Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 9. 9:08:07 2004
Tästä tais olla juttukin jossain...ei löytyny...
Cossun venakoppa olis tarkoitus maalata,niin eikös siihen ihan normi automaali käy?
On rojut nyt lasikuulapuhalluksessa ja jos vloppuna sutaisis pinnat...

#446
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ti Marraskuu 9. 9:22:52 2004
Kyllä käy.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Marraskuu 9. 16:52:35 2004
Kai niiden olis hyvä hieman lämpöäkin kestää...?
Edit :
Maalien...tietty.

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Marraskuu 9. 17:04:19 2004
No meinaatko että automaalit ei kestä sitten? Vai lämpiääkö zimin venakopat punahehkusiks?
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Marraskuu 9. 17:06:53 2004
Jallu kirjoitti:No meinaatko että automaalit ei kestä sitten? Vai lämpiääkö zimin venakopat punahehkusiks?
Hetta tolvetissa !!
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
hawkki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja hawkki » Ti Marraskuu 9. 17:55:25 2004
Turhan kallista se automaali on. Yhtähyvin voi käyttää jotain normi maalia vaikka miranol on todella hyvä.
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Marraskuu 9. 18:04:07 2004
hawkki kirjoitti:Turhan kallista se automaali on. Yhtähyvin voi käyttää jotain normi maalia vaikka miranol on todella hyvä.
Onpa kallista!! 1l maksaa muistaakseni noin 50€. En ole maalari, mutta luulen että venakoppaan ei mene ihan koko litraakaan maalia

-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 9. 18:32:27 2004
hawkki kirjoitti:Turhan kallista se automaali on. Yhtähyvin voi käyttää jotain normi maalia vaikka miranol on todella hyvä.
No ensinnäkin miranolin lämmönsietokyky on n.60 astetta alhaisempi,kuin liuotinpohjaisen automaalin.
Ja tänään kävin tilaamassa tuota Ford Racing-Blue maalia, maalarin mukaan 0,5dl riittäisi ja se maksaisi 3eskoa. Toki otin sitten puolen litraa samoin tein kun ei ton kalliimpaa ollut. Tiedä sitten olisko toi 3eskoa kallis maalista...

#446
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Ti Marraskuu 9. 20:16:14 2004
1k vai 2k?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 9. 20:29:27 2004
Stefa kirjoitti:1k vai 2k?
Enpä muuten sitte tiedä.
#446
-
Hartzza
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Hartzza » Ti Marraskuu 9. 21:02:33 2004
JRZ kirjoitti:Stefa kirjoitti:1k vai 2k?
Enpä muuten sitte tiedä.
Eli onko kovettajalla vai ilman?
edit:vai miten se nyt sit menikään

-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » Ke Joulukuu 8. 20:40:13 2004
Stefa kirjoitti:1k vai 2k?
tohon väriin ei löydy akryylikamaa (1k) kun on muistaakseni metallihilettäkin seassa.. pitäs itsekin maalata kohta konepelti ja etupuskuri, ku pellissä on monta klommua..

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 8. 20:56:19 2004
Kivoja muuten nuo vesiohenteiset maalit ku voi huuhtasta ruiskunki vesihanan alla...

#446
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » Ke Joulukuu 8. 22:12:27 2004
JRZ kirjoitti:Kivoja muuten nuo vesiohenteiset maalit ku voi huuhtasta ruiskunki vesihanan alla...

