Pakosarjan maalaus.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Pakosarjan maalaus.

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Joulukuu 8. 18:45:46 2004

Kokemuksia mikä maali tuossa pysyisi?

Moottoripyörien putkistojen maalauksista on kokemusta ja niissä pysy ihan normaali lämpömaali (400-650) astetta.

Mutta tuosta ekkerin pakosarjasta en varma :?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

hawkki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ke Joulukuu 8. 18:53:45 2004

mitä noita nyt on ainakin horna kestää 800 asteeseen asti. Punahehkusessa taitaa olla kaikki maalit huonosti pysyvii...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Joulukuu 8. 18:54:10 2004

esimerkiksi SPEREX VHT kestää 700-815 celsiusta. ja jotain pitää olla vialla jos pakosarjasta maali irtoaa normaalikäytössä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Joulukuu 8. 19:10:25 2004

Joop no kaippa sen ihan samal maalil vetäsen sitkun motskarin putketkin.


tuli vaan tuo EGR poistettua ja tälläköityä putkea :)

ja nyt sitten maalata se uudestaan kokonaan.. kunhan saa hitsattua reijät kii.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Joulukuu 8. 21:36:30 2004

Mastonin harmaasta lämpöspaymaalista hyviä kokemuksia. Paljon jotain alumiinihiukkasta ni kestää hiton hyvin.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ke Joulukuu 8. 21:46:57 2004

Tikkurilan Termal tai Teknoksen Teknoheat.
Molemmat on silikoonialumiini maaleja.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 8. 22:20:51 2004

keraamipinnoite oli riittoisuuteen nähden lähes ilmaista ja nättinä on pysynyt vaikka on punaisena päivittäin.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... oating.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Joulukuu 8. 22:28:23 2004

JesseT kirjoitti:keraamipinnoite oli riittoisuuteen nähden lähes ilmaista ja nättinä on pysynyt vaikka on punaisena päivittäin.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... oating.jpg
onpas hyvännäkönen.. kenen valmistamaa kamaa käytit :?:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 8. 22:39:29 2004

Tech-line coatings, black satin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Joulukuu 8. 22:46:01 2004

JesseT kirjoitti:Tech-line coatings, black satin.
missäs tommosta myydään? ja mikä on "edullista"

ja myydäänkö niitä pienempiäkin satseja.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 8. 22:55:12 2004

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Joulukuu 8. 23:03:38 2004

minkähänlainen lämpötila on turbiinikotelossa, jos sen pinnoittaisi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 9. 2:23:05 2004

JesseT kirjoitti:keraamipinnoite oli riittoisuuteen nähden lähes ilmaista ja nättinä on pysynyt vaikka on punaisena päivittäin.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... oating.jpg
Ei toi black satin-pinnoitteelta näytä?

Techline pinnoitteet myös eristää ja tehokkaasti eli jos vedät turbiinikoteloon mönjät vaan pintaan niin voi ruveta sisälmykset sulamaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » To Joulukuu 9. 10:16:41 2004

onko kukaan koskaan...
kromauttanu valurautaa.
onnistuiskohan?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Joulukuu 9. 11:51:46 2004

Onnistuu. se kromaus toki, mutta väri muuttu melko nopsaan rumaksi kun on lämpöä liki.

Tuo Jessen kuva näyttää kullan väriseltä mutta luonnossa on ihan musta.

Pakopesiä on pinnoitettu keraamilla sisältä ja päältä, pelkästään hyviä kokemuksia on tulvinut mun korviin, kuten pakolämpöjen laskua. Black satin yms kynäruiskukamaa sinne ei saa tungettu joka puolelle millään, mutta "ihan oikeaa" kuumiin paikkoihin tarkoittuja keraameja saa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 9. 12:08:17 2004

lauri kirjoitti: Tuo Jessen kuva näyttää kullan väriseltä mutta luonnossa on ihan musta.
Tuo kuva on siis heti värin levityksen jälkeen, jolloin se oli hieman tuon värinen (märän = kiiltävän näköinen). Asennuksen jälkeen väri muuttui mattamustaksi. On mulla sitä krominnäköistäkin pinnoitetta, mutta en ole vielä kokeillut.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Joulukuu 20. 23:53:49 2004

JesseT kirjoitti:
lauri kirjoitti: Tuo Jessen kuva näyttää kullan väriseltä mutta luonnossa on ihan musta.
Tuo kuva on siis heti värin levityksen jälkeen, jolloin se oli hieman tuon värinen (märän = kiiltävän näköinen). Asennuksen jälkeen väri muuttui mattamustaksi. On mulla sitä krominnäköistäkin pinnoitetta, mutta en ole vielä kokeillut.
Suttasitko ihan normi ruiskulla ton? Mitä teit pohjiks?
#446

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 21. 9:41:13 2004

Pohjiksi hiekkapuhallus ja asetonilla pesu. Ruiskutuksen tein kynäruiskulla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 22. 3:58:27 2004

Tänään pitäis tulla noi VHT:n maalit,puhallan pakosarjan ja maalaan niilä,nähdään sit keväällä pysyykö.
#446

Vastaa Viestiin