
Köh Köh...Ebayhän se onkin...Kai siinä vähän on mielikuvistusta käytetty lukuja syötettäessä

-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » To Joulukuu 9. 16:03:47 2004
T.O.M kirjoitti:Tuossa
kuva noista omistani...
Tomppa mistä hommasit? Mun kautta olisit saanu kans...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
T.O.M
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003
Viesti
Kirjoittaja T.O.M » To Joulukuu 9. 21:19:34 2004
AkiS kirjoitti:T.O.M kirjoitti:Tuossa
kuva noista omistani...
Tomppa mistä hommasit? Mun kautta olisit saanu kans...

Valtoseltahan nuo... on siitä jo aikaa !
- Ford Sierra Cosworth 2WD -88
Ford 17M 2000S V6 -70
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Viesti
Kirjoittaja mettis » To Joulukuu 9. 22:06:57 2004
AkiS kirjoitti:T.O.M kirjoitti:Tuossa
kuva noista omistani...
Tomppa mistä hommasit? Mun kautta olisit saanu kans...

mihin hintaan? ja mitä kokoja..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
fordrs2000
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Joulukuu 10. 0:33:47 2004
Accralite on samat ku wisecot samasta paiksata..
laita Venolia
-
janneke
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja janneke » Pe Joulukuu 10. 1:03:35 2004
Mä istutin
tollaset sierraan ja hyvin on kestäny.

:mrgreen:
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 10. 4:39:10 2004
Escocossu kirjoitti:Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)
Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua

)
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois

)
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan

???
Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..
Eiköhän ne veivit ensimmäisenä antaudu kossussa jos kierrättää sitä aikoo...
Ja ihan hyvä se helmansupistus on, kolkottaa mukavasti ja kompensoi helmoja levittävää emäntää... no joo, ot
Toisekseen, vakiokone vai 200tkm ajettu??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » Pe Joulukuu 10. 11:15:45 2004
Wiseco 91,6mm on suosituin
vahvempi ja edullisempi kuin vakiomäntä
poraus tuumamittainen = renkaat Sealed Power file-fit
Wiseco 92,0mm saa myös
sovellettu moneen Ford OHC ja Saab Turbo viritettyyn moottoriin
vielä edullisempi malli koska renkaat Wisecon omat file-fit
ARP pultit tietenkin veiveihin
-------------
Wisecoita on useassa tehokkaassa Cossussa
hajoamisista tai muusta ei ole kuulunut mitään
siispä varmaan kestää
--------------
paljon kiertävä cossu:
jakohihna vaihdettava usein
riittävän jäykät venttiilinjouset jotta ei tule värinöitä
öljykiertoon kannattaa satsata jos moottori kiertää paljon, isompi öljypohja on hyvä tehdä
parempi vielä esim ulkopuolinen pumppu tai kuivasumppu
kunnollinen huohotus
ARP kiertokangen pultit
-
T6
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
Viesti
Kirjoittaja T6 » Pe Joulukuu 10. 13:51:03 2004
PasiZ kirjoitti:Escocossu kirjoitti:Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)
Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua

)
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois

)
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan

???
Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..
Eiköhän ne veivit ensimmäisenä antaudu kossussa jos kierrättää sitä aikoo...
Ja ihan hyvä se helmansupistus on, kolkottaa mukavasti ja kompensoi helmoja levittävää emäntää... no joo, ot
Toisekseen, vakiokone vai 200tkm ajettu??
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=veivit
Vakiokone on ja ajettu 200tkm. siksi siihen on myös tulossa täydellinen remontti

-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ma Joulukuu 13. 9:50:57 2004
Escocossu kirjoitti:PasiZ kirjoitti:Escocossu kirjoitti:Eli mitkä männät olis jerkevin ostaa???(autona cossu esco-93)
Olen kuulut että Wisecon männistä menis helmat suppuun(voi olla mutua

)
Vai miten vakio männät kestää?
(pitäs alkaa ostaan osia valmiiksi jos sitä kesällä koneen nostais pois

)
Eli hyviä vinkkejä virittelyyn kaivataan

???
Ja minkä laisia ahtopaineita vakio cossun kone kestää, että ei heti leviä..
Eiköhän ne veivit ensimmäisenä antaudu kossussa jos kierrättää sitä aikoo...
Ja ihan hyvä se helmansupistus on, kolkottaa mukavasti ja kompensoi helmoja levittävää emäntää... no joo, ot
Toisekseen, vakiokone vai 200tkm ajettu??
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=veivit
Vakiokone on ja ajettu 200tkm. siksi siihen on myös tulossa täydellinen remontti

Hinta laatusuhteeltaan suosittelen wisecoa, hyvä ja edullinen mäntä.
EDIT: ja kuten tuosta topicista näit, kierrokset tappaa, enpä uskaltaisi yrittää edes yhdeksää, teos "How to power tune SOHC & Cosworth engines" muistaakseni esitteli jotain lukujakin noitten kestävyydestä, mutta pitäytyisin silti alle 8000 jos meinaa ajella vähän pitemmänkin matkan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 23. 14:04:23 2006
Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.
*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet
Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.
-
ect
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
Viesti
Kirjoittaja ect » La Syyskuu 23. 15:40:35 2006
Ei mitään noista