mutta on meinaan petollista vesiohenteinen automaalikin.. sehän ns. "hajutonta" ihmiselle, mutta tosiasiassa siitä liukenee samalla liuottimia ilmaan kun tinnerillä blandattavissa..
kyllä vaarallinen pitää haistaa..
JRZ: kenellä kävit muuten lasikuulapuhaltaa osat?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 9. 6:07:58 2004
Laze kirjoitti:JRZ: kenellä kävit muuten lasikuulapuhaltaa osat?
Kaverin hallilla on iso lasikuulapuhalluskoppi,et käy siellä aika vaivattomasti...
#446
-
Cosander
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Viesti
Kirjoittaja Cosander » To Joulukuu 9. 19:27:24 2004
JRZ?
Millä/ miten hiot noi taso pinnat?
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » To Joulukuu 9. 20:12:43 2004
Cosander kirjoitti:JRZ?
Millä/ miten hiot noi taso pinnat?
voi olla et epäkeskolla menee hyvin..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 9. 21:21:51 2004
Cosander kirjoitti:JRZ?
Millä/ miten hiot noi taso pinnat?
Ensin 80 paperilla hiomapalikan kanssa maali ja happo pois,sit 240 paperi ja lopuksi kiillotus karhunkielellä.
#446
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » To Joulukuu 9. 22:29:08 2004
JRZ kirjoitti:Cosander kirjoitti:JRZ?
Millä/ miten hiot noi taso pinnat?
Ensin 80 paperilla hiomapalikan kanssa maali ja happo pois,sit 240 paperi ja lopuksi kiillotus karhunkielellä.
hio vesissä se lopuks, ni tulee hyvää jälkeä.. vähintään karhukielellä.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » To Joulukuu 9. 22:32:07 2004
Laze kirjoitti:Cosander kirjoitti:JRZ?
Millä/ miten hiot noi taso pinnat?
voi olla et epäkeskolla menee hyvin..
http://www.siipicossu.com/koppa.jpg
tuo on hiottu epäkeskolla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » To Joulukuu 9. 22:35:16 2004
siipicossu kirjoitti:Laze kirjoitti:Cosander kirjoitti:JRZ?
Millä/ miten hiot noi taso pinnat?
voi olla et epäkeskolla menee hyvin..
http://www.siipicossu.com/koppa.jpg
tuo on hiottu epäkeskolla
ja hyvä tuli.. näyttää hyvältä.

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Pe Joulukuu 10. 6:13:38 2004
siipicossu kirjoitti:Laze kirjoitti:Cosander kirjoitti:JRZ?
Millä/ miten hiot noi taso pinnat?
voi olla et epäkeskolla menee hyvin..
http://www.siipicossu.com/koppa.jpg
tuo on hiottu epäkeskolla
Ei se nyt siinä niin oleellista ole millä vehkeellä sen hioo,kunhan vaan hiontamateriaalit on oikeat.
#446
-
jiivee
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
Viesti
Kirjoittaja jiivee » Pe Joulukuu 10. 11:23:23 2004
Pystyiköhän sen plaanaamaan?
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Joulukuu 10. 11:26:12 2004
jiivee kirjoitti:Pystyiköhän sen plaanaamaan?
Miksi ei pystyisi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Marko_T.
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Marko_T. » Pe Joulukuu 10. 11:50:12 2004
Oman venakopan maalasin jollain sinisellä 1-komponentilla, ja vedin 2-komponentin lakan päälle. Käsityönä hiomapaperilla tasot puhtaiksi.Ja tuli erittäin hyvä,eikä ole irronnut minnekään...
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Pe Joulukuu 10. 12:56:23 2004
Liuotinpohjaiset maalit kestää 100-130 astetta jonka jälkeen alkaa sideaineet alkaa kärsimään=kellastuu ja hilseilee. Vesiohenteiset hieman vähemmän, noin 80-110 astetta.
Alumiinihappo...mitä lie...
1k maaleja löytyy metallihohtoina, sikkenssiltä ainakin vielä jokunen vuosi sitten ja muilta isoilta maalitehtailta ainakin. Vai miten esim kulta ja hopeaspray olisi muuten tehty?
Vesiohenteisten liuotinmäärä on murto-osa siihen nähden mitä on liuotinmaaleissa, osaa vesiohenteisista maaleista voi jopa juoda. Tuskin on silti suositeltavaa. Esimerkkinä sisäakrylaatit joissa on VOC aineita, eli haihtuvia orgaanisia liuottimia 0%.
Miranolia ja muita 1k maaleja on tosin suosittele autossa käytettäväksi kun kunnon 2k maali on halvempaa. Miranol maksaa jotain 20e litra ja sillä rahalla saa automaalia noin 2 litraa.
Lisäksi 1k maalit pehmenevät bensasta, öljyistä yms muista aineista.
Siinä nyt muutama epäkohta korjattuna.