+XXXhv
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » La Syyskuu 23. 15:48:59 2006
Sultzi kirjoitti:Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.
*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet
Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.
Ei noista mitään voi oikeen suositella mutta jos ite tekisin tommosta 200hv turbokonetta niin laittaisin kuplan mahlet,ne kestää kyllä kevyesti sen. Mutta muista se että nälkä kasvaa syödessä,siks en ite aloittanu edes mitään jätemoottori prokkista vaan laitetaan sit alakerta kerralla kuntoon.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 23. 16:17:41 2006
Sultzi kirjoitti:Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.
*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet
Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.
En laittaisi mitään em. männistä vaan AA Performance kupla männät 92mm. Pienet kiinalaiset on takonut ne ja Total seal männänrenkaiden kanssa kanssa ne saa täältäkin n. 300€. Männissä pitäisi olla laessa varaa venttiilikoloille ja Cossun kankien kanssa mäntien korkeampi versio pitäisi tulla lähelle dekkiä.
P100 männät on vaan tavallisia matalammat eli palotilan muoto huononee niillä, kevyesti keskeltä kupille sorvattu tavallinen on parempi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » La Syyskuu 23. 16:21:22 2006
onkos noi accraliten männät oikeen huipputasoa vai onko muuten vaan stanan kalliit, noin yleisesti siis???
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 23. 16:32:01 2006
SLEI kirjoitti:Sultzi kirjoitti:Kertokaapa pojat mitä näistä kolmesta mäntä vaihtoehdosta laittaisitte ~200hv katuturbokoneeseen.
*Vakiot sorvatut
*p100 vakiot
*kuplan mahlet
Ja tarvis saada ylikoossa olevat männät, kun lohko vaatii poruun.
En laittaisi mitään em. männistä vaan AA Performance kupla männät 92mm. Pienet kiinalaiset on takonut ne ja Total seal männänrenkaiden kanssa kanssa ne saa täältäkin n. 300€. Männissä pitäisi olla laessa varaa venttiilikoloille ja Cossun kankien kanssa mäntien korkeampi versio pitäisi tulla lähelle dekkiä.
Saako noita semmoisella korkeudella, että olisi passeli f-kangille?
Edit: Ja mistä noita saa?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 23. 16:44:42 2006
"Saako noita semmoisella korkeudella, että olisi passeli f-kangille?
Edit: Ja mistä noita saa?"
Kupla mäntien korkeudet on 39,4 tai 39,6 ja 34,5mm eli lohkosta saa raapia aika paljon pois F-kangilla.
Ralli.net 'stä löysin joskus kauppiaan männille, numero hukassa taisi asua Kuusamossa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » La Syyskuu 23. 16:47:11 2006
Taitaa melkein olla halvin tapa ostaa vakio ylikoon männät ja sorvata keskelle pieni kuppi. Kun nuo kuplan männät tosiaan jää jotain 2mm dekistä ja se ei ole varmaan se paras keino laskea puristuksia. Nakutusherkkyyshän tuolla kasvaa? Vaikka MS tuleekin syttyä ja ruiskua ohjaamaan, niin vaara silti on?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 23. 20:14:11 2006
9,2 puristeiset männät lienee 41,6mm korkeat ja Cossun kanget on 1,5mm tavallisia pitemmät eli 39,x korkeiden mäntien kanssa ei tarvita kuin pieni lohkon oikaisu siivu pois tasosta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 24. 18:55:44 2006
Miksei noita 34.5 korkuisia voi käyttää saabin 134mm (vai 135?)pitkillä kiertokangilla, kankisuhde paranee huomattavasti sen lisäksi että tulee lähes lohkon tasalle.
Vai tekeekö se tästä jotenkin huonon, että ratkaisua käytetään myös jokkiksessa?
Lohkosta joutuu jostain kohdista hieman pirraamaan tavaraa pois, koska saabin alasilmukat on hieman ohc:n omia kookkaammat. Ainakin lautamäeltä saa laakereita, joilla Saabin kangen saa ohc:n akselille.
Jäsen #606
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 25. 13:47:58 2006
"Vai tekeekö se tästä jotenkin huonon, että ratkaisua käytetään myös jokkiksessa? "
Minulla ei ainakaan ole mitään Kupla+Saab osayhdistelmää vastaan, mutta Cossun kiertokankia käyttäessä tietää, että potentiaalia löytyy jos/kun nälkä kasvaa syödessä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
timo^
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Helmikuu 21. 13:56:17 2003
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja timo^ » Ti Syyskuu 26. 15:13:24 2006
Onkos kellään käytössä noita P100:sen mäntiä? Kokemuksia kestääkö ne mitään?
Ite menin semmoset laittamaan kun tarvi lohko porata ja halvalla piti saada

Sierroja
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 26. 20:13:04 2006
Kun cossun kankia käyttää niin kannattaa käyttää myös niitä cossun mäntiä.
kuplan mäntä+saabin kanki on taas suurinpiirtein samalla kestävyysasteella. (edit: keskenään)
Viimeksi muokannut
olafu, Ke Syyskuu 27. 22:20:05 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 27. 10:34:35 2006
olafu kirjoitti:Kun cossun kankia käyttää niin kannattaa käyttää myös niitä cossun mäntiä.
OHC kansi + Cossu männät niin puristussuhde on aika 70-lukuinen 7,1-7,6 riippuen kummasta koneesta männät on.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ke Syyskuu 27. 10:59:06 2006
Oma kombinaatio on seuraava! Cossun alakerta+Ohc hattu. Lohkoa laskettu, mäntä tulee 0.5mm yli dekin. Jää palje-alueeksi n-ryhmän tiivisteellä ~0.8mm! 16satasen kansi 38cc palotiloilla. Puristus-suhteeksi tulee ~8.8:1.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ke Syyskuu 27. 16:53:14 2006
SLEI kirjoitti:olafu kirjoitti:Kun cossun kankia käyttää niin kannattaa käyttää myös niitä cossun mäntiä.
OHC kansi + Cossu männät niin puristussuhde on aika 70-lukuinen 7,1-7,6 riippuen kummasta koneesta männät on.
Tuo probleema itelläkin on, mut koetetaan paikata sitä kovilla paineilla =